Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klage på parkeringsbot

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du klaget på parkeringsbot?
Har klaget, men fikk avslag. 19 20,88%
Har klaget, og fikk medhold. 44 48,35%
Har aldri klaget, men burde gjort det en/flere ganger. 3 3,30%
Har aldri klaget, boten/bøtene har vært berettiget. 20 21,98%
Pustedoll 5 5,49%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 22:21   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Klage på parkeringsbot

Har du klaget på en parkeringsbot noen gang? Hva ble i så fall utfallet?
Si gjerne noe om det var til kommunen eller privat selskap.

Poll kommer.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:22   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klage på parkeringsbot

Klaget til privat selskap, fikk boten ettergitt. Det vil si, vi fikk aldri noen bot i utgangspunktet, før vi fikk purring.

Gammel 15-11-11, 22:27   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må med skam melde at jeg aldri har hatt noen grunn til å klage på en parkeringsbot.

(Sånn utenom høylydt sutring og klaging og litt kjefting og smelling for meg sjøl.)

Eller rettelse - en gang parkerte jeg på kundeparkeringsplassen til en Shellstasjon. Jeg gikk inn for å kjøpe meg ei pølse. Da jeg kom ut igjen, etter ca 10 minutter, sto en fyr og skrev ut bot for feilaktig parkering. Han fikk høre hvor jeg hadde kjøpt pølsa, for å si det pent. Ikke noe problem, han reiv i stykker boten der og da, og beklaget at han hadde vært en smule for ivrig.

Gammel 15-11-11, 22:28   #4
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har klaget, men fikk ikke medhold. Og det var et privat selskap.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:30   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klaget til privat selskap og fikk medhold. Eneste boten jeg har fått forøvrig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:34   #6
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Både og. Jeg klager på mannens vegne.

Fikk medhold en gang, avslag flere ganger. Q-Park.
Har klaget til kommunen i forrige uke. Vet ikke utfall.

Gammel 15-11-11, 22:35   #7
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk parkeringsbot i vinter. Det var søndags morgen, sånn 07-ish, og ved sykehuset der jeg jobber (Drammen) har man et litt snodig parkeringssystem for ansatte. På det tidspunktet var jeg ikke fast ansatt (hadde vikariat), så jeg fikk ikke sånt plastkort som fast ansatte får, kun en liten papirlapp der til-fra datoer for gyldighet for kortet står. Denne lappen skal ligge godt synlig i fronten av bilen, mot vinduet
Vel, all den tid dette var en liten papirlapp og det var midtvinters, kunne jeg ikke la lappen ligge fremme i ruta på vei til jobb. Da ville vifta blåst lappen veggimellom. Derfor la jeg den litt lengre tilbake foran, oppi en liten "lomme" oppå dashbordet. Fortsatt synlig forsåvidt, men altså ikke helt fremme mot vinduet. Jeg pleide alltid å flytte denne lappen frem i vinduet når jeg hadde parkert, men denne morgenen glemte jeg det. Og etter endt jobb lå boten på ruta. Da ble jeg rett og slett forbannet. For - om man virkelig ville, så ville man sett lappen. Jeg, sammen med alle øvrige ansatte ved samme sykehus (som er nødt til å bruke bilen til/fra jobb av praktiske årsaker), betaler faktisk en god del for å nærmest slåss om parkeringsplasser rundt sykehuset, da etterspørselen er way høyere enn tilbudet og det blir bare verre og verre. Sånn har det vært lenge. Men det private parkeringsselskapet som regjerer på ansattparkeringen vår har sannsynligvis en provisjonsordning, som for oss ansatte oppleves som at målet deres er å gjøre parkeringshverdagen for oss ansatte om mulig enda kjipere.

Så, jeg klagde først til parkeringsselskapet. Tok bilder, dokumenterte at lappen var fint synlig der den lå. Ba om at man utviste skjønn. Fikk avslag umiddelbart, selvsagt. Ikke annet å vente.. Ga med ikke med det, og anket til parkeringsklagenemnda. (Og la ut ufine hilsner i ruta på bilen en periode, sånn fint dandert ved siden av gyldig parkeringsbevis :barnslig: )

Så ble det stille, inntil i dag. For plutselig kom det en deilig mail fra nemnda i dag som sa så fint at "etter en gjennomgang av saken har selskapet valgt å trekke kravet".

Yay! Jeg vant! Rettferdigheten seiret! In your face, hersens parkeringsmafia!

Gammel 15-11-11, 22:35   #8
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klaget til kommunen, fikk medhold.

Ikke helt ulikt din sak forresten; jeg hadde løst billett, men i det jeg lukket døra snudde billetten seg (midtvinters, skikkelig vind), og havnet med skriften ned. Fikk bot selvsagt, men klaget (med bilde av gyldig billett), og fikk medhold. (Tr.heim parkering var til og med så velvillige at de sendte med ikke mindre enn to små plastholdere man kan sette billetten i på dashbordet. )

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:36   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Klaget til kommunen og fikk gebyret refundert. Fikk gebyr for feilparkering, mens det var varelevering, som var tillatt der. ( dvs kontrolløren kunne jo ikke "se" det, så det var rimelig at vi ikk gebyr, akkurat som det var rimelig at vi fikk det refundert da vi viste til det som hadde skjedd).

Har også fått gebyrer som har vært berettiget - inkl. En som skrev gebyr da jeg kom forsinket tilbake - de betaler jeg bare så fort som mulig uten sure miner. Har man dummet seg ut, så har man - suck it up, tenker jeg og betaler.

Jeg betalte før jeg klaget, og fikk medhold av kommunen. Var ikke innom noen nemnd, nei.

Sist redigert av Charlie : 15-11-11 kl 22:58.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:37   #10
MokkMokk

Standard

Men dere som har klaget - har dere tatt det videre til Parkeringsklagenemnda, eller er avslaget dere beskriver fra selskapet?

Gammel 15-11-11, 22:39   #11
MokkMokk

Standard

..og, betalte dere før dere klagde? Evt. før dere fikk svar på klagen? Jeg nektet å betale et rødt øre.

Gammel 15-11-11, 22:40   #12
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri klaget,men så har jeg bare fått bot èn gang,og den var berettiget,for jeg hadde ikke betalt avgiften. Jeg misforsto skiltet,trodde det sto gratis parkering på søndager,men det som var gratis på søndager,var handikap,og der sto ikke jeg,gitt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:41   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har betalt de få bøtene jeg har fått, uten å mukke.

Vi fikk en gang purring på en bot som hverken jeg eller mannen hadde sett før. Boten var utskrevet på min bil, men på et sted jeg ikke hadde vært på evigheter, og i tillegg på et tidspunkt mens jeg var på jobb.

Etter litt tenking så kom vi på at bilen var lånt bort denne dagen, og at det selvfølgelig var hun som hadde fått bot.

Jeg kontaktet parkeringsselskapet for å høre hvordan dette stilte seg, men siden de bøtelegger på bilnr, så var det vi som eiere som sto ansvarlige. Ergo ville ikke de ettergi hverken bot eller purregebyr.

Helt ok. Vi betalte boten og tok kampen med å få hun ssom lånte den til å betale tilbake til oss.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:41   #14
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Klaget, fikk medhold. Det var ett privat selskap.

Gammel 15-11-11, 22:42   #15
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

..og, betalte dere før dere klagde? Evt. før dere fikk svar på klagen? Jeg nektet å betale et rødt øre.

Betalte, fikk refundert.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:46   #16
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har klaget, europark. Hadde betalt, men lappen lå opp ned. Fikk medhold da jeg sendte inn biletten.

Gammel 15-11-11, 22:56   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har klaget. Boten kom et og et halvt år etter feilparkeringen. Det endte med at jeg betalte halvparten.

Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:06   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri fått parkeringsbot.

Pappa har klaget en gang, og fikk medhold. Det var utenfor legekontoret, og parkeringsbestemmelsene var uklare pga bygningsarbeider. Han sendte med et bilde av mamma med blodet rennnende over hele ansiktet (det var derfor de var hos legen), og fikk medhold.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:07   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har klaget to ganger. En gang på parkeringsplassen ved jobb. Hadde en annen parkeringslapp delvis over, men kunne bevise at jeg hadde rett til å stå der.

En annen gang utenfor legevakta. Noen før meg hadde parkert delvis feil, som påvirket rekken. Jeg sto da litt innpå et felt som krevde lapp fra legevakta, mens jeg hadde betalt vanlig billett. Bærende på et slapt febersjukt og tett barn, så var det ikke tidspunktet for dikkedarier. Fikk medhold der også.

Boten blir vel vanligvis lagt på "hold" inntil klagen er behandlet. Så nei, betalte ikke noe.

Har en gang fått bot ved der vi bodde før, men der var egentlig reglene klare, bare at folk brydde seg ikke. Det gjaldt en snuplass ved parkeringsplassen. Ikke lov til å stå der. Greit nok. Men det var 700 sure kroner, og mange andre som ellers slapp. Men da klagde jeg ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:10   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klagde til butikken jeg sto utenfor. Butikken betalte boten for meg og sa opp avtalen med parkeringsselskapet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.