|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Overfallsvoldtekter og klær?Kjære FP, dere vet alt.
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?Det skulle ikke overraske meg om det er en sammenheng, gitt at en voldtektsmenn har et annet kvinnesyn enn andre vanlige menn.
![]() |
#4 |
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?I mitt hode så er det logisk at en overfallsmann vil (ved et evt valg) velge den som enklest vil bli avkledd kjapt. Altså skjørt før bukse, lite klær før mye klær. Et spørsmål om logistikk altså.
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?Jeg tror ikke klærne har noen betydning for en voldtektsmann.
![]() |
#6 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?
Det tror ikke jeg heller.
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?Jeg kan vel tenke meg at _noen_ voldtektsmenn lar seg trigge av sexy og, i vedkommendes øyne, utfordrende bekledning, men jeg håper inderlig ikke at klesvalget skal ha noen betydning i en rettsak. Om det spørres om det i en rettsak, så er det skremmende.
![]() |
#8 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?
Skulle gjerne hatt noen vitenskaplige studier på dette å slå i bordet med. Har du noen linker?
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?Jeg har ikke mulighet til å Google nå, men om du gjør det selv regner jeg med at du finner statistikker på det både fra Norge og USA. Dette har blitt undersøkt. Allikevel er det vanskelig å bruke en statistikk over offerets klær på fornuftig vis, all den tid det er store kulturelle og personlige variasjoner av hva som vil oppfattes som "lettkledd". I tillegg er det så mange andre faktorer som er inne, at man aldri vil kunne påstå at det var antrekket som trigget. I USA har de f. eks hatt store date rape-bølger, og det er naturlig å tro at en jente på date har på seg mindre klær enn når hun er i en lesesal. Men siden det også er andre faktorer inne, som guttens forventninger til hvordan kvelden skal ende, kan man ikke si noe om antrekket.
Sist redigert av Tallulah : 04-11-11 kl 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Overfallsvoldtekter og klær?Jeg mener også å ha lest undersøkelser om dette med klær og utspørring i rettsak, fra Norge. men husker ikke hvor.
![]() |
|
|