|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg bestilte en Lee Marion fra Ellos som passer kjempebra, i en farge som er litt sånn kombinert mørk og slitt. Jeg trenger også en helt mørk, og bestilte en Levis Demi Curve Classic. Skulle heller holdt meg til Lee, for denne var mye mindre stretch i og ble for trang i livet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchSå merkelig! Jeg har faktisk helt motsatt erfaring. Min mørkeblå Lee Marion er nesten uten stretch, og derfor liker jeg den ikke så godt. Den er riktig nok 4-5 år gammel. Min mørkeblå Levis Demi Curve Classic, derimot, har så mye stretch at den nesten er for en "jeggings" å regne. Derfor elsker jeg den.
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchFargene påvirker også stoffegenskapene, har jeg lest.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchStoffet er oppgitt å være det samme på alle de tre buksene jeg snakker om her, 98 % bomull og 2 % elastan. Det er ihvertfall utrolig forskjell på Lee Marion i fargen Poppy Fresh, og den mørke Levisen. Den siste er definitivt ikke i kategorien "nesteleggings". Mystisk. De er i samme størrelse, og Levisen får jeg knapt lukket. Lee-buksa er veldig myk og stretchy. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchLee Marion har veldig ulik stretch fra vask til vask. Det jeg har erfart er at den vasken som kalles Poppy fresh/lys deminblå er mykest og har mest strech. Den jeg har som er i Heritage blue/ lys deminblå kjennes det ut som det er akkurat like mye strech i som i Levis demi curve-jeansene mine i samme vask. Jeg har også Lee Marion i svart og lys deminblå/blue city. Disse tror jeg har omtrent like mye strech som hb/lys deminblå.
|
|
|
#6 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchMin erfaring er for øvrig at Lee Marion i heritage blue/lys deminblå er like stor i størrelsen som Levis demi curve. Jeg har dem i samme tommestørrelse og de kjennes like ut, bortsett fra at Marion jo er litt høyere på livet sånn generelt.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchNå blir jeg enda mer forvirret, for min bukse i poppy fresh fargen er ikke lys denimblå. Den er ganske mørk med slitte partier. Og hvis attpåtil fasongen er forskjellig fra farge til farge kan jeg visst like gjerne gi opp prosjekt "bestill jeans på nett". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg har hatt to bukser i samme modell og størrelse fra ett merke (Diesel); den ene var mørkeblå, den andre mellomgrå, begge hadde visstnok stretch. Den mørkeblå hang ikke på meg uten belte, mens den grå var så trang at den måtte presses på. Forstå det den som kan.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg har nettopp kjøpt mørkeblå Lee Marion, i 29".
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg er relativt smal over rompa, så jeg kunne nok hatt en god del mindre størrelse der (på grunn av stretchen). Det kritiske punktet er akkurat øverst i kneppingen, og jeg vil ikke ha så stram linning at jeg får valk over. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchStappe valken nedi? :konstruktiv:
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretch
Du kan gå inn og endre bestillingen også. Jeg holder en knapp på 29 til deg fortsatt
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg tror vi har veldig forskjellig fasong, Nessie, selv om buksestørrelsen er ganske lik. Hvis jeg stretcher ut den buksa jeg har på meg nå, kunne jeg fått en halv meg til oppi der over rompe og lår. Likevel sitter den jo inntil pga stretchen. Men jeg vil ikke ha den stram i linningen og valker, og det tror jeg fort det kan bli i 29. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchPå meg høres det ut som om du er ganske rett opp og ned i fasongen, uten særlig innsving i livet. Jeg er i hvertfall slik, og da nytter det ikke med bukser som går inn i livet. Har du prøvd modeller som er mer rette i fasongen, evt. guttemodeller? Mange liker Nudie Tight Long John, som er smal i beina, og ganske rett i hoftene og i livet.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg har bra innsving i livet, men det smaleste punktet er et godt stykke lenger oppe. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchÅ, det der kjenner jeg igjen. Jeg har også smal midje, men den sitter høyt oppe, sånn at innsvingede modeller er både ubehagelige og lager valk. Det hjelper at det nå endelig kommer bukser som er høye i livet, men lell.
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretch
Det høres veldig kjent ut, ja. Da Levis Bold Curve-buksene kom, tenkte jeg at det endelig var håp, men de var jo altfor lave på livet og lagde en gedigen rørleggersprekk på rumpa. Bedre ble det jo ikke at mannen i butikken aldri hadde sett noen som hadde dette problemet med den modellen før.
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeansspørsmål igjen - Levis/Lee og stretchJeg ble så glad da jeg på første forsøk fant en bukse som passet veldig bra. Og så var jeg et øyeblikk så naiv at jeg trodde jeg bare kunne bestille samme modell og størrelse i en annen farge, men så enkelt var det ikke. No vert det spanande! |
|
|
|
![]() |
|
|