|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Einsam
|
Holdbarhet hjemmelaget julesnopHVIS man skulle finne på å være tidlig ute med å lage julesnop, som man jo selvsagt lager i store mengder, for å kunne gi bort i gave. Hva lager man da? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopDrops? Jeg antar de må være ganske holdbare, men har aldri prøvd (sånn gitt at de oppbevares sånn at de ikke blir klissete)
|
|
|
#4 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopJeg tenker også noe som fryses. Eller kirsebærlikør, men det er jo litt sent i sesongen for det.
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnop
Drops er bortimot umulig å lage sånn at de ikke blir klissete. De trekker til seg fuktighet fra lufta, og vips har mat et giga-drops i stede for mange små drops. Min erfaring er at drops holder seg maks en måned dersom de er dynket i rikelig med druesukker og oppbevart veldig tørt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopKonfekt som man fryser?
|
|
|
#8 |
|
Glad
|
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopJeg trodde kanskje du hadde funnet noe julegodt fra i fjor langt inne i skapet.
|
|
|
#9 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopDet største problemet er de der julemusene som vandrer rundt i huset.
|
|
|
#10 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men da var de neppe laget i oktober. Eventuelt var de laget på en helt annen måte enn det jeg har vært med på. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Einsam
|
Den har jeg også vært borti. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
koko
|
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopMan kan lage drops som holder seg ja. Annen oppskrift enn vann, sukker og druesukker. Husker ikke detaljer og "gidder" ikke google på telefonen.
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Holdbarhet hjemmelaget julesnopMarsipankonfekt holder seg vel lenge?
|
![]() |
|
|