Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen tips til små overraskelser i matpakka?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 08:27   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen tips til små overraskelser i matpakka?

Dattera på 6 elsker små overraskelser i matpakka. Det gjelder ikke nødvendigvis matinnholdet, men mer presentasjonen. Jeg har tegna fjes på cherrytomaten, trykka ut hjertefigur av brødskiva, klipt ut smilefjes på eplet, men etter det svikta fantasien. Noen gode tips?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:38   #2
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Noen tips til små overraskelser i matpakka?

Hva med små lapper med hilsen?
F.eks "Ha en fin dag" eller "mamma er glad i deg"?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:41   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Her tror jeg storesøster ønsker seg lapper, for plutselig kan jeg finne lapper i matboksen der det står 'ha en fin dag, hilsen mamma' og jeg har ikke skrevet dem.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:50   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Her tror jeg storesøster ønsker seg lapper, for plutselig kan jeg finne lapper i matboksen der det står 'ha en fin dag, hilsen mamma' og jeg har ikke skrevet dem.

Hahaha, den var søt da. Min skriver av og til lapper til meg, og det er bare supersøtt

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 08:57   #5
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Lag "mellomlagspapir" selv hvis du har lamineringsmaskin. Det er jo bra for miljøet også. Jeg har laget med bilder av oss i familien, klipt ut figurer fra barnetegninger og av kort og utklipp med barnemotiv. Du kan også skrive fine ord og beskjeder.

Gammel 08-11-11, 08:58   #6
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Lapper er en god ide

Gammel 08-11-11, 09:00   #7
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Lag små spidd med små tomater, osteterninger og pepperonipølser.

Gammel 08-11-11, 09:02   #8
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Lag "mellomlagspapir" selv hvis du har lamineringsmaskin. Det er jo bra for miljøet også. Jeg har laget med bilder av oss i familien, klipt ut figurer fra barnetegninger og av kort og utklipp med barnemotiv. Du kan også skrive fine ord og beskjeder.

Utrolig smart - takk!

Gammel 08-11-11, 09:31   #9
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Pleier også å lage lapper. Skriver/tegner på mellomleggspapir og teiper det fast i lokket. Idag f.eks. så står ukens gloser på lappen

Ellers får han jo "spennede matpakker" hver dag..
Coctailpinner med litt småtteri er jo veldig enkelt. Pasta, kyllingbiter, kjøttboller, divers grønnsaker, frukt, ost, brødbiter osv.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:23   #10
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Det var kjempelurt med laminert mellomleggspapir Veslemøya!

Jeg putter forskjellig mat i små bokser i matboksen. 2-åringen synes det er veldig spennende å åpne de. Litt ekstra godt som ei lita rosineske kanskje?

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:36   #11
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg holder på med prosjekt "lage matpakke selv".

Men av og til overrasker jeg med å lage til dem, og da var her mange gode ideer.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 18:13   #12
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Egg laget i eggmold (kjøpes på ebay)
Grønnsaker stanset ut med vegetable cutter (også ebay)

Vedlagte bilder
Filtype: png veg.png (109,2 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg untitled.jpg (19,1 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg 8910.jpg (65,7 KB, 1 visninger)
elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:47   #13
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av elli, her.

Egg laget i eggmold (kjøpes på ebay)
Grønnsaker stanset ut med vegetable cutter (også ebay)

Jeg prøvde meg med egg i matpakka til storesøster, da lurte hun på om jeg neste gang kanskje kunne koke det litt lengre slik at det holdt seg varmt til hun skulle spise.

Men de formene er kule.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:55   #14
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så skjønn, da.

Gammel 11-11-11, 12:46   #15
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Jeg prøvde meg med egg i matpakka til storesøster, da lurte hun på om jeg neste gang kanskje kunne koke det litt lengre slik at det holdt seg varmt til hun skulle spise.

Men de formene er kule.

Ja, hadde det gått ann så hadde det jo vært greit
Her er snuppa fornøyd med kaldt egg så det går heldigvis bra!

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 14:35   #16
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Putte feks nøtter eller druer i en fancy muffinsform av papir (eller silikon).

Gammel 11-11-11, 14:41   #17
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Pene bursdagsservietter, smågreier i slike bursdagsposer med klips på, lapper med slike "minnebok- dikt" ( blant barna her har ingen minnebøker, så jeg kan briljere med de ENKLESTE minneord - typ LEV VEL skrevet oppå hverandre, gid lykken må gro som gresset bak do og ungene komme to og to, når du blir gammel og ingen vil ha deg.., roser er røde, fioler er blå - osv.... Eller en liten vits. alle barna rodde i båten, unntatt Kåre, han var åre :hehehe: Eller er ikke det lov lenger.... )

Tar vare på sånne bestikkgreier fra fly o.l. Hvis jeg ikke bruker det selv, så kan de ha med. Våtserviett på uteskoledager så de får vasket seg litt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 08:37   #18
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Mange gode tips her - tusen takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.