Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mummikopp nr 13 i hus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 18:05   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Mummikopp nr 13 i hus

Både jeg og mannen har gitt blod i dag og nå er mummikopp nr 13 i hus.

Meld dere for å bli testet for blodgiving dere som ikke har gjort det.
Ikke skummelt og ikke vondt. Klikk på linken under.

GIBLOD.NO

Gammel 14-11-11, 18:10   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mummikopp nr 13 i hus

Vi har 15 av samme grunn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:14   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt at jeg ikke har nok jernlager, jeg spiser jern konstant omtrent. Men hva er kravet til jernlager for å gi blod egentlig?

Gammel 14-11-11, 18:15   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har tenkt at jeg ikke har nok jernlager, jeg spiser jern konstant omtrent. Men hva er kravet til jernlager for å gi blod egentlig?

Litt usikker. Var ei før mannen som hadde 12 og hun fikk gi nå men var det like lavt neste gang fikk hun ikke gi.

Gammel 14-11-11, 18:19   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil veldig gjerne bli blodgiver, og meldte meg i fjor mener jeg det var. Så fant jeg ut at jeg ikke kan gi pga en piercing jeg har, og selv om den har vært der i mange, mange år så får jeg pga den ikke gi. Det sitter ennå litt langt inn å fjerne den.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:26   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde 12,5 nå sist og fikk beskjed om at det holdt akkurat. Men mener jeg har vært lavere ned også.

Blitt en del Mummikopper her også, kanskje 10-12?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:28   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg hadde 12,5 nå sist og fikk beskjed om at det holdt akkurat. Men mener jeg har vært lavere ned også.

Blitt en del Mummikopper her også, kanskje 10-12?

Det er omtrent der jeg pleier å ligge. Jeg har sett 20-tallet en gang også så vidt. Hm. Da får jeg se om de vil ha meg når jeg er ferdig med amming. Jeg jobber jo i nabobygget til blodbanken, så jeg blir liksom påmint det passe ofte.

Gammel 14-11-11, 18:29   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det er omtrent der jeg pleier å ligge. Jeg har sett 20-tallet en gang også så vidt. Hm. Da får jeg se om de vil ha meg når jeg er ferdig med amming. Jeg jobber jo i nabobygget til blodbanken, så jeg blir liksom påmint det passe ofte.

Verdt et forsøk. Man trenger jo ikke å gi så ofte som 4 ganger i året heller.

Gammel 14-11-11, 18:31   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Meg vil de ikke ha grunnet tidl. sykdom, men setter pris på alle som er/melder seg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:34   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var blodgiver for mange år siden, men måtte gi det opp da jeg var sengeliggende dagen etter pga migrene.
Men står fortsatt som benmargsdonor i allefall da.

Nå er det en stund siden ejg gav blod og da hadd ejeg gjerne 13,5 og fikk beskjed om at jeg hadde blodprosent som en mann, det varnlige for damer var rundt 12,5 og det skulle jo være bra.

Gammel 14-11-11, 18:35   #11
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

http://www.blodbanken-oslo.no/fakta/blodprosent.html

Her står det 12,5.

Gammel 14-11-11, 18:37   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Jeg hadde 14,1 i blodprosent i dag, pleier å ligger rundt der. Mannen har over 15.

Gammel 14-11-11, 18:38   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man får ikke gi blod når man har jernlager som er kronisk lavt

Men et lyspunkt er at jeg var oppe på 11-tallet sist!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:42   #14
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samler også på Mummi koppene, håper på julekoppen neste gang. Jeg hadde 12,4 gangen før sist, og da måtte jeg ta ny prosentmåling før jeg fikk gitt noe. Da var den 12,6 og jeg fikk gi.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:42   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Hvis du har sett 20 tallet er det nok ferritin du tenker på.
Det skilles mellom blodprosent som de kan teste kjapt i maskin eller ferritin som de sjekker i selve blodprøva.

Blodprosent

Ferritin

Gammel 14-11-11, 18:43   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Samler også på Mummi koppene, håper på julekoppen neste gang. Jeg hadde 12,4 gangen før sist, og da måtte jeg ta ny prosentmåling før jeg fikk gitt noe. Da var den 12,6 og jeg fikk gi.

Jeg fikk julekoppen nå og den var superfin.

Gammel 14-11-11, 18:43   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er blodgiver, enkel måte å gi "noe" tilbake til de som trenger det!

Gammel 14-11-11, 18:55   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Det skilles mellom blodprosent som de kan teste kjapt i maskin eller ferritin som de sjekker i selve blodprøva.

Blodprosent

Ferritin

Ja, det er ferritin jeg tenker på, jeg har aldri vært så lav at jeg har sunket i hb. Jeg bruker imidlertid sjelden å ligge over 12,5 der heller hvis det er det den grensa gjelder.

Gammel 14-11-11, 18:59   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg var blodgiver. Nå vil de ikke ha meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 19:05   #20
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Blodprosent

Ferritin

Ja, der kan du se, jeg vet jo ikke hva jeg snakker om. Jeg antar at det er blodprosenten min de snakket om sist.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.