Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Var på NRK på 80-tallet. Noen som kan hjelpe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 20:36   #1
Ella8pw
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Ella8pw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Var på NRK på 80-tallet. Noen som kan hjelpe?

Håper at noen kan hjelpe meg med noe jeg har brukt mye tid på. Vil så gjerne ha link til et sted hvor jeg kan se igjen to serier som gikk på tv når jeg var liten. Den ene var en animasjonsserie om en gutt som var en reeser på trommer. Den andre er om ei lita jente (dukke) som het Josefine, hun fikk ikke sove. Her var det mange kjente gjester på besøk. Div. tema. Anyone?

Ella8pw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:38   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var på NRK på 80-tallet. Noen som kan hjelpe?

Det ringer ingen bjeller, har du sjekket her?
http://home.online.no/~groennsl/barnetvtvseriene.htm

Gammel 28-10-11, 20:39   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger mye gammelt på YouTube, faktisk.
Akkurat de du spør etter kjenner jeg ikke igjen, så der kan jeg ikke hjelpe.

Gammel 28-10-11, 20:42   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjelper kanskje om du legger ut hvilket tidsrom dette gikk? Altså tidlig eller sent 80-tall?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:44   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Åh jeg husker gutten som var en reser på trommer. Han hadde på (blå?) sparkebukser. Men det er jo plent umulig å huske hva serien het.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:50   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker den Josefinedukken, tror jeg. Men det er langt, langt der bak altså.

Gammel 28-10-11, 20:51   #7
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den om Josefine het vel Barnevakten eller Josefine og Mr. Nelson?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:53   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ella8pw, her.

Håper at noen kan hjelpe meg med noe jeg har brukt mye tid på.

Vil, men kan ikke.

Gammel 28-10-11, 20:53   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Åh jeg husker gutten som var en reser på trommer. Han hadde på (blå?) sparkebukser. Men det er jo plent umulig å huske hva serien het.

Den husker jeg og, men navnet? Not so much.

Gammel 28-10-11, 20:53   #10
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også på Josefine og mr. Nelson, Jenna, men hun het Pernille når jeg fikk sjekket...
"Peeerrrrniiiillleeee"

Er dette trommegutten?

Gammel 28-10-11, 20:54   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Om det er trommegutten, så er det ikke han jeg tenker på i alle fall.

06, 07, og 12.
Gammel 28-10-11, 20:54   #12
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Om det er trommegutten, så er det ikke han jeg tenker på i alle fall.

Nei ikke vet jeg, jeg husker jo ikke programmet. Men jeg fant en animert trommegutt

Gammel 28-10-11, 21:05   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Biblioteksvar.no

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:13   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, lille Josefine som ikke fikk sove var kjempesøt!

Det er forresten Ivo Caprino som har lagd dukken, og hun hadde diverse barnevakter som satt på sengekanten og snakket med henne, om politikk og alt mulig rart.

Ikke søren om jeg klarer google fram et bilde av henne.

Sist redigert av Inagh : 28-10-11 kl 21:25.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:15   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han trommegutten, var ikke han svensk? I samme stil som "Ragnar" og "Kalles klatretre"?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:20   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Han trommegutten, var ikke han svensk? I samme stil som "Ragnar" og "Kalles klatretre"?

Jo, var han ikke det da? Men ikke like godt animert som Kalle da. Jeg synes å huske at streken var mye enklere enn som så.

06, 07, og 12.
Gammel 28-10-11, 21:27   #17
Frantzen
Passiv

Standard

Kanskje du finner noe her.

https://www.facebook.com/group.php?v...gid=2317577744

Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:32   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frantzen, her.

Kanskje du finner noe her.

https://www.facebook.com/group.php?v...gid=2317577744

Ja! Den jeg tenker på heter "Kva er det som læt" og Harald Mæle hadde fortellerstemmen. Jenta i sparkedrakten het Minna eller Mina.

06, 07, og 12.
Gammel 28-10-11, 21:39   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge Wikipedia - jepp, verdens sikreste kilde, , er serien om Josefine på fem episoder og ble lagd i 1979.

Og følgende sistat er fra Store Norske Leksikon, om Ivo Caprino: "han bidrog med manus til serien Jeg får ikke sove (1979), hvor barnedukken Josefine undret seg skarpsindig over fenomener i hverdagen – på kveldstid."

Gammel 28-10-11, 21:46   #20
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Fant et bilde på en blogg. Men det er også alt jeg finner.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.