Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er heldig, jeg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 15:49   #1
villbring
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
villbring er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Pil

Jeg er heldig, jeg

Hvorfor jeg er heldig? jeg vil få det gullende rent, men har bare så alt for lite hus. Så nå skal jeg prøve å se om det holder seg rent lengre om en vakser flere ganger på samme dag....

Jeg leste i forumet her om noen som lurte på hvordan en fikk tak i hjelp til hushold, at de følte de mangelt forbindelser. Jeg kan fortelle min måte å gjøre det på. Jeg har reist til Polen for å få reparert tennene mine, og derfor reiser jeg dit med gjevne mellomrom. Det som er inne i munnen er jo noe som er i stadig endring, så jeg blir ikke ferdig hos tannlege. På lik linje med at man ikke blir ferdig med å gå til frisør...
Jeg har blitt kjent med flerspråklige polakker, og nå etter et par år får jeg besøk av min vennine. og visp så er det med husvask ordnet. Desverre blir hun bare noen dager siden hun har kort ferie.

Jeg ser at denne fremgangsmåten ikke er egnet for alle. Den tar veldig mye tid.

villbring er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 16:19   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er heldig, jeg

Vaksing er nok lurt. Kanskje voksing også, etter vaksingen? En moderne form for boning?

Flersåpråklige polakker er en schmart ting, forresten. Uansett hva man vil ha gjort i heimen. De maler og vasker og bygger for slikk og ingenting og så slipper man dette stresset med skatt og sånn. Og gode "venninner" er selvsagt også lurt. Kjempelurt, faktisk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 16:25   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Dette forsto jeg ingenting av. :dom:

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 16:39   #4
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, denne vaksingen tar fryktelig lang tid. Så den egner seg nok ikke for meg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 16:53   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ke?

Gammel 23-10-11, 16:58   #6
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:02   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger meg på de undrende.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:03   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønte ikke dette jeg heller. Mer forvirrende enn mine innlegg jo.

Gammel 23-10-11, 17:05   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evt

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:08   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svart arbeid!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:11   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, har HI reist til Polen til tannlege, blitt kjent med flerspråklige polakker, blitt venninne med en av dem, og så kommer denne venninnen og vasker huset hennes?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:14   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ikke nok med det. Det lille huset skal vaskes flere ganger per dag.

Gammel 23-10-11, 17:16   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså, har HI reist til Polen til tannlege, blitt kjent med flerspråklige polakker, blitt venninne med en av dem, og så kommer denne venninnen og vasker huset hennes?

Jeg tror det er ca noe sånn ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:25   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hvis man har polske venner og inviterer de på besøk, så kommer de til å vaske hjemmet ditt?

:setter opp middagsinvitasjonsrulleringsplan:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:26   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har thaivenner. Kanskje de virker likedan?

Gammel 23-10-11, 17:46   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en polsk venn. Han har pleid å invitere meg på middag og kake med champagne.

Dette bærer ellers preg av ugler i mosen.

Gammel 23-10-11, 17:56   #17
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Nå skal jeg jammen meg bestille meg tannlegetime i Polen,skjønner jeg! Følger det med sånn vaksing/vasking på kjøpet,tar jeg gjerne mange runder om dagen,så lenge alle mine polske nybekjente hjelper meg med det!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 18:01   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såså, folkens. villbring betaler helt sikkert skatt av dette. Ikke sant, villbring?

Gammel 23-10-11, 18:01   #19
villbring
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
villbring er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

nesten riktig.
bli venn med en polakk og få dem til norge for å gjøre alt vi ikke gidder å gjøre selv....

Men, her mitt i Oslo, bor jeg ikke på så store plassen så jeg får ikke gitt henne så mange arbeidstimer desverre. Selv om jeg ber henne skrubbe leilighet og kontoret mitt så er det også gjort på en time, legger jeg til rensing av bilen innvendig så monner det litt da den er det eneste som er romslig i min verden (gamle-bilen).

Jeg har lest på tråder her at noen leter hardt etter vaskehjelp uten å finne det. vel her er en arbeidvillig.

Hun er her bare på en kort ukes ferie. Men kunne tenke seg å pendle litt om hun kan fylle noen arbeidsdager hver ca 8 uke

Som flerspråklig hotell resepsjonist med studier i bedriftsmarkedsførings tjener hun 2000,-kroner med 12 timer skift i Polen.

tenk så hyggelig om jeg kunne klare å skaffe henne et 20 tals arbeidstimer med annstendig lønn

sorry.... Det med tannreiser er sant, men kanhende litt på siden av temaet...
Jeg annbefaller dog løsningen og føler meg veldig trygg i stolen

villbring er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 18:03   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det du egentlig vil med denne tråden er å formidle svart arbeid?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.