Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Uno Form kjøkken, noen som har det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 17:21   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Uno Form kjøkken, noen som har det?

Var for å tegne kjøkken i dag, og det første kjøkkenet jeg så når jeg kom inn døra var dritlekkert! Hun som tegna kunne fortelle at dette var et Uno Form kjøkken og at det snart var doble prisen av HTH Typisk meg!

Skapene på øya mener jeg var classic i en farge som lignet på hvitoljet et eller annet, men jeg finner det ikke på nett. Høyskapene var hvite.
Ser for meg kanskje å ha Uno Form på øya og HTH høyskap/benkeplate. Da blir forhåpentligvis prisen ikke sååå mye høyere

Noen som har kjøkken fra denne leverandøren som har litt inspirasjonsbilder å vise meg? Er helt forelska

Gammel 04-10-11, 17:32   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uno Form kjøkken, noen som har det?

Jeg har ikke, men vi drømmer om et. Det er en tidløs klassiker da, så du slipper å bytte det ut før tiden fordi det har blitt håpløst umoderne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 17:35   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Ikea men ønsker meg Unoform. En gang....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 17:45   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare slutte meg til de to forrige talere. En gang...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:09   #5
Curly

Standard

Ja det var virkelig fint til å være så enkelt Sitter å regner på det her, og dersom det er dobbelt så dyrt som det som står i HTH prislisten, så blir det ca. 30 000 dyrere om vi har det kun på øya og det er jo overkommelig.
Det går vel å ha Uno Form underskap på øya og HTH høyskap og benkeplate? Eller...?

Gammel 04-10-11, 18:16   #6
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Kikket på det som finnes av kjøkken for noen måneder siden og endte opp med Alno art pro. Fronter i herdet glass med kanting og grepslister i børstet aluminium. Finere kjøkken får du ikke, selv Uno Form kan gå å legge seg.

Brukte mye mer penger på kjøkken, hvitevarer og benkeplate enn vi hadde tenkt, men så ble vi 100 % fornøyde også. Har du råd ville jeg absolutt gått for det du ønsker deg mest.

Ååå bilder Suger til meg det jeg kan av inspirasjon .

Ja 40 000 kan vi leve med, men nå så jeg bare på "innmaten" da. Fronter og sånn kommer vel i tillegg...
Kan man ha Uno Form fronter på f.eks HTH stamme? Ser at jeg bør kontakte hun i HTH igjen for å få svar på alle spm mine

Gammel 04-10-11, 18:41   #7
konsulenten
Passiv

Standard

Ønsket meg også Unoform, men endte opp med noe annet. Imidlertid kombinerte jeg to ulike kjøkkentyper for å få det utseendet jeg ville ha. En type til benkeskap (hvitoljet eik lamellskuffer) og en annen type til overskap og høyskap (hvite laminatfronter med kanter i hvitoljet eik). Kjøkkentypene var dog fra samme produsent slik at jeg var sikret samme utseende og fargenyanser på materialene ("hvitoljet eik" kan f.eks. variere en del i utseende, avhengig av hva slags eik som er brukt og hvor lyst den er oljet). Dette med likhet i materialer er kanskje noe du bør tenke på om du skal kombinere ulike kjøkken. Hvis du ender opp med en kombinasjon har du jo muligheten til å evt. oppgradere høyskapsveggen til Unoform senere...

Og ja; det er en tidløs klassiker

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:58   #8
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er såpass nytt at jeg ikke har fått tatt skikkelige bilder av den ennå. Det ble nemlig ferdigstilt på fredag. Mangler litt lister og slikt som skal på plass før jeg begynner å knipse, men frontene ser slik ut:

Benkeplata er "Tao" fra Silestone, en svart komposittbenkeplate med minimalt med skimmer i. Integrerte hvitevarer fra Siemens, med unntak av Asko XXL oppvaskmaskin som anbefales på det varmeste.

LEKKERT Det ser nok ennå finere ut IRL. Uno Form kjøkken som jeg ser på nett nå kan ikke sammenlignes med det jeg så utstillt.

Det er jo samme firma som leverer, så det kan jo kanskje være et håp om å klare å kombinere selv om det ikke er samme produsent.

Takk for innspill

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.