|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Varsel om kontroll av elektrisk anleggFikk et brev med tittelen Varsel om kontroll av elektrisk anlegg og plikt til å være til stede. Det står at mitt anlegg er plukket ut for kontroll i forbindelse med at "din elektroinstallatør har utført arbeid hos deg". Men her har det ikke vært utført noe arbeid på det elektriske anlegget siden leiligheten var ny i 2005.
![]() |
#2 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggVi fikk tilbud om kontroll og tok imot. Det var ett eller annet med at de skulle sjekke anlegggene på nyere hus. Det hele var gratis, og vi sa ja. Mn dette hørtes jo litt annerledes ut.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggVi hadde slik kontroll etter at vi fikk byttet sikringsskap og litt annet småtteri. I grunnen veldig kjekt, fordi vi fikk alle papirer i orden til vi skulle selge.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggVi hadde akkurat en slik kontroll nylig. Det gikk veldig fort og greit. De målte i sikringsskapet, på kjøkkenet og på badet, og det var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggDu kan ringe og avtale en tid som passer for deg. :btdt:
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggVi hadde en slik pålagt kontroll for et par år siden, gudene må vite hvor lenge det var siden sist de var her. Synes det er helt greit å vite at alt er i orden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggVi hadde pålagt kontroll for et par år siden. Selv om vi kunne vi kunne vise til ny El-sjekk.
![]() |
#8 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggVi ble plukket ut til slik kontroll og kontrolløren saumfarte alt elektrisk i huset. Riklet på stikkontakter, sjekket sikkringsskap, sttøpslet på komfyren o.s.v. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggRingte dem i dag for å høre, jeg. Det viser seg at de skal sjekke hele borettslaget fordi det var nytt i 2005. Jaja, så "min elektroinstallatør" var da utbyggerens, og ikke min
![]() |
#11 |
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anlegg
Ja, hørte det kunne være en felle... Lurer på om de tror meg på at jeg ikke har noen skjøteledning bak tven - får kanskje rydde bort dvd-spiller, radio og de andre greiene som står i samme område som tven
![]() |
#12 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggÅ rydde bort alt av skjøteledninger er ikke helt nødvendig - det som imidlertid er mer relevant er hva som er koblet til skjøteledningene og hvor de ligger. Det er jo ikke slik at skjøteledninger er forbudt...
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Varsel om kontroll av elektrisk anleggDet var kontroll hoss oss for noen år siden, da tenker jeg på for alle i gata jeg bor i.
![]() |
|
|