Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppussing/ spraylakkering av møbler i stål?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 23:30   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Oppussing/ spraylakkering av møbler i stål?

Jeg har pusset opp en del møbler i tre, men har aldri malt møbler i stål. Er det noen som har erfaring med dette? Hvilken maling/ spray bruker man? Hvilken spray/ maling sitter best? Hvor får man kjøpt bra og rimelig spray/ maling? Må man behandle, det vil si pusse overflatene på forhånd? Er det noe annet man bør tenke på?

Jeg blir veldig takknemmelig for svar.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 23:48   #2
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppussing/ spraylakkering av møbler i stål?

Vet ikke om det er til hjelp men jeg har lakket et kobberfat.
Da vasket jeg det med salmiakkvann, kjøpte sølvdekorspary på fargeriket.
Ble veldig bra, men jeg skal ha et lag med klarlakk oppå¨så det ikke riper så lett.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 19:28   #3
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Oppussing/ spraylakkering av møbler i stål?

Tusen takk for svar! Jeg har ingen erfaring med spray. Vet du om de har mange ulike farger i den type spray?

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:30   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing/ spraylakkering av møbler i stål?

Dersom du går til en faghandler(feks Fargerike) har de et kjempeutvalg i spraymaling. Til alle slags underlag og i alle slags farger.
Den er dyr, men gir godt resultat dersom du gjør ordentlig jobb.

Jeg har brukt spraymalingen fra Europris og synes at den faktisk dekker bedre enn den dyre.
Utvalget i farger er ikke like stort, men det har ikke vært behovet her.

Jeg har spraymalt en sengeende i stål. Helt greit. Mange gamle lamper i messing, stål og tre. Helt greit.
Rammer, fat og kurver. Det meste har fått en runde maling opp gjennom årene. En billig måte å fornye seg på.


Vask med salmiakkvann og spray tynt, mange tynne lag blir det peneste.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 08:44   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing/ spraylakkering av møbler i stål?

Ingen erfaring med akkurat det, jeg heller men har lakkert en messingkandelaber/5-armet stor lysestake.
Vasket over med white spirit og lakkert med billakk. Ble bra.

Så smart å lakkere kobberfat. Jeg har et gedigent kobberfat som står på loftet som jeg kan lakkere og bruke som lysfat.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no