|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Innsyn og blokkliv?Som ferierende i blokk har jeg rett og slett litt jeg lurer på
![]() |
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Jeg ville ikke latt ungen min sove i trappeoppgangen. Ja, det er noen blokker som har innsyn om kvelden, da ville jeg dratt for gardiner eller persienner. Det er lov å gå naken i egen stue om man føler for det, men som sagt, ville vel dratt for gardinene. Titter ikke inn til folk, men ser ikke ned i bakken heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Vi har våre gardiner for om kvelden. Hos andre glaner jeg inn hvis det passer meg, dog diskret. Har ikke latt barna sove nede, til tross for få leiligheter i oppgangen. Mest pga tanken på hva andre da ville synes om meg, hehe. Inne har jeg på meg hva jeg vil.
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Man tar hensyn. Vi vandrer nakne fra soverommet til badet, men der er det ikke innsyn. Så vi har klær på i stua, men vi pynter oss ikke for naboene akkurat.
![]() |
![]() |
#6 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Ikke så spennende å se inn til andre når man er vant til å bo tett. Glaning er vel uhøflig uansett hvor og på hvem? Vil man gå naken inne hos seg selv, så må man være forberedt på å bli sett. Å stille seg på utstilling er uhøflig/tegn på lettere galskap. Barnevogn på verandaen, som Tjorven sier. Bor man øverst, kan den vel stå der. Men ikke i veien for noen og ikke noe bråk. Være stille i oppgangen er typisk blokk, sånn jeg har lært det. Fordi det er svært lytt den veien.
![]() |
#7 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Hvorfor vil man ha barn sovende ute i oppgangen? Den hadde jeg slitt med om jeg hadde sett det, kjenner jeg.
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Vi bor øverst (4.etg) så innsyn er ikke noe vi plages med. Så kan gå naken rundt om vi føler for det. Om vi bare passer på å ikke stå inntil vinduet i det toget passerer er det ingen som ser oss. Barnet sov på balkongen når hun var yngre. Av og til i trappeoppgangen med døra til leiligheten åpen om jeg kom hjem før hun hadde våknet. Når jeg gå tur i nabolaget titter jeg diskre inn hos de som ikke har skjermet vinduet. Er for nysgjerrig til å la være.
![]() |
#9 |
Unik
Fordi barnet blir kjempesur av å ikke få nok søvn, og våkner om man bærer det opp trappen?
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Man utvikler jo en slags manglende interesse for hva som foregår innenfor vinduene til folk også på et vis, man blir vant til at det beveger seg skikkelser innenfor i leilighetene. Man kan se, men man stirrer ikke. Unger har man selvfølgelig der man har kontroll over. Jeg sliter litt med å plassere unger på trappa selv her, men der er det jeg som er unormal, alle andre gjør det.
![]() |
#11 |
I mål
|
Det er jeg enig i, men jeg ville aldri i livet hatt barnet sovende i bilen uten at jeg var inni der selv heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
lider av tastleksi
|
Sånn vi bor hadde det vært underlig, men vi har heis og hvis ungen sover i vogna triller jeg dem inn og tvers gjennom leiligheten og ut på balkongen, eller inn på et soverom. Med de lydene som kan være i oppgangen her hadde det vært skummelt å våkne der tror jeg.
![]() |
#13 |
Unik
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Hallo, har man heis er det selvsagt ikke noe spørsmål.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Vi bor i bygård, og her sover det barn både på svalgangen og i bakgården stadig vekk. Men det er en låst bakgård, og bare elleve leiligheter. Vi kan titte inn hos naboene over gata, og det hender det selvsagt at man gjør, men naboliv mister fort interesse. Jeg svosjer av og til til badet naken, men siden jeg ikke liker at hele gata ser baken min, sprader jeg ikke naken rundt.
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Titting på naboer er ikke så veldig spennende i lengden. Man glaner heller ikke inn til folk, men om blikket skulle gli forbi er det lov tenker jeg. Dessuten spotter man fort de naboene som står i vinduet og glaner inn til andre, de er ikke så veldig sjarmerende.
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Hadde ikke latt ungen sove andre steder enn på terrassen nei (vi bodde i første).
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Det hendte jeg lot barna sove i oppgangen, nede ved postkassene, hvis de sov da vi kom hjem fra tur. Vi bodde i 2. etasje, jeg hadde døra vår åpen og gikk ned og kikket jevnlig. Døra til oppgangen gikk i smekk, og var alltid låst. Jeg kjente alle naboene (4 etasjer og 8 leiligheter).
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Jeg skal tilstå jeg gaula: "Ernie, kom! Seeee!"
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt lettet og glad den dagen jeg merket at naboen rett over endelig hadde "frostet" vinduet på badet. Var rimelig lei av å se ei naken rompe når vi sto på kjøkkenet. En morgenkåpe kan være gull verdt hvis man ikke vil "showe" litt for naboene innimellom. Angående soving i oppgang har vi latt ungen sove i vogna foran vår hoveddør, i vår etasje. Nå bor vi ikke i blokk, men i bygård og vi kjenner alle som bor her rimelig godt. Jeg hadde aldri i verden latt ungen sove utenfor bygården. Hvis vi hadde bodd i blokk med mange ukjente mennesker hadde nok ungen fått sove på balkongen.
![]() |
#20 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Innsyn og blokkliv?Denne tråden minner meg om da jeg og min kjære hadde sex inntil veggen mellom to stuevinduer - vi bodde på gateplan midt i Bergen sentrum. *mimrer tilbake til dager da man hadde nok med seg selv og ikke brydde seg stort om naboen* |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|