Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har oppskrift på tapasretter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 21:00   #1
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som har oppskrift på tapasretter?

Jeg har lyst å prøve å lage tapas. Noen som har noen gode oppskrifter og ideèr til hva man kan lage?

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:23   #2
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Har noen spanske retter som jeg er veldig glad i. Det tar litt tid å lage, men jeg synes det er verdt det.

Kylling- og skinkekroketter (Croquetas de pollo y jamón)
For 4 personer.
Ingredienser:
½ dl olivenolje, pluss ekstra til frityrsteking
2 store kyllingfileter uten skinn, ca 375 g til sammen
2 liten løk, hakket
175 g hvetemel
1 l melk
125 g serrano-skinke, hakket
salt
nymalt pepper

1 egg, skilt
fint brødrasp

Tilberedning:
Varm ½ dl olivenolje i en stekepanne på svak middels varme. Legg kyllingfiletene i pannen, legg på lokk og stek i ca 10 minutter, til kyllingkjøttet er ugjennomsiktig tvers igjennom. Snu kjøttet én gang under stekingen. Legg kyllingfiletene på en fjøl, la dem bli kalde, og finhakk dem.
Ha løken i det som er igjen av olje i pannen, og stek den i 12-15 minutter på middels varme, til den er gyllen. Ha i mel og rør i 3-4 minutter, til blandingen tykner. Hell melken langsomt i pannen mens du hele tiden rører. La det koke i ca 5 minutter under stadig omrøring, til det er blitt en tykk og kremaktig saus. Ha i skinke og kylling og smak til med salt, pepper og kanel. Ta kjelen av varmen og la den kjølne litt. Visp eggeplommene lett og rør dem godt inn i sausen. La det kjølne.
Pisk eggehvitene luftig og stiv i en grunn bolle. Ha brødraspet i en annen bolle. Bruk én eller to skjeer til å forme eggeformede baller av kyllingblandingen. Dypp dem i eggehviten og deretter brødraspet, og pass på at de dekkes jevnt av begge deler. Legg krokettene på en rist eller stekeplate dekket med bakepapir etter hvert som de er ferdige.
Hell olje i en frityrgryte til det står 7-8 cm over bunnen, og varm oljen til 190 C. Arbeid i omganger: Stek krokettene i ca 4 minutter, til de er gylne, og legg dem til avrenning på kjøkkenpapir. Hold dem varme til alle er ferdige, legg dem på fat og server med en gang.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:24   #3
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Empanadas er en av favorittene mine:

Empanadas med kjøttfyll

Fyllet kan varieres. Prøv for eksempel med spinat med bønnespirer. Empaladas brukes mye i Mellom- og Søramerika

Deig:
150 g usaltet smør
5 dl hvetemel (gjerne blandet med maismel)
1 dl kaldt vann
1/2 ts salt (kan skøyfes)

Fyll:
1 kg kjøttdeig
1 kg grovhakket løk
spisskummen
2 ss paprikapulver
smør til steking
noen oliven og rosiner (kan sløyfes)
nykvernet pepper og salt

Bland mel, smør og salt. Smuldre med fingrene til en kornet deig. Rør inn det kaldet vannet (jo kaldere jo bedre) og arbeid deigen til den er smidig. Pakk den i plastfolie og legg den i kjøleskapet over natten (minst 1 time).
Bland kjøttdeig, spisskummen, nykvernet pepper og salt godt sammen og la det hvile i 20 minutter. Stek kjøttdeigen til den er brun. Ta den ut av pannen og tørk pannen. Legg smør i pannen og stek løken til den er godt stekt. Tilsett paprikapulver og rør om. Bland løken, kjøttet og noen rosiner og oliven godt sammen.
Kjevle ut deigen til den er ca 3 mm tykk. Bruk en liten bolle/kjele til å stanse ut empanadasene (ca 12 stykker). Legg på 2 ss med fyll på den ene halvdelen og pensle rundt kanten med litt pisket egg og brett deigen over fyllet og klem kantene godt sammen med en gaffel. La de ferdige empanadasene stå kaldt og tildekket med plastfolie i en time.
Pensle overflaten av empanadasene med egg og dryss over med litt krydder ette smak. Lag 2-3 snitt på oversiden slik at dampen kommer ut. Stek dem på 180 grader i ca 30 minutter.
De fylte empanadasene holder seg 2-3 dager i kjøleskap før steking.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:27   #4
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Spansk omelett

INGREDIENSER:

4-5 poteter
6 egg
1 løk
2 hvitløkfedd
4 ss olivenolje
salt
pepper

FREMGANGSMÅTE:

Skjær potetene og løken i løvtynne skiver. Stek disse møre i pannen sammen med knust hvitløk.

Når potetene er møre, helles eggeblandingen over og retten står og steker seg ferdig som en omelett på svak varme.
Like før servering skal ”omeletten” snus. Bruk gjerne en tallerken til denne operasjonen.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:28   #5
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Skal du ha noe mer lettvint så kan du kjøpe forskjellige typer med chorizo/salami, diverse oster, oliven, salte kjeks og gjerne en god vin til.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:29   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=11507

Her finner du oppskrifter på hva Theomannen serverte på FP-damenes trøndertreff! - DEILIG!

Ellers synes jeg godt brød, Aioli er godt å ha...

Lag paier i f.eks sandkakeformer
Kanaripoteter (kok små poteter som f.eks mandelpotet) i halvt om halvt med havsalt og vann
Svinekjøtt i saus med blåmuggost..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:33   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Jeg fikk noe inmari godt på spansklærertreff en gang: Fiken med bacon surret rundt! Det var visst bare å hive i stekovnen, sa de. (Men jeg vet ikke om det er sant.) Utrolig godt var det i hvert fall, med den blandingen av salt og søtt.
Ellers er jo de som carolin har skrevet ned de skikkelig erkespanske klassikerne.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:35   #8
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Ellers synes jeg godt brød, Aioli er godt å ha...

..

Glemte jo helt Aioli og brød. Det er nesten et must.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:48   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Patatas bravas! Men jeg aner ikke hvordan man lager det, da.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:49   #10
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Minitortillas med Masse Godt

Ingredienser
6 tortillas
250gr mild fløteost
12 skiver parmaskinke
120gr friske basilikumblader
2,5dl soltørrede tomater
12 blader radicchiosalat

Fremgangsmåte
Smør fløteost på hver tortilla. Legg 2 skiver parmaskinke på midten av hver tortilla. Legg på et lag basilikumblader og soltørrede tomater. Legg på salatblader.

Pass på at kanten av tortillaen er fra da den skal rulles sammen. Rull hver tortilla stramt sammen. Bruk 4 små spyd for å holde hver tortilla sammen. Legg på fat og la stå kjølig. Del hver tortilla i 4 rett før servering.




Scampi med skinke

4 porsjoner
12 rå scampi (renset med halen på)
100 g revet mozarellaost
1 ts nykvernet pepper
12 skiver spekeskinke
2 ss olivenolje
Slik gjør du:
1. Skjær et langsgående snitt på ryggen på rekene (ikke helt igjennom). Fyll snittet med ost, og ha på pepper.
2. Rull hver reke inn i en spekeskinkeskive. Hodet og halen skal stikke ut av hver ende av rullen.
3. Pensle de med olivenolje, og stek de på grillen eller i ovnen ved 230°C i 6-8 minutter.
Server gjerne med litt rømme smakt til med sitronsaft, salt og pepper.


Champignonhatter med skinke og hvitløk
1/2 kg champignoner - middels store
3 ss olivenolje
150 g spekeskinke
1 fedd hvitløk
Bladpersille
1\2 sitron
Skjær stilkene av soppen, og skrap ut litt av hatten. Gni soppen inn med sitron, slik at de ikke blir sorte. Stek soppen i varm panne med olivenolje i ca 5 min. med hatten ned. Fyll dem deretter med en blanding av finhakket skinke, persille, hvitløk og champingnonrester. Legg lokk over pannen, og stek noen minutter på god varme.

Kyllingspyd
trepinner
kyllingbryst
Marinade


1.5 dl olivenolje
3 ss malt spisskummin
2 ss malt koriander
1 ss paprika
1.5 ss kajenne
1 ts gurkemeie
1 ts oregano
1 ts salt
1/2 ts nykvernet pepper
2 ss hakket hvitløk
hakket bladpersille
1/2 dl sitronsaft
sitronbåter.

Ha olje og krydder i en liten panne på svak varme i ca 3 min. Ta av og avkjøl.

Kutt kylling i staver og ha de på spydene. Gni inn med krydderblanding og hakket hvitløk, sitron og bladpersille.
La ligge og marinere noen timer.
Grilles på utegrill eller i ovn.
Serveres med sitronbåter ved siden av.

Dadler med bacon


Publisert 12.08.2004 09:04.
Ingredienser:

ca 20 tandpirkere
ca 20 ferske dadler
ca 5 skivor bacon
Slik gjør du:

Rull ¼ skive bacon rundt hver daddel. Legg dadlene med «baconskjøten» nedover, og deretter på alle sidene i en panne til baconet er blitt sprøtt.

Stikk en tannpirker gjennom hver daddel og server.


Fylte sjampinjonger


Jeg lager ofte fylte sjampinjonger når jeg lager tapas, det er enkelt og godt.

9 sjampinjonger
1-2 spsk rømme
ca. 150 g feta
pepper


Ta ut stilkene på sjampinjongene og finhakk de, rør med fetaost, rømme og friskkvernet pepper, og fyll sjampinjongerne med røren. Stek de i ovnen ved 200 grader i ca. 25 minutter.



Frityrstekte mandler

-



Ingredienser:
250 g mandler
olivenolje
salt

Fremgangsmåte:
Om du velger vanlige mandler, altså de med et tynt brunt skall, kan du selv velge om du vil skålde dem eller ei. Best og sunnest blir de hvis skallet beholdes, og da behøver du ikke gjøre noe annet forarbeide enn å tørke godt av dem. Varm opp oljen i en panne til passe varme (175-180 grader, når oljen såvidt begynner å ryke). Ha mandlene i. Rør hele tiden. Når de begynner å bli gyldne (skåldede) eller mørkbrune (naturell), tas de opp fra oljen og spre dem godt over ett kjøkkenpapir. Strø rikelig med salt over.





Gambas alioli - Reker i hvitløk
Ingredienser:
250 g skrelte, ferske reker
3 hvitløkfedd
3 ss extra virgen olivenolje
3 tynne ringer av en chil
finhakket koriander
salt
Fremgangsmåte:
Skjær hvitløk i tynne skiver, legg sammen med olje og chili i en porsjonspanne i keramikk. Sett over varmen.
Når hvitløkskivene blir lett gule, tilsettes rekene, koriander og litt salt. Rør godt. Legg på lokk, ta av varmen og server umiddelbart.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:51   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Ellers synes jeg godt brød, Aioli er godt å ha...

Friterte akkarringer med aioli. :sikle:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:00   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

*legger inn i favoritter*

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:14   #13
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Å, takk for mange flotte oppskrifter, skal ha 8 gjester lørdag og vurderer tapas

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:35   #14
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Denne tråden kom jo som bestilt for meg! Skal ha overraskelsesfest for mannen fredag, med et sted mellom 30 og 40 gjester. Gjestene er klar over at de kan få bidra til matlagingen, og noen har spurt etter hva de kan lage.

Genialt!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 07:55   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Tapas er helt klart det jeg foretrekker og lage når vi har gjester. Vi skal ha påsketapas for vennene som fortsatt er i byen...

Oppskrift på dadler i bacon
http://www.matprat.no/Recipe.aspx?ar...913&mnu1=&mnu2=

Jeg har hatt stor suksess med fylte sjampinjonger
http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7625&mnu1=&mnu2=

Asparges i spekeskinke er også godt!
http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7626&mnu1=&mnu2=

Ellers finnes det billige tapasbøker som og har mange deilige oppskrifter!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 19:21   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Jeg spiser mest ost (Manchego), brød (foccacia), aioli, gode oliven og stekt choritzopølse når jeg lager tapas. Choritzoen kan med fordel stekes i eplecidereddik!

På den lokale tapasresturanten her har de lammeterniger stekt sammen med mango og papaya. Det er snadder!

Har veldig lyst til å prøve fiken med bacon!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 19:28   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på tapasretter?

Nå er jeg sikkert ikke den eneste som leser feil til tider her på forumet. Men nå leste jeg faktisk:

Noen som har oppskrift på tapetrester?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no