|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Dere som drikker te!Vi drikker ikke kaffi og er heller ikke særlig vant med å drikke te. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Kjøp en fin boks med et utvalg ulike teposer fra f. eks Palais de The. De er så fine at de kan settes på bordet. Ellers fins det masse andre fine bokser du kan bruke også, gavebutikker har gjerne godt utvalg. Om du ikke vil at folk legger skjea på bordet, så gir du dem en liten asjett. Det er lurt å sette frem honning, brunt sukker og sitron også, mange bruker det.
![]() |
#3 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Vi bruker å sette ferdigtrukket te i en kanne med varme under, TElys vet du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!
Flotte tips! Noterer: Ikke pose......... kremt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Vi lager på kanne - men da må alle drikke den samme, da. Jeg gjør det sånn, bare at jeg lar vannet koke før jeg varmer tekanna. Det får være måte på dill. Jeg er ikke glad i såkalte fruktteer og sånt, te består av teblader.
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Palais de The Hvor kjøper man dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Jeg bruker te i løsvekt og gir hver enkelt en teklype så de selv kan velge sort fra små tebokser. Sorte gamle metalbokser med kinesisk mønster på (arvegods fra mamma)vet de fortsatt selges på feks. Black cat.
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Dere som drikker te!Du får kjøpt fruktte, vanlig te og andre tetyper (roiboosh og urtete er andre tetyper som ikke egentlig er te) i løsvekt på tebutikker. Hvor i landet bor du? Kanskje noen kan anbefale en tebutikk for deg? Jeg bruker å servere i en bodum-tekanne når jeg har gjester og ikke skal servere tepose-te. Den ligner på den på bildet under, når teen er ferdig trukket så trykkes stempelet ned, omtrent som på en presskanne til kaffe.
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Løsvektte selges ofte også i interiør- og gavebutikker à la Kremmerhuset.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Eg bruker posete, sjølv om eg veit at smaken er veldig mykje bedre av te i laus vekt. Men i min omkrets har eg nokon som ikkje vil ha fruktte og andre som kun drikker det. Så er det nokon som helst vil ha desse posene frå Nescafé med mokka, caramell osv., mens nokon vil helst ha vanleg pulverkaffi. Og då er det mykje enklare å ha varmt vatn og ei kurv med div. på bordet. Eg drikker stort sett kaffi sjølv, og kjøper teen på iHerb. Vil ikkje laus te tape seg over tid slik som kaffi?
![]() |
#12 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Dere som drikker te!Te med eple, kanel og rosin er fin for nybegynnarar.
![]() |
#14 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Dere som drikker te!Jeg bruker også teklyper og løsvekt-te. Er glad i teene fra Kobbs, men de er bare å få tak i i Sverige (Ica). Bruker ikke sukker eller suketter. Fruktteer er ofte søte og trenger ikke ekstra sukker. Men det kommer an på hva man er vant til.
![]() |
#16 |
intro
|
... og ikke er det noe i veien med Twinings heller, spør du meg. Noen tedrikkere har lave krav, akkurat slik noen kaffedrikkere foretrekker vanlig traktekaffe.
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
Dropp sukket om jeg kommer på besøk, men sett gjerne frem fløte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som drikker te!Er masse forskjellige bokser til te du kan få kjøpt. Ikea, jernia, tilbords, blackdesign er vel de som her det beste utvalget(eller stiligste i mine øyne). Jeg spør alltid om de vil ha melk eller sukker i, å vil de ha så gir jeg gjerne med en tskje.
![]() |
#20 |
Audacious
|
![]() Sv: Dere som drikker te!Noen poseteer er helt fine. Jeg trekker sjelden te i kanne, for jeg har så mange teer og alle vil jo ha forskjellig. Republic of Tea er min nye yndlingsserie, jeg vet ikke om den selges i Norge, og der er posene av svært høy kvalitet. Til løsvektte så har jeg prøvd sikkert ti forskjellige teklyper opp gjennom årene og den perfekte har de på DesignTorget, den er sylinderformet, i stål, lett å rengjøre og finmasket nok til å fungere med rooibos. Kjøp en pen skål, så kan alle legge teklyper/poser/teskjeer på dem når de er ferdige med dem.
![]() |
|
|