Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi har bygget om 2. etg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-11, 13:08   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Stort smil

Vi har bygget om 2. etg

Vi bor i 2 etasjes enderekkehus. I 2. etg. har vi hatt 4 soverom (hvor ett har fungert som kontor), gang og bad samt trapp.
Vi er 4 som bor her fordelt på 3 soverom, det 4. soverommet har derfor vært overflødig. Vi har de fleste i nærheten og behovet for overnattingsplasser er dermed minimal.

Nå som guttene begynner å bli store merker vi derimot at behovet for en ekstra stue har meldt seg.
For 4 uker siden kom jeg hjem fra dagvakt en lørdag og var litt rastløs. Frem med brekkjern og hammer, og riving av vegger var i gang. Impulsiv sa du?

Veggene mellom de tre soverommene ble revet, det samme ble veggen i gangen. Nye vegger er satt opp til soverommene, og så er det blitt en åpen og luftig stue på 17-18 kvm.

Nå er vi så og si ferdige, må bare få på plass de siste kontaktene og rydde bort det siste av verktøy. Vi har lagt smartpanel på alle vegger og malt disse i fargen Dråpe. Det meste av jobben har vi gjort selv, og leggingen av smartpanel har jeg så og si gjort alene. (Mannen reiste nemlig en uke til utlandet og etterlot meg alene i kaoset her hjemme.) Pappa og svigerfar har bidratt til puslejobbene vi selv har slitt litt med, som å sette inn dør. På gulvene har vi lagt laminat i hvitkalket eik.

Har ikke veldig mye bilder, men et lite innblikk får dere vel. I tillegg dukket det opp et par spenstige retro-tapeter underveis i rivingen som selvsagt måtte foreviges.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi

Sist redigert av Robyn : 18-05-15 kl 12:29.
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:08   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

I stedet for å komme inn i en smal, mørk gang uten vindu når man kommer opp trappen kommer man nå rett inn i en luftig og lys stue.
Vi er super-fornøyde! Og jeg elsker prismer og krystaller, så lampen er mitt nye smykke. Ikke lett å forevige den på bilde dessverre, men den er vakker.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi

Sist redigert av Robyn : 18-05-15 kl 12:29.
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:10   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Imponerende. Ser for seg hva mannen min hadde sagt om han kom hjem og jeg hadde begynt å rive noen vegger, hehe.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:12   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Så tøff du er. Neste gang du blir rastløs er du velkommen hit.
Gleder meg til å se etter-bildene.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:18   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Så flott det ble. Flinke dere er.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:23   #6
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Kjempefint! Deilig med en ekstra stue, og dere får jo utnyttet plassen mye mer. Nydelig lampe! (Har den på soverommet. )

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:26   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Det ble kjempefint.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:27   #8
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Så fint det ble, jammen er du/dere flinke.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:28   #9
Tuste
Aktiv
 
Tuste sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 185
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Så fint! Smart med en ekstra stue ja.

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:29   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Tusen takk. Er egentlig litt imponert selv også over at vi har klart dette på 4 uker ved siden av fulltidsjobber og studier, samt en ukes utenlandsopphold på mannen. Det er vel lov å klappe seg selv på skulderen av og til og?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:31   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Så flott det ble Og nydelig lampe.
Syns den siste tapeten der var litt kul jeg da

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:34   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Åh, kjempefint!

Og så er jeg mektig imponert over holdningen - rastløs? Riv noen vegger!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:40   #13
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Åhh, det ble skikkelig fint!

Kjenner forøvrig igjen taptene under - hadde begge i vårt hus da jeg vokste opp.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:43   #14
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Kjempefint!! Flinke er dere!

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:44   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Åhh, det ble skikkelig fint!

Kjenner forøvrig igjen taptene under - hadde begge i vårt hus da jeg vokste opp.

De inngikk sikkert i standard-sortimentet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:51   #16
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg.

Ja, du kan virkelig være stolt av dette! Så fint og luftig.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 14:20   #17
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg

Stuen ble kjempefin og lampen så lekker ut.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 14:21   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg

Nevenyttig du! :imponert:

Den lampen hadde vi på et barneværelse før. Jeg er så lat av meg, så derfor hengte jeg opp bare annenhver av prismene. Det ble faktisk veldig fint!

Og så hadde vi to til på kjøkkenet, og stekeos kombinert med dilldal er en dårlig kombo så da hengte jeg ikke på noen prismer. (Vi valgte lampen fordi de skulle erstatte noen defekte, og skruehullene passet til de gamle (murtak...) og så var de store nok til å dekke hele sårflaten i taket. Nevnte jeg lat? )

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:01   #19
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg

Wow,det får'n si! Kreativt og imponerende,det ble kjempeflott,og den lampen var virkelig lekker!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:02   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har bygget om 2. etg

"Litt rastløs, tok fram brekkjernet".

Det ble veldig fint! Flinka!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no