|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva gjør man på Kanariøyene?Dvs, Gran Canaria, Tenerife eller Fuerteventura? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Vi var i Puerto de Mogan for to år siden. Liten hyggelig by, veldig koselig med masse blomster og litt lokalbefolkning. Liten, men langgrunn strand. Perfekt for ungene. Trygt og godt. Noen butikker. Mest klær, porselen, nips og naps.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Jeg har faktisk vært på Gran Canaraia en gang, men den teller nesten ikke. Jeg hadde vunnet en konkurranse og var der som Miss Club 33 og jeg så vel mest bassenget og livet som var rundt der (ingen barn og neppe noen over 40) og utelivet i Playa del Ingles. Og så var jeg litt forelsket i reiseleder Bengan. Men i Puerto de Mogan var jeg. Dette var i 1988 og det var mest en havn og noen fargeglade hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Vi var der i 2 uker før jul for noen år siden, og leide bil en uke og kjørte rundt. Veldig fint oppi fjellene. Port de Mogan forelsket vi oss også litt i.
![]() |
![]() |
#5 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Jeg ville også satset på Gran Canaria. På Costa Meloneras er det mange flotte hoteller, og der er det kort vei til Maspalomasørkenen. Por ejemplo.
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?
Hm. En høyst subjektiv vurdering av Gran Canaria: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Jeg liker meg i Maspalomas og i Amadores. Ordentlig shopping må du til Las Palmas for å finne, men det er jo ikke så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Hva er det som er bra med Lanzarote? Om vi drar så er det nesten mest viktig hvilken dag flyene går med tanke på at vi ikke vil reie på julaften. Enten være hjemme da eller fortsatt være der nede. Jeg skal trolig jobbe i romjulen så vi må være tilbake da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?OM dere skal til Gran Canaria er det verdt å ta en tur til dyreparken Palmitos Park. Vi var der i sommer og det var kjempestas for liten og stor.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Puerto Rico var helt fælt, det mest harry feriestedet ever |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Jeg har vært 3 ganger på GC og det er helt greit. Liker Tenerife og Lanzarote mye bedre. Sist redigert av Liljekonvall : 05-11-11 kl 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Amadores er et bra sted å bo, fineste stranda som har en viss sjanse til bra vær.
![]() |
#15 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ei øy man glatt kan kjøre gjennom på en dag, evt 2 om man skal stoppe endel og vil ta det med ro. Endel fint å se. Hva jeg kan huske fra 1996, så er det bra shopping i Arrecife (litt nord for flyplassen). Sist redigert av Liljekonvall : 05-11-11 kl 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Las Palmas er jo virkelig en fin fin liten storby synes jeg. Den byen er i alle fall redningen for å i det hele tatt overleve familieferier til Gran Canaria
![]() |
#17 |
© All rights reserved
|
Jeg ser at du har fått et godt og fyldig svar av Liljekonvall. Ang. shopping, så synes jeg det har komt mange flotte butikker i Puerto Del Carmen de siste årene. Det er også gode shoppingmuligheter i Arrecife. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Lanzarote kan være aktuelt for da kommer vi hjem lille julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Man reiser til Gran Canaria fordi det er den mest stabile i fht, vær på denne tiden av året. Man bor enten på Meloneras (nesten alle hotellene der er flotte) eller på Sunwing Arguineguin. Vi bor nesten alltid på sistnevnte.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hva gjør man på Kanariøyene?Vi har blitt litt usikre på grunn av været. Vi har nå hørt at det kan være ganske kaldt rundt de tidene og at det kan blåse mye. Informasjonen kommer fra en der besteforeldrene har hatt hus på Lanzarote i 30 år og som har vært der der ofte. Vi er jo bortskjemte med varme fra Miami-tiden. Nå vurderer vi også Dubai. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|