Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp til fargevalg på jenterommet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-11, 11:14   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Hjelp til fargevalg på jenterommet

Jeg skal freshe opp rommet til tvinsa (6) nå, men er virkelig dårlig utstyrt med interiørteft fra naturens side og spør derfor etter litt hjelp.

Rommet til jentene er avlangt, ikke veldig stort, og det er skråvegg i lengderetningen. Døra er på den høye langveggen, vinduene på den lave veggen (mot yttervegg). Hvitmalt panel i tak, malte gipsplater på veggene. Eikeparkett.

Jentene har ønsket seg lilla vegger, men jeg vil ikke ha et skrikende sukkertøyrom så lillafargen bør være dempet ned. Lilla fondvegg, kanskje? Maler jeg da den høyeste eller den laveste veggen? Jeg syns lys grønt/lime er veldig fint sammen med lilla/rosa på jenterom, på vinduskarmer f.eks. Kan det funke? Fargetips? Hva med en eller annen hvitfarge, kombinert med rosa/lilla/lime? Noen som har lyst til å hjelpe meg?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:20   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg på jenterommet

Jeg ville definitivt ikke malt farge på karmer; det er mye arbeid både nå og når/hvis den skal endres senere - fondvegg er en god idé (men hvilken vegg har jeg ingen formening om), og ellers hadde jeg fått inn flere farger vha tekstiler osv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:42   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg på jenterommet

Absolutt ikke farger på lister. Det blir, som nevnt, et herk å gjøre om, og dessuten kommer det til å se både glorete og veldig umoderne ut.

Uten å ha sett rommet, ville jeg vurdert lilla fondvegg på en av kortveggene i stedet for på langveggene. Resten av rommet ville jeg trolig malt i en lys grå som matsjet den lila, eller en nyanse av hvit. Så kan du heller sprite opp fargene med fargerike gardiner, sengetepper og puter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:47   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg på jenterommet

Yngste her skal ha en vegg eplegrønn(litt knall) og resten Chi(hvit) jeg tenkte
først at den ene langveggen skulle få grønnfarge, men etter å ha tittet litt i interiørblader
osv. ser jeg ofte at den blir brukt på kortveggen, vet ikke om det har noe å i i forhold til lengde, eller hvor døra står?
Nå har vi kjøpt inn ganske mye maling, så vi får se hvilken vegg et blir,
blir iallefall på en vegg spm ikke har vindu eller dør.
Yngste ville helst ha helt grønt rom, men godtok en vegg

Hadde aldri malt karmer i andre farger, mye jobb å gjøre om og så synes jeg
det er penest med hvitt, men smaken er som baken

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:56   #5
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg på jenterommet

Enig ang. karmene.

Vi skal male Minstemor sitt rom i en farge som heter "Prinsesse". Så får vi heller male om når hun blir eldre og vokser fra prinsessealderen.

Størsta holder på å få nytt rom, med fargen "Egghvit" på veggene, og ønske om svarte møbler (bord, kommode), men hun er jo eldre da, straks 10 år.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:11   #6
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Hjelp til fargevalg på jenterommet

Jeg malte en vegg på soverommet i Tel Aviv. Den skulle være rosa, men mer lilla. Veldig dus og fin... Kanskje den kunne være noe

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no