|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
Se resultatene: Hvor lenge forventer du at støvlettene holder? | |||
en sesong eller mindre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 4,55% |
to sesonger |
23 | 34,85% |
tre sesonger |
24 | 36,36% |
fire sesonger |
6 | 9,09% |
fem sesonger eller mer |
9 | 13,64% |
er det meningen at de skal brukes mer enn én gang? |
1 | 1,52% |
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Holdbarhet på støvletter?Hvor lenge forventer du at et par hverdagsstøvletter skal holde seg i brukbar stand? Tenker da på støvletter som brukes daglig/flere ganger i uka gjennom store deler av høst og vinter.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Minst 2 sesonger forutsatt at man vasker de rene for salt og skitt av og til og impregnerer med jevne mellomrom. Og tar de med til skomaker for å få lagt på ny såle om det er lærsåle under, evt. bytte ut en utslitt såle.
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Det kommer helt an på hvor mye jeg har betalt. Jeg har de siste sesongene hatt støvletter fra økonomisko, til kanskje 400 kr eller noe sånt, og jeg forventer absolutt ikke like mye av de som jeg ville gjort hvis jeg hadde betalt 2000 kr for, så de har blitt kassert etter en sesong.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Jeg kastet de beste støvlettene jeg har hatt nå og de varte i fem vintre med hard bruk. Da har de vært til skomakeren en gang og de var vel strengt tatt ikke så fine den siste sesongen. De har vært brukt masse masse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Minimum fire, men egentlig helst mer. God kvalitet som stelles godt holder såpass.
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Jeg synes de skal holde to-tre sesoner, minst. Det forutsetter at det er skikkelige støvletter av skinn som kan pusses.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Jeg skrev tre, for det er minimum, men egentlig forventer jeg fire-fem sesonger. Jeg kjøper støvletter av god kvalitet og behandler dem bra, og de fleste varer i fire-fem år før de er utslitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Jeg har gått igjen i et par fora Roots-støvletter i over fem vintre nå, og de har holdt seg helt fint til tross for at de er i semska skinn (og bare kosta 300 kroner på salg eller noe i den dur). Jeg svarte fem sesonger. Generelt tror jeg aldri jeg har opplevd å slite ut sko - og knapt nok klær. Det er kanskje noe med hvor mye man har å velge mellom.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?
Jeg derimot sliter ut alt! Og ja, det kommer nok av hvor mye jeg har å velge mellom (ingen shoppeguri). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Kjøper man kvalitet og behandler dem bra bør de vare minst 4 sesonger.
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Kommer litt an på pris og kvalitet tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Absolutt minimum; to sesonger. Helst bør de vare 3-4 og gjerne mer, forutsatt at det er klassiske sko som jeg allikevel ikke tenker å bytte ut.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Eg stemte minimum 3 sesonger. Eg er no på 4. sesong med mine, og eg håper dei varer evig. *kresen og vanskeleg ang. støvletter*
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Jeg forventer at slikt holder i årevis. Gjerne så lenge at jeg blir flau av hvor gamle støvletter jeg har.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er vel der nå, og tror jeg må innse at de ikke kommer til å vare evig
![]() |
#17 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Et par år som hovedregel. Da er de ikke nødvendigvis utslitt, men blir satt bort fordi jeg antagelig ikke liker dem mer. Og så er det litt forskjell på ubrukelige/utslitte, og såpass brukte at jeg ikke synes de er fine. Da bruker jeg dem ikke mer, selv om de er fullt brukbare.... ( jada, veldig lite bærekraftig... )
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Jeg har gitt opp å ha støvletter mer i en sesong. (Altså, sånne høye, svarte som skal se noenlunde ut.) Jeg har prøvd billige og dyre, men de slites ut uansett. Nå sliter jeg ekstremt på sko da, det skal sies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Holdbarhet på støvletter?Mine er som regel stygge etter en sesong–halvannen, men jeg behandler dem ikke så fryktelig pent, og dessuten har jeg som regel ett par hovedstøvletter som jeg bruker hele tida. Slapsevær tar knekken på skinnstøvletter på rekordtid, uavhengig av pris.
![]() |
#20 |
|
Jepp. Slaps og salt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|