Fungerer det å ha lekerom i en annen etasje?
Vi har 3 soverom. 2 dobble og 1 enkelt. I hovedetasjen hvor vi er 98% av tiden ligger det 1 stort og 1 lite soverom, bad, stue og kjøkken.
Sånn som ting er nå har kommende storebror det lille rommet som er på størrelsen med et vanlig barnerom, og vi det store.
Men han har ikke plass til masse leker på rommet så nå har han smålego på rommet, duplo og biler i stuen. Og jeg er lei av leker på stuen og kunne tenke meg å kvitte meg med mye av det.
Så vi vurderer å rydde ut av det store soverrommet som ligger nede, som han like vel skal overta i løpet av neste år når lillebror må ha eget rom. Og gjøre det om til lekerom i første omgang siden vi synes det er greit å ha barn som våkner stadig vekk på natten i samme etasje som oss selv.
Men tror dere at det er noe håp for at det i hele tatt vil bli lekt når han må gå ned trappen?
Eventuelt noen andre løsninger som slår dere? Hadde vert greit med soverrommet hans oppe tomt sånn at barnevogn osv kan stå der når vi har det i huset. Siden gangen er ganske smal. Vi tenkte egentlig i første omgang at sengen hans kan stå igjen så kan han sove der. Men det er kansje dumt det?
|