Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forsikringsselskap

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-11, 12:58   #1
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Spørsmål

Hvilket forsikringsselskap

har dere og er dere fornøyd? Anbefalinger mottas med takk.

Vi har nå bestemt oss for å si opp vår forsikring hos Gjensidige etter alt for mye rot, tull og elendig service. Gidder ikke mer! Men det er jo en jungel der ute.

Gammel 03-11-11, 13:26   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket forsikringsselskap

Vi har prøvd både If og Vesta, og har vært veldig fornøyde med servicen.

Men det virker som om forsikringsselskaper generelt, gir et godt starttilbud (lokketilbud), for så å skru opp forsikringspremien etter et par år. Eller er det bare vi som har erfart dette? Derfor er vi utro kunder, og bytter frem og tilbake etter hvem som kan gi best tilbud. Har vært kunder hos Vesta et par-tre år nå, og vurderer å bytte igjen snart.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:28   #3
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Vi har Gjensidige og er kjempefornøyd - har aldri vært noe tull.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:30   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Vi har både Gjensidige og If, og er fornøyd med begge. Har hatt bilskade og bilinnbrudd hos If, og de har vært veldig bra i de rundene.

Gammel 03-11-11, 13:34   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hartt Gjensidige men har byttet til banken vår og har nå gjennom Terra. Var egentlig veldig fornøyd med Gjensidige, hatt de i ti år, men pga en vilkårsendring til det bedre som de ikke lot gjelde eksisterende kunder før fornyelse av avtalen ble jeg sur.

Et selskap jeg liker godt er Nemi Forsikring.

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 03-11-11 kl 20:23.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:53   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter over en lav sko og tar det som er mest gunstig for oss.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:55   #7
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Har DnBNor, ikke fornøyd med dem.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:02   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jernbanepersonalet bank og forsikring, er kjempefornøyd.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:06   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vi har Gjensidige og er kjempefornøyd - har aldri vært noe tull.

Signerer. Meget god kundebehandling, også når det oppstår problemer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:09   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har Gjensidige på innbo og Storebrand på bil og hus. Er forsåvidt fornøyd med begge to, vi gjorde akkurat endring pga nytt hus og det gikk smertefritt hos begge, dog ble jeg imponert over hvor fort og greit tilbakemeldingen var hos Gjensidige. Har hatt tull hos Storebrand som etter 1,5 år fortsatt ikke klarer å få igang Avtalegiro månedlig, jeg har opprettet korrekt avtalegiro gjentatte ganger, men det fungerer aldri. Gjort et siste forsøk idag.
Ellers har vi vel aldri hatt så mye bruk av forsikring, aldri reiseforsikring, aldri innbo og kun noe smått på bil og da strakk Storebrand seg litt ekstra når det gjaldt leiebil som vi egentlig ikke hadde krav på da.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:21   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har vært innom Gjensidige (dyrt dyrt dyrt) spes for bil når man var under 26 år. Vi har hatt IF. Kjemefonøyd. har nå Trygg.
Blir aldri å gå tilbake til Gjensideige,værtfall ikke før jeg blir 40 år

Gammel 03-11-11, 14:33   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke Gjensidige var dyr på bil Honda? Jeg betalte vel 3500 for delkasko på min Yaris.
Tryg skulle ha enorme summer for å forsikre Touranen vår. Mer enn 8 000 kr. Og det med full bonus.

Tre stk!
Gammel 03-11-11, 14:37   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har alt hos If. Fornøyd, men vi har aldri hatt noen skade, så jeg vet ikke hvordan de er med oppgjør og sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:41   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg synes ikke Gjensidige var dyr på bil Honda? Jeg betalte vel 3500 for delkasko på min Yaris.
Tryg skulle ha enorme summer for å forsikre Touranen vår. Mer enn 8 000 kr. Og det med full bonus.

Skal vi se ,16000 kr skulle gjensidige har for foresteren min
if skulle ha 14000 trygg 7000. full kasko. ikke full bonus med at det er min bil og jeg begynnte på "0" da jeg fikk den, men er oppe i 75 nå tror jeg.

Samme med manns helt nye auris, 13000 skulle gjensidige ha ,5000 på trygg.

Vi hadde en gang en honda Civic 1,6 liter ikke noe grum bil. den skulle vi som 20 åringer forsikre,hadde gjensidige da, de skulle ha 20 000 kr for den lille bilen..full kasko...

Gammel 03-11-11, 14:44   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sparebank 1 på reiseforsikring og hus, Gjensidige på livsforsikring voksne, Storebrand på livsforsikring barn og IF merke forsikring på bil. Det er mange som prøver å få oss til å samle alle forsikringene, men det er ingen som klarer å matche det vi har i dag med en sånn vill fordeling. Men de prøver seg stadig, men jeg har full kontroll, så de må bare gi seg hver gang.

Er du eller mannen med i noe fagforening så kan det lønne seg å se på de avtalene, i alle fall på enkelte ting. Det er ikke bestandig det lønner seg å være totalkunde med alle forsikringer samme sted.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 14:45   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Signerer. Meget god kundebehandling, også når det oppstår problemer.

Jepp. Vi har opplev veldig god kundebehandling når vi har levert skademeldinger - både på ting og personer. Vi bytter ikke!

Gammel 03-11-11, 15:13   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vi hadde en gang en honda Civic 1,6 liter ikke noe grum bil. den skulle vi som 20 åringer forsikre,hadde gjensidige da, de skulle ha 20 000 kr for den lille bilen..full kasko...

Jeg har en Honda Civic, de er grisedyre å forsikre. Min ligger på 7000 tror jeg det var, delkasko. Jeg har ikke hatt lappen lenge da, så lite bonus.

Det er visstnok en typisk "rånebil", derfor er det så dyrt, i følge en forsikringsmann jeg kjenner.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 15:39   #18
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det er visstnok en typisk "rånebil", derfor er det så dyrt, i følge en forsikringsmann jeg kjenner.

Logisk. Ansvarsforsikring er de jo pliktig å tilby, men å sette prisen høyt gjør jo at de gjør seg selv uattraktiv som tilyder. Med høy skadeprosent på den type biler sier det jo seg selv at de ikke ønsker å forsikre de.

Tre stk!
Gammel 03-11-11, 15:39   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke Tryg i alle fall

Gammel 03-11-11, 15:53   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Don't get me started

Etter å ha vært igjennom et relativt stort forsikringsoppgjør, vet man aldri hvordan selskapene oppfører seg før man virkelig trenger de.

Vi har forøvrig Sparebank1 på innbo (gjennom fagforening) og Tryg på resten (tror jeg).

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.