Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa til TV-stue, IKEA

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 19:55   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Sofa til TV-stue, IKEA

Nå som det begynner å nærme seg klart oppe må man visst ta noen valg om møbler også.

Stua er helt lys grå (Dråpe fra Lady), så lys at den nesten er hvit. Gulvet er hvitkalket eik.

Siden stuen nede også er lysegrå (Skygrå, en nyanse eller to mørkere enn Dråpe) og har mellomgrå sofa så jeg ser for meg at en grå sofa oppe også blir litt vel kjedelig.

Vi skal ikke bruke mye penger på sofa, oppussingen ble nemlig tatt litt på sparket uten budsjett og særlig planlegging. (Ja, vi er en smule impulsive. )

Jeg har sett på Ektorp sofa. Jeg kunne tenkt meg den røde, men jeg blir kraftig nedstemt her hjemme. Den blå syns jeg kanskje er vel blå og er litt usikker på hvor praktisk den er i fargen.

Blir det fryktelig kjedelig med hvit? Siden man får kjøpt ekstra trekk er jeg ikke veldig stresset for flekker og sånt.

Gardiner, pynteputer, lys og sånt vil selvsagt være litt sprekere i fargene og vi kjøper muligens et teppe med farge også for å sprite opp litt.

Hva tror dere? Og har dere evt. erfaring med Ektorp, god å sitte i over tid?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 20:02   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa til TV-stue, IKEA.

Jeg har to stk. hvite Ektorp i sommerhuset og digger dem! de er gode å sitte i, trekket er vaskbart på 60 grader, og blir rent, selv etter at musene () har hatt fest i dem om vinteren. Jeg har to amerikanske quilts i mine nå, det gjør at de må vaskes sjeldnere og dessuten blir de veldig fargerike av det. Også kan teppene byttes ut når jeg blir lei av dem. (Jeg har et lager av slike tepper etter å ha gått litt amok på eBay, nemlig. )

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 20:11   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar, høres lovende ut. Jeg er sånn som blir lei ting veldig fort, så sånn sett er nok rød sofa kanskje dumt uansett. Dessuten legger det jo veldig føringen for hva vi kan ha av andre farger...

Næh, det må kanskje blir hvit da?

-Pippi
Gammel 23-10-11, 20:15   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Jeg vurderer forresten å droppe sjeselong-delen og heller kjøpe fotskamler som kan brukes som ekstra sitteplasser ved behov. Det funker like fint det?

-Pippi
Gammel 28-10-11, 20:00   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Sv: Sofa til TV-stue, IKEA

ARGH, jeg og mannen klarer jo ikke bli enige. Han setter foten hardt ned mot Ektorp, så da blir det ikke den.
En tur innom Skeidar, Bohus og Møbelringen har så langt vært resultatløst.

Jeg har forelsket meg hodetups i Stream fra Brunstad som hadde passet absolutt helt perfekt, men prisen er laaaangt utenfor budsjettet til sofa på loftstue som primært skal brukes av barna.

Noen tips til hvor vi kan lete etter en god, funksjonell og billig sofa? Kinderegget, liksom...

-Pippi
Gammel 28-10-11, 20:03   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes Klippan sofaene fra Ikea er helt greie til barn og de kan man bytte trekk på,
mange kule trekk og velge i

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:04   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bolia har ukestilbud på forskjellige serier. Nå har de 20% på Sepia-sofaene
http://www.bolia.com/nn-no/catalog/n...n/sofaer/sepia

Gammel 06-11-11, 12:44   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Tusen takk for tips. Vi endte opp med Karlstad fra Ikea i stoffet Isunda grå.
Syns den passer riktig så godt i min nye stue, så får det heller være at det blir mye hvitt og grått hjemme hos oss.

-Pippi

Sist redigert av Robyn : 18-05-15 kl 12:29.
Gammel 06-11-11, 13:00   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Elsker min Karlstad så godt valg
Ble veldig fint.

Gammel 06-11-11, 13:09   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Den er kjempefin!
Akkurat den hadde vi(jeg) tenkt å ha i stuen vår, men det ble en annen fra Ikea(den på flere finn.no reklamer)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.