Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man spraylakkere messinghåndtak?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-11, 11:52   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan man spraylakkere messinghåndtak?

Jeg har et peissett med messinghåndtak.

Jeg liker ikke blank messing. Vil spraye med noe sølv eller stål farget spray, men er usikker på om det egner seg på håndtak. Vil det smitte av? Det er jo ikke akkurat det samme som å spraye en lysestake eller noe annet som bare står til pynt. Går det bra, må jeg kjøre noe spesiell grunning?

(Unnskyld overskriften, jeg trodde jeg bumpet en annen tråd. Vet ikke hvorfor det ble en ny tråd med amputert tittel)

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 11:56   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man spr

Du kan trolig spraye med bengalack, men du vil nok oppleve at fargen slites vekk over tid. Jeg tror ikke den vil smitte av, dog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 11:58   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man spr

Jeg har ikke erfaring med å male messing, så du bør sjekke med en fargehandel om det vil sitte på slikt underlag. Uansett bør du ganske sikkert grunne et lag først.

Bengalack finnes både som grunning og toppstrøk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:26   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man spraylakkere messinghåndtak?

Takk for svar. Jeg tror jeg gir det stygge settet til loppis og kjøper et nytt. Sikkert billigst hvis jeg må ha både grunning og bengalakk. Hva loster bengalakk, noen som vet?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:12   #5
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Kan man spraylakkere messinghåndtak?

Bengalakk koster ca. 100kr for en sprayboks. Skal du male, koster det ca. 200kr for 0,7l

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no