|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Når jeg er sammen med mine nærmeste venner, snakker vi om familiene våre, utfordringer og gleder på jobben, samfunnsrelaterte spørsmål, bøker, film, mellommenneskelige greier og morsomme episoder. Å titte over kjøkkengardinene og kommentere naboen er liksom aldri på agendaen.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 07-11-11 kl 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Hva er det egentlig du forventer at folk skal svare på et slikt innlegg? "Jeg elsker å snakke negativt om naboer, slektninger og kollegaer, og lar aldri en sjanse gå fra meg til å rakke ned på andre"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg skal ikke påberope meg "æren" av å aldri fare med kjerringsnakk, men jeg prøver så godt jeg kan å la være, for jeg misliker sterkt denne egenskapen både hos andre og meg selv de gangene jeg ikke klarer å holde meg for god til å bidra med slikt. Jeg merker at jeg nokså raskt mister både respekt og tillit til mennesker som tilsynelatende aldri får nok av ondsinnet slarv, og jeg kunne derfor aldri blitt nær venn med en slik person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Teofelia: hva jeg egentlig vil med innlegget er å høre hvordan andre bidrar til en hyggelig stemning i slike situasjoner uten å fremheve "egen fortreffelighet" på andres bekostning.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?
Jeg tenker at dette blir litt utfordringer og gleder i forhold til skole, fritidsaktiviteter, naboliv etc
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Om jeg snakker om andre? Ja, det gjør jeg. I all hovedsak fordi det er noe jeg ikke forstår og ønsker å forstå, andre ganger fordi jeg trenger å sjekke om jeg reagerer noenlunde fornuftig og iblant fordi jeg er halvkvalt av frustrasjon. (gjelder i hovedsak min mor) |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Nei jeg prøver bevist å ikke bidra til kjærringsnakk og skape et bedre miljø:engel:
![]() |
#9 |
Flawsome
Det vil man, men for meg blir det aldri god stemning av ondsinnet slarv (det er det jeg snakker om her, ikke mer eller mindre uskyldig humring over andres eller egne småblemmer), jeg blir bare beklemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Det pleier å være ganske effektivt å si fra når sladringen tar overhånd.
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg skrev innlegget mitt i natt på Iphonen min da jeg ikke fikk sove. Jeg husker jeg tenkte "håper ingen rekker å svare før jeg rekker å nyansere", men FP står opp før hanen galer!
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 07-11-11 kl 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Ja, det hender vel at jeg bidrar selv også. Ikke sånn som i eksemplene dine, men hvis noen forteller meg at f.eks. har den gått fra den, så nå bor den der, og den andre der, så hører jeg på med interesse, jeg gjør det. Har sjelden noe å bidra med selv, da, for jeg får ikke med meg så mye.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg var i en lignende situasjon her på jobben faktisk. Vi er bare tre jenter på min avdeling og det skulle komme en ny. Vi traff henne litt før hun skulle begynne og hun virket noe merkelig på oss, men jeg var beredt til å gi henne en sjanse til å gi et nytt inntrykk etter hun hadde begynt på ordentlig og blitt varm i trøya.
![]() |
#14 |
By the Sea
|
Å snakke om andres liv, hvem som har gått fra hvem og hvem som nå bor sammen er ikke noe jeg vil karakterisere som kjerringsnakk, med mindre det hele har kjipe overtoner og inneholder usannheter og sånn.
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg er så heldig at jeg har ikke venner som bedriver "kjerringsnakk". Jeg har engasjerte venner som har masse annet å snakke om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg leser masser av kjerringsnakk paa diverse forum, saa det er saa absolutt ikke borte fra dagens samfunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flawsome
Jeg er enig. Dessverre, får jeg kanskje si, for jeg hadde jo håpet at de aller verste kjerringene er en utdøende rase, og at problemstillingen er mer uaktuell nå enn før. Men det har blitt bedre, har det ikke? Jeg har inntrykk av at det var mer "stuerent" å bedrive ondsinnet slarv før i tiden, og at flere nå tar tydelig avstand fra den slags. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Joa, jeg snakker om andre. Stort sett positivt, tror jeg. Men noen ganger ergrer jeg meg over folk, og da deler jeg det med venner når det passer seg sånn.
![]() |
#19 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Trangen til å fortelle en underholdende historie skal man ikke kimse av.
![]() |
#20 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Dette prøver jeg stadig, men med å snakke om meg selv. My favourite topic.
![]() |
|
|