![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Knudrete murEr knudrete et norskt ord, blir det riktig her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knudrete murBruk Casco Husfix og bland ut en passe mengde. Hvor mye vann du trenger, står på pakken. Stryk på med en sparkelspade. Nå er det reparerte området glatt. Bruk en tørr stor kost, en slik du maler vegger med eller lignende, og "stemple" busten forsiktig mot den glatte myke pussen. Løft kosten rett opp, da blir det "nupper". Ikke dra kosten, da får du penselstrøk. Vær lett på hånden, hvis det blir for knudrete glatter du med sparkelspaden og prøver igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Knudrete murTusen takk for flott beskrivelse! Det er ikke så stort område, 5x5 cm kanskje, så jeg prøver å bruke sparkel som jeg har hjemme. Jeg skal se om jeg får gjort det i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Knudrete murDet blir sikkert bra med sparkel på et så lite område. Hvis du har hvit sparkel, er det ikke sikkert du trenger å male heller. Når hvit sparkel tørker, ser det ut som mur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Knudrete murNå har jeg gjort det, det ok bare noen minutter for jeg hadde alt utstyr på plass allerede. Det var veldig enkelt og det ble veldig bra. Jeg må bare pusse over bittelite når det har tørket da det ble en anelse spisser knudder. Jeg hadde ikke hvit sparkel, men det er ikke så farlig da resten av pipen er nymalt i lyst grått. Jeg maler når det har tørket. Tusen takk! Nå blir nok Pelenmannen fornøyd når han kommer hjem fra reise på fredag (jeg har nemlig gjort litt mer håndverksaribed på det rommet når han har vært borte). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|