|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Innspill på valg av type resort for lang ferieJeg har aldri bodd på typiske ferieresorts, men det skal vi altså neste sommer. Derfor trenger jeg litt innspill fra dere som er vant med slik ferieform, for jeg greier ikke helt å bestemme meg. Vi er to familier som reiser sammen, med til sammen to barn. En gutt på da 7,5 og en jente på 11.
Ulemper:
Alt. B: Leilighet Fordeler
Ulemper
Sønnen min kan ikke svømme helt ordentlig, så på begge stedene må det være med voksne til fellesområdene om han skal bade der. I tillegg er det det med dobbeltsengene, det er jo litt kjipt at et par må sove i enkeltsenger. Hva veier tyngst: Eget uteområde, men litt dårlige sovealternativer og langt til fellesområdene, Eller gode sovealternativer, kort vei til fellesområdene, men ikke eget uteområde? Vi skal være der i 4 uker (venneparet skal være der 10-14 dager) og begge stedene har trimrom, høy standard, er stille og rolige, er "gated communities" og ligger like langt fra venner vi skal besøke og things to do.
Sist redigert av Tallulah : 16-11-11 kl 12:00. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieNå er jeg vel ikke innenfor "erfarne resorter"-segmentet, men jeg hadde definitivt tatt A. Jeg synes uteområdene er mye viktigere enn å ha hovedbassenget rett ved. (Jeg hadde faktisk sagt at det siste var en fordel.)
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieJeg ville valgt A. Enkelt og greit pga uteplassen. Deilig å ha et sted å sitte ute med frokosten eller på kvelden etter ungene har lagt seg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferie4 uker i leilighet med annen familie uten uteplass? Nope. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieJeg ville også valgt A.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferie
hehe. Jeg tenker litt det samme, men har en annen konklusjon. 4 uker med en annen familie og ingen andre unger enn de to som det tross alt er litt aldersforskjell på?
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieJeg hadde ikke dratt på ferie i 4 uker for å ligge i enkeltseng. Så hvis dette var de eneste alternativene, så hadde jeg valgt B. Hvis da ikke et av foreldreparene mener at det er greit for dem. Det hadde ikke vært greit for oss.
|
|
|
|
#10 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieJa, og ellers kan jeg vel egentlig bare signere Tjorven. Vi reiser ikke på ferie for å være alene. Mye av det vi har ment har vært gøy for ungene, har nettopp vært det å treffe andre barn.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieDen andre familien kommer bare til å være der i 10-14 dager, og vi skal bo sammen, ellers har ikke de råd til å komme. Ungene har vært på ferie sammen før, og leker fint sammen.
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieBarna vil jo være der bassenget er så jeg ville valgt det stedet hvor det er best bassengområde og kortest avstand til bassengområde. Det er der de treffer andre barn, og det er topp for barna.
|
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieUff vanskelig... Leilighet B hadde jeg ikke valgt til 2 familier skal jeg være helt ærlig. Vi har bodd der som en familie. Jeg sender deg link på ett hus i nærheten som er helt supert for 2 familier. Da med 4 soverom eget basseng og rom hvor man kan få litt egentid. Jeg liker ikke å bo oppå folk på ferie. Dette huset ligger rett ved alt. B. Ikke felles basseng, men stort eget uteareal. Må bare komme meg hjem først...
|
|
|
#16 |
|
Tja...
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieEr det Orlando du skal til, tro?
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieSå lenge meg og mannen hadde fått dobbeltsengen kan jeg gå for A. 14 dager i enkeltsenger er uaktuelt, jeg ville heller ikke hatt barn sovende på samme soverom. Og uteområde for seine kvelder er et must. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieSendt PM. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Innspill på valg av type resort for lang ferieJeg har en tidligere kollega med timeshare i Orlando, om det er aktuelt. Vet ikke så mye om leiligheten, men kan finne ut om du er interessert.
|
![]() |
|
|