|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Originala
|
Elgkjøtt til barn?Jeg refererte dette til min mann for en tid tilbake, men han glemte det og kom hjem med elgkarbonader til middag i dag. Det er, etter hva jeg har forstått, ikke resultat av en stor studie, dette. Likevel tenker jeg at vi ikke vil ta noen risiko og unngå elgkjøtt inntil det er utredet nærmere (mnja, vi orket riktignok ingen ny butikkrunde, så karbonadene ble servert i dag). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Elgkjøtt til barn?Jeg venter spent på boldprøvene som skal tas av jegere.
|
|
|
|
#4 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi har spist mye elgkjøtt det siste året, for det meste elgkjøttdeig. Jeg var ikke klar over dette før nå, men vi har ikke tatt noen diskusjon på det hjemme. Og jeg har en mann som er veldig opptatt av slike ting. Bør vel tenke mer på det da.
|
|
|
#5 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi spiser elgkjøtt hele tiden, og er kjent med det som kommer fram i artikkelen over. Dette har vi diskutert her hjemme, og sammen med andre som også jakter / spiser mye elg. Kort fortalt, så fortsetter vi å spise elg.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi ser ingen grunn til å ikke spise elgkjøtt all den tid vi selv parterer elgen. En noe flåsete kommentar jeg har hørt er "undersøkelsen er bestilt av en produsent av ammunisjon uten bly". |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi spiser masse elgkjøtt og har i skrivende stund fryseren full. Elgjakta er vel overstått.
|
|
|
#8 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi parterer og maler kjøttet selv. Det vi har gjort er å skjære bort godt rundt skuddsåret (dette får ikke engang hunden). Dessuten fordeler vi kjøttet fra en halv elg på tre familier. I den ene familien er de to personer over seksti, i de to andre familiene er vi kvinner i fruktbar alder og barn. Derfor har de eldste sagt seg villig til å ta kjøttet som er nærmest skuddstedet, mens det blir mer lår-kjøtt og kjøtt fra ryggraden på oss andre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Elgkjøtt til barn?Ungene her fikk elgkarbonader i forrige uke, har aldri hørt dette før. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Elgkjøtt til barn?
Uheldige?
|
|
|
#12 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Elgkjøtt til barn?
Blant annet dette står i artikkelen Fadese linket til:
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Elgkjøtt til barn?Ah, da forstår jeg hva du mener. Jeg leste ikke grundig nok, og tenkte at dette handlet mest om langtidseksponering.
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi spiser ikke elgkjøtt ofte, da, men noen måltider blir det. For min del er jeg ferdig med barneproduksjon og bryr meg ikke særlig for egen del. Men jeg vil ikke at barna skal spise det før vi vet mer om det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi spiser endel elgkjøtt, og jeg ble litt tankefull da jeg leste om dette tidligere i år. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal håndtere det, men kommer nok til å velge annet kjøtt i hovedsak fremover. Dumt, for jeg ser på viltkjøtt som miljøvennlig kjøtt.
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi spiser elg innimellom, men ungene er ikke akkurat fans, så det er ikke mye de får i seg. Jeg tenker det går greit. Jeg skal ikke lage flere barn, så jeg er ikke så bekymret for meg selv heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Elgkjøtt til barn?Vi spiser elg såpass sjelden, så jeg er ikke nevneverdig bekymret over dette. Den elgen vi spiser er skutt og partert av familie, og de fjerner alltid kjøttet rundt skuddstedet.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Elgkjøtt til barn?Jeg var ikke klar over dette, men vi spiser minimalt med elgkjøtt, så jeg er ikke veldig bekymret. Vi var på middag hos broren min på søndag og da serverte han elg. Ungene spiste minimalt, så jeg tror ikke jeg trenger å bekymre meg. Det blir nok lenge til neste gang det står elg på menyen uansett
|
|
|
|
#20 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Elgkjøtt til barn?Gjelder dette reinsdyr også? |
|
|