|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Jeg har et litt utrolig problem. Her hvor vi bor er det mye flaggspett i skogen, og en av dem har faktisk lagt sin elsk på huset vårt. Hver morgen ca kl 0900 kommer han og setter seg oppunder takutstikket på den høyeste gavlen og hakker lystig i vei på panelet.
m a m m a m i Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten) Sist redigert av mammami : 14-10-11 kl 10:34. Årsak: Ipad |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Jeg henger her og følger med, for jeg har hatt samme problem, og mye hakkespett i nærheten fortsatt.
|
|
|
#3 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Åh, de er så fine!
|
|
|
#4 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Vi har i perioder mye hakkespett i området, men har sluppet unna at den halkker på husene da.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?hehe, ja, også her er det metallplate i stolpen som de liker å hakke løs på. Var dog bare en liten periode i sommer de var i området. Tror de holdt seg i området pga. morelltreet - i likhet med en haug andre fugler...
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Vi hadde problemet i fjor høst. Spetakkelet hakket hull på veggen flere steder. Jeg antar den hadde tenkt å flytte inn. Vi løste det ved å sprøyte Radar insektsspray i hullene. Etter det holdt den seg unna. Eneste utfordringen var å tørre å klatre høyt nok. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Flotte fugler, men de vet på plage vettet av folk ja...
|
|
|
#9 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Vi har også drøssevis med hakkespetter, men de spiser på meiseballene i stedet for husveggen. Grunnen til at de hakker på metallplater og lyktestolper er at det er om å gjøre å lage høyest lyd for å få den fineste dama. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Problemet med meiseballer er at skjærene tar dem. Har du noen tips til hvordan mate hakkespett og meis uten samtidig å mate skjærer?
|
|
|
#12 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Det med høyden er det store problemet her. Dere har jo gitt meg en mengde gode råd, men jeg må vel ha lift eller stillas for å kunne benytte meg av dem. Det er 8 m opp til mønet, og det er for høyt for vanlig stigeklatring - ihvertfall for meg (klok av skade etter et beiseprosjekt hvor jeg helt fysisk stivnet på toppen av stigen. Jeg var sikker på at jeg ville falle ned dersom jeg rørte en finger. Jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan jeg kom ned igjen, men så høyt opp skal jeg uansett aldri mer!)
|
|
|
#13 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg har kjøpt en meiseballholder på Plantasjen med gitter som gjør at skjærene i allefall ikke stikker av med herligheten. Noen av dem får til å henge i den og spise, men siden min mann argumenterer for at de er levende skapninger med næringsbehov de også, får de allernådigst tilgivelse. Det ser ut som skjærene som oftest foretrekker å spise det som faller ned på bakken. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Musefelle med sjokolade i kan ta knekken på fugler |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bare sær
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Men jeg vil jo ikke drepe flaggspetten.
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?I dag var flaggspetten tilbake på lyktestolpen utom her. Først satt den langt nede og hakket løs på treverket, men den beveget seg oppover, og snart var topphetta det som fikk gjennomgå.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?Leter de ikke etter insekter når de hakker sånn? Kanskje de forsvinner dersom dere sprayer med litt insektsspray? Ingen mat-> ingen hakking? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Må man ha en tittel?
Det kan vel være både matleting og det å vise seg frem.
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Møkka-fugl! Hva skal jeg gjøre med flaggspetten som hakker på huset mitt?De hakker av flere grunner. Noen ganger for å søke make og vi seg frem, andre ganger for å finne insekter og atter andre ganger for å lage et hull i treverk som den kan sette fast kongler i for å lettere få tak i frøene. |
|
|
|
![]() |
|
|