Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Breaking the waves

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 00:56   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Breaking the waves

Denne filmen ble nevnt i en annen tråd, og jeg husker fra jeg så den på kino at jeg gråt så jeg nesten ikke kunne se, og at jeg følte meg helt ødelagt i flere dager etterpå.

Jeg husker spesielt noe med at hun drar ut til en båt, men jeg husker ikke hvorfor den scenen var så fæl eller hva som egentlig skjedde der.

Vil nok ikke se filmen om igjen tror jeg, men det irriterer meg at jeg ikke husker dette. Så en liten kort oppsummering fra noen som husker bedre enn meg hadde vært flott!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:38   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Breaking the waves

Jeg tror det hadde noe med at hun prostituerte seg for han kjæresten på et vis. Mente hun kanskje at dersom hun nedverdiget seg selv så mye så ville han bli frisk - for han var blitt lam? Det var i alle fall sånn at de mannfolka på den båten var ikke helt gode i hodet, og hun døde av det mener jeg å huske.

Hjalp det?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:13   #3
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Breaking the waves

Den mest deprimerende film jeg har sett noen gang. Og så ble vel han mannen kvitt lammelsen samtidig som hun ble drept?

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:15   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Breaking the waves

Å, hun ble drept på den båten? Det er det der jeg ikke ser helt klart for meg. Kan ha lukket øynene for mye kanskje. Hun prostituerer seg, drar ut på et skip med farlige menn og blir drept?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:48   #5
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Breaking the waves

Noe sånt ja. Det er slik det er i min hukommelse. Dvs - hun kommer tilbake fra båten i live, men alvorlig kvestet - og dør.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 17:10   #6
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Breaking the waves

Bobbelur minnest det rett, ja - di meir ho let seg verta utnytta og fornedra di friskare vart mannen som låg på sjukehus etter ei ulukke i Nordsjøen. Siste gongen vart han så godt som frisk, medan ho vart så hardt skada at utfallet vart fatalt.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 17:15   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Breaking the waves

Jeg hadde ikke sett denne filmen, men lastet den ned etter at den ble nevnt i en annen tråd. En spesiell og ganske vond film, og tårene spratt. Men jeg har sett mye verre.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:42   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Breaking the waves

Jeg så denne filmen da den gikk på kino og den gjorde fysisk vondt. Samtidig er det en av de beste filmene jeg har sett, den sitter lenge.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:23   #9
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Breaking the waves

Mannen var med en vennegjeng for å se denne i studietida. Det er den eneste filmen han ikke har sett ferdig på kino. Han gikk visst halvveis.

Jeg har ikke sett den, og tror ikke jeg har lyst heller. Er ikke så glad i opprivende filmer.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:45   #10
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Breaking the waves

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg har ikke sett den, og tror ikke jeg har lyst heller. Er ikke så glad i opprivende filmer.

Då bør du og halda deg unna "Dancer in the dark" av same regissør - ein fantastisk god film, men eg vurderer han som endå meir opprivande enn "Breaking the wawes" så det var ei grusom oppleving.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:49   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Breaking the waves

Mitt sterkeste minne fra denne filmen da jeg så den på kino var at "wrist" var oversatt med "vrist". :avstumpet lingvist:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:10   #12
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Breaking the waves

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Då bør du og halda deg unna "Dancer in the dark" av same regissør - ein fantastisk god film, men eg vurderer han som endå meir opprivande enn "Breaking the wawes" så det var ei grusom oppleving.

Hm, jeg vurderte å ta med Dancer in the Dark i min liste over opprivende filmer jeg elsker i Black Swan-tråden, men jeg er usikker på om jeg egentlig synes den var så fantastisk når jeg tenker meg om. Jada, joda, den gjorde inntrykk, og jeg husker spesielt godt en scene hvor Björk blir lurt for penger som hun sparer til en operasjon fordi hun ser så fryktelig dårlig. Den satt litt i magen. Men jeg vet ikke om musicalformatet gjorde noe positivt for filmen eller om det bare ble litt ... tilgjort?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 21:25   #13
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Breaking the waves

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hm, jeg vurderte å ta med Dancer in the Dark i min liste over opprivende filmer jeg elsker i Black Swan-tråden, men jeg er usikker på om jeg egentlig synes den var så fantastisk når jeg tenker meg om. Jada, joda, den gjorde inntrykk, og jeg husker spesielt godt en scene hvor Björk blir lurt for penger som hun sparer til en operasjon fordi hun ser så fryktelig dårlig. Den satt litt i magen. Men jeg vet ikke om musicalformatet gjorde noe positivt for filmen eller om det bare ble litt ... tilgjort?

Her vert vel smaken som baken: Den bør ikkje diskuterast - men eg har personleg særs stor sans for bruken av dialektiske grep i filmforteljing, noko eg meiner musical-elementa i denne filmen er eit godt døme på.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:09   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.614
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Breaking the waves

Det er en av de aller beste filmene jeg noen gang har sett. Gjorde et uutslettelig inntrykk på meg. Og så fantastisk fin filmmusikk!! Bess er så fin og så blir det så utrolig utrolig trist!

Dancer in the dark gjorde også et veldig sterkt inntrykk fordi jeg faktisk fikk lyst til å kaste opp inne på kinoen. Jeg har den dag i dag ikke bestemt meg for om jeg synes den er bra eller om den tippet over til spekulativ grotesk.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:44   #15
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Breaking the waves

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg har den dag i dag ikke bestemt meg for om jeg synes den er bra eller om den tippet over til spekulativ grotesk.

Vel - "spekulativt" og "Lars Von Trier" er vel nokså tett samaknyta - og i tillegg og ikkje minst "manipulativt" - den mannen veit korleis han skal påverka folk til å verta sjeleleg opprivne.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 23:27   #16
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Breaking the waves

Denne filmen har jeg kun sett en gang. Det samme med 'Dancer in the Dark' og 'American History X'. Gode filmer som gjorde sterke inntrykk på meg, men jeg klarer ikke se dem en gang til. Jeg får bilder i hodet som jeg ikke blir kvitt på mange måneder etterpå.
'Ringu' klarer jeg heller ikke se en gang til da, men den stiller i en annen sjanger igjen.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no