|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Minstemann har kommet hjem med en fugl med brukket vinge. Jeg aner ikke hva man gjør med sånt, men kanskje noen andre her vet?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Den klarer seg neppe uansett hva dere gjør, så jeg tenker at det mest humane er å avlive den slik at den slipper smertene og redselen. Brutalt, men sant |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
weird
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Hm. Jeg er ikke god på avliving. Den ser jo så på meg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?
Jeg vet. Jeg er heller ikke "god" på avliving, det er det få som er, sånn på nært hold, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
weird
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Mannen har kommet hjem og ser på det nå. Det er visst ikke så mye håp og nå skal han avlive den.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Huff. Jeg håper at ungene mine aldri kommer hjem med skadede dyr. Jeg klarer jo ikke å ta livet av veps engang. (Fluer og mygg er så langt jeg er villig til å strekke meg.)
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Du brekker nakken på den. Det eneste humane du kan gjøre. Manuelt eller med stor stein.
![]() |
#9 |
weird
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Den er død nå. Mannen tok seg av det. Den var veldig pjuskete, full av småkryp og med åpent brudd, så det var ikke så mye annet å gjøre, tror jeg. Selv om jeg var klar for å ta den med til dyrlegen, men jeg skjønner jo mannens poeng om at fuglen hadde veldige smerter og det beste var å avlive kjapt. Stakkars liten.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
weird
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?Avliving er dyrevenners tøffeste plikt. Eller noe sånt.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Fugl med brukket vinge funnet - hva gjør man?En kollega av meg kom til et sted hvor et rådyr var påkjørt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|