Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lilla farge til lys gråfarge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-11, 21:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lilla farge til lys gråfarge

Vi holder på å male et rom i S1500-N. En lys neutral gråfarge. På en liten vegg, ca en meter bred (mellom pipe som stikker ut og et hjørne) vil vi ha en kontrastfarge og jeg tenker en mørk matt lilla farge. Mannen er med på opplegget, men han er litt lei lilla så andre forslag er også aktuelle. Vi skal ha noen hyller på veggen. Ettersom det er et så lite område så syns jeg at vi kan ha en intens/sterk farge.

Har du noen forslag på hva vi skal velge? Vi har noen Bestå i brun/sort og en sort skinnsofa i rommet. Det er også et skrivebord der i dag, men det skal med tiden skiftes ut.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:32   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Kurtise fra Butinox er ganske mørk. Fin er den også.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:17   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Grå er jo en litt "skummel" farge å kombinere med andre farger, da det lett ender opp med at den grå også forandrer uttrykk.
Jeg synes lilla er kjempefint, men ganske oppbrukt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:42   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Farrow & Ball har fantastiske farger:


Brinjal


Drawing Room Blue


Brassica


Pelt

Til slutt en vågal gulfarge - jeg ELSKER grått og gult sammen!


Babouche

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 06:08   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Ja, helt enig, grått og lilla er oppbrukt.

Det var flotte farger, Salt! De går å få blandet til overalt?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 09:38   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Nei, ikke over alt. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg vet at i allefall Vinderen Farve og Interiør har Farrow & Ball.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 09:41   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nei, ikke over alt. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg vet at i allefall Vinderen Farve og Interiør har Farrow & Ball.

Takk! Der bor vi jo nesten egentlig så der kan jeg passere en dag.

Jeg kan godt velge en farge som jeg kan bli lei. Den gule er kul og inn, jeg er bare litt lei gult for tiden, hele hytten vår var sterkt blå og sterkt gul når vi overtok.


Sist redigert av Pelen : 26-10-11 kl 09:50.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:28   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Jeg ville tatt orange!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:36   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Orange hadde nok gjort seg, faktisk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:46   #10
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Stemmer også for oransje. En litt mørk variant.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 01:01   #11
Ella8pw
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 26
Ella8pw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Stemmer for kongeblå. Blir ikke så fort lei.

Ella8pw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 09:33   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Blått er flott, men det er ikke så veldig meg. Jeg passer f.eks. ikke godt i blå klær (med unntakt av lyseblått). I tillegg så er jeg også lei blått for alt her var gult eller blått når vi flyttet inn. Men jeg skal vurdere saken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:33   #13
Ella8pw
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 26
Ella8pw har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Da tror jeg blått er gått for din del.

Ella8pw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:32   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Flugger farge har noen mørkelilla farger å velge mellom, men jeg liker IKKE malingen deres - den var veldig tynn (hvertfall den jeg fikk). Du husker stueveggen min?? Den liker _jeg_ hvertfall veldig godt

Også har jeg slike puter til, puter i samme lyselilla farge, og detaljer i rommet + teppe + flere puter i mørkelilla. Det går vel aaaakkurat i farge fordi oransje-ish er komplimentærfargen til lilla :


Vær litt obs på at den gårfargen dere har valgt er en sånn en som kan "ta til seg" farge fra rommet veldig lett, evt også fra sollys og farge på belysning og om dere har skarphvite eller gylne lyspærer og gardiner sånt. Hvertfall etter min erfaring.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:30   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lilla farge til lys gråfarge

Takk for tips, m^2. Din veggfarge er veldig flott! Jeg vurderer nå orange, men jeg skal ikke forhaste meg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no