Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-11, 12:13   #1
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

[gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Jeg skal pusse opp et slitent, syrelutet vitrineskap. Det er forferdelig umoderne, men jeg er glad i det fordet
Uansett, nå har jeg vasket det med gulvrens og det nærmest skinner av det. Det har fått tørke, og nå skal det males hvitt, med blank overflate. Så langt alt vel, men jeg har lyst til å montere lys i det. Hva trenger jeg da av materialer og utstyr, og noen tips for hvordan det kan gjøres? Det er ikke et alternativ å bytte ut trehyllene med glass ettersom den midterste hylla er fastmontert og en del av skapets bærende konstruksjon.
Det er dette skapet (beklager dårlig bilde, det er et veldig gammelt et):

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 17:15   #2
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Kjøpe LED spotter? De avgir lite varme. Jeg ser at du har både Clas Ohlsson og Biltema i Tromsø. Dette systemet ser fint ut, varmhvitt lys og kan bygges ut til maks 5 lamper. http://www.clasohlson.no/link/m3/Pro...?artnr=36-3828

Jeg har noen spotter fra Ikea inne i vitrineskap, men er misfornøyd med de, syns pæren går altfor fort. Skal skifte de ut med LED tenkte jeg, men har ikke kommet så langt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:47   #3
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Tusen takk for tipset, det skal jeg sjekke ut Men bygge ut? Går det an å koble flere slike lys sammen altså?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:47   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Mannen kjøpte akkurat LED-spotter til en slikk og ingenting på Ebay, tiltenkt bruk på hytta, der vi ikke har innlagt strøm. Det er i hvertfall veldig mye billigere enn LED-lys fra vanlige butikker, dersom du har tid til å vente litt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:50   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Jeg har ikke lyst på noe batteridrevet, og jeg er litt skeptisk til e-bay, man vet aldri hva slags spenning slike ting er ment for, eller om det kommer med riktig plugg Jeg kunne sjekket Jula også, min nye favorittbutikk, hadde jeg bare visst hva det er jeg skal se etter.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:20   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Er du også en sånn Jula-er? Jeg har en mann i hus som snakker om nybutikken med stjerner i øynene. Som om det ikke var nok med Biltema og CO fra før...

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:37   #7
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Jula er så billig i disse huskjøp og oppussingstider Også har de de deiligste, mest glorete animerte og lysende julenissene på juletorget sitt

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:13   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [gjør-det-selv] Montere lys i vitrineskap?

Åå. elsker Jula jeg også! Da kan du kjøpe LED der.

Jeg vet ikke helt hvor mange du trenger. Du har ingen glasshyller? Hvis du setter 1 lys i toppen av skapet, 1 i midten og 1 under nederste hylle, så får du 2 mørke hyller imellom? Ser slik ut på bildet.

De fleste pakker med slike spotter selges i 3-pack. Eventuelt kunne du ha lys i toppen og 2 øverste hyllene, og ha de 2 nederste mørke, med bøker eller andre ting i som du ikke vil framheve.

Siden skapet ditt er bredt, så kan en pakke med LED lyslister være fint? Som disse: http://www.jula.no/led-list-423014

Uansett hva du kjøper må du velge LED. Vanlige spotlights utvikler mye varme. Ikke bra inne i et skap.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no