Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-11, 16:59   #1
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Vi driver og planlegger innredning av huset vårt mens maleren maler, pusser gulv og gjør det fin, fint.
Men, jeg er ikke god på interiør og ikke liker jeg det heller. Så jeg trenger tips.
Vi er ikke glad i gardiner i det hele tatt og har tenkt persienner overalt. Men nå lurer jeg litt på om jeg skal kjøre liftgardiner noen steder, som i stuene. Men vil hvite liftgardiner skjerme for lys i samme grad som hvite persienner? Jeg tenker soverom nå da...
I det forrige huset hadde vi stål og svarte persienner som begge fungerte godt mot lyset. Hvite har jeg ingen erfaring med, men jeg vil gjerne ha denne fargen i det nye huset.
Huset er jo skrekkelig gammelt, så jeg vil prøve å få en stil som er moderne og gammel på samme tid.

Noen tips?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:14   #2
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Vi har hvite persienner i huset og de fungerer like bra som stål og svarte ang solskjerming.

Liftgardinene er ikke like god til skjerming om de ikke er lystette da. Men du kan jo har persienner bak da.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:28   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Plisségardiner. Det er bra som solskjerming og jeg syns de ser overraskende bra ut. :nyfrelst: De koster litt, men til gjengjeld syes de på mål og man får dem nøyaktig som man ønsker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:45   #4
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Vi skal ha liftgardiner i stua (5 vinduer) og resten av huset skal få Plissègardiner som er lystette, bestilt på mål til en svimlende liten formue... MEN, jeg tror det blir veldig bra. Heller det enn persienner kjenner jeg.
Per øyeblikk driver vi og sjekker om vi kan få rabatter.. for det er snakk om temmelig mange tusen.. og jeg dør litt...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:47   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Det er verdt det, altså. Men dyrt, ja. Jeg syns iallefall det ble superbra på stuevinduene våre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 15:14   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Kan du ha liftgardiner utenpå karmen, og persienner inni karmen? Så får du liften for dekorasjonens del, men kan dra ned persiennen hvis du må ha solskjerming?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 15:55   #7
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hus fra 1832 og gardin/persienne dilemma

Jeg har en mann som nekter å ha noe utenpå karmen, så i stua blir det vel lite solskjerming, annet enn det liftgardinen kan gi. Men det får så være.
I TV stua skal vi ha lystette plissegardiner, så TV-tittingen lider ingen nød.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no