Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til 100-lappen når man ikke vet hvem mottaker er?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 22:00   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Gave til 100-lappen når man ikke vet hvem mottaker er?

Vi skal på fest i helgen og alle skal ta med en gave til 100,- som skal brukes i forbindelse med en pakkelek.
Jeg vet ikke mer enn det og det er ingen føringer for hvilken type gave det skal være. Den bør passe til både mann og kvinne.

Jeg må kjøpe to og er litt blank på hva jeg kan finne på. Jeg tenkte et lite øyeblikk på vin og sjokolade eller noe sånt, men det blir så kjedelig.

Noen som har tips til en kul, nyttig, morsom og/eller fin liten sak som passer de fleste?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 22:02   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til 100-lappen når man ikke vet hvem mottaker er?

Sjokolade har vært veldig populært i pakkeleker jeg har vært med på. Brettspill får man tak i rimelig på en del lekebutikker, det kan også passe til begge kjønn.

Gammel 10-11-11, 22:05   #3
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kalender? Er snart årsskifte.

Et deilig pledd?

Hvis tanken er at det skal være en litt morsom gave, hadde jeg nok tatt meg en tur på Biltema eller noe i den duren, og funnet noe særdeles (u)praktisk som spakghettimåler eller noe sånt.
Forøvrig er min erfaring fra pakkeleken at konkurranseinstinktet kommer veldig frem hos deltakerene, og størrelse har MYE å si!

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 22:07   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid gøy med duppedingser man ikke skjønner hva er. Og så har du sånne "nøtter" der man skal få deler fra hverandre og lignende, de trenger ikke koste så mye.

Gammel 10-11-11, 22:31   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Bok (pocket-utgave).

Gammel 10-11-11, 22:35   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flaxkalender? Aner ikke hva den koster da, kom jeg på ...

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 22:39   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ohhh! Pakkeleken er morsom.
Trikset er å kjøpe noe som kan se ut som noe annet når det er pakket inn.
Jeg har fått stor fyrstikkeske (så ut som en tjuepakning med røyk), penispasta (ALLE trodde det var twist), kaffe etc.

Gammel 11-11-11, 00:34   #8
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pent gavepapir er et must. *husker tanter som måtte ha den sølvfargete pakken, som viste seg å være en nylonstrømpebukse*

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 01:02   #9
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kondomeriet har jo mykje som kan passe i festlig lag.

Elles nærmar det seg jul, så viss kondomeriting ikkje passar seg der du skal, kan du alltids pakke inn ingridiensar og oppskrift på peparkaker i ei stoooor eske.

Gammel 11-11-11, 10:00   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Alkohol og snop pleier å være poppis i vår pakkelek.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:07   #11
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Gavekort på polet.

Gammel 11-11-11, 10:23   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett sånne spill i små pakker som løser opp stemningen på fester, husker ikke hva det het, men tror det bare het partygames. Må være en ypperlig gave til begge kjønn.

Kokebøker? Kan være både menn og kvinner som liker å lage mat.

Litt eksklusive ingredienser som en spesiell balsamico-eddik eller olivenolje??? Oster og tilbehør?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:29   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er alltid gøy med duppedingser man ikke skjønner hva er. Og så har du sånne "nøtter" der man skal få deler fra hverandre og lignende, de trenger ikke koste så mye.

Jordbærstilkfjærner!!!

Den skaper iallefall diskusjon og ikke så rent lite latter.

Vi bruker den faktisk også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:39   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kjøpt Markens grøde av Knut Hamsun i pocketutgave. Det er en av mine yndlingsbøker og jeg pusher den på alle i håp om at de skal lese den. Det er jo en fantastisk bok.

Gammel 11-11-11, 10:41   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Mange gode forslag her.
En venninde av meg kjøpte en fancy og dyr, rundt 100-lappen, ketchup.
Så utrolig morro.
Husk å pakke inn så ingen kan gjette hva det er.

Gammel 11-11-11, 13:19   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Takk for nyttige tips, skal ta en tur ut og se etter en unyttig dings som kanskje blir nyttig allikevel eller noe annet morsomt. I verste fall blir det alkohol og/eller sjokolade.

På senteret er det en Enklere liv butikk, der finnes det kanskje noe nyttig som også kan være litt morsomt for folk i 30-årene.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville kjøpt Markens grøde av Knut Hamsun i pocketutgave. Det er en av mine yndlingsbøker og jeg pusher den på alle i håp om at de skal lese den. Det er jo en fantastisk bok.

Jeg elsker boken selv, men innser at jeg nok er den eneste i dette laget som ville satt pris på den. Og siden jeg har den så får jeg finne på noe annet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:21   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Takk for nyttige tips, skal ta en tur ut og se etter en unyttig dings som kanskje blir nyttig allikevel eller noe annet morsomt. I verste fall blir det alkohol og/eller sjokolade.

På senteret er det en Enklere liv butikk, der finnes det kanskje noe nyttig som også kan være litt morsomt for folk i 30-årene.

Jeg elsker boken selv, men innser at jeg nok er den eneste i dette laget som ville satt pris på den. Og siden jeg har den så får jeg finne på noe annet.

På Enklere liv finner du helt sikkert noe!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 17:16   #18
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det første jeg tenkte på var en variant av sånne dingser til å feste på vinglasset slik at man kan holde styr på "eierforholdet" på fest.
Litt unyttig, men litt nyttig likevel, og passer for de fleste som er på en sosial setting.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 17:19   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

På Enklere liv finner du helt sikkert noe!

Som jordbærstilkfjerneren min.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 19:02   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Som jordbærstilkfjerneren min.....

Fniis, ja for eksempel sånn som jordbærstilkfjerneren din.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.