Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Julepresang til småtrolla

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 18:10   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julepresang til småtrolla

Jeg sliter med å bestemme meg for hva vi skal gi i julepresang. Vi har dårlig økonomi så det vil ikke bli dyre gaver, men har lyst å gi de noe likevel.
Har tenkt på lekekjøkken. Der er prisen ofte ganske høy, men til gjengjeld er det kanskje noe som vil bli brukt lenge også. Liker godt det til ikea, men det er rett og slett litt for dyrt akkurat nå. Så så jeg ett i brio-katalogen på tilbud til 500; det obh-nordica sitt. Erfaringer, tips?
Tenker også på traktor og brannbil. Men det finnes så utrolig mye i sjangeren. Vil helst ha noe som tåler en støyt, de er tross alt to...
Og så er det lage-mat-leker da. Det vil de også like. Men der også finnes det uttallige sett. Så ett på clas olson nå til 99kr. Det står at det er fra 3 år; men det så ikke ut som sååå små deler....?
Og så er det playdough.
Og og...hvordan klarer man å velge??? Tips, erfaringer. Hva har slått best an i alderen hos dere? De vil være 16mnd til jul, gutt og jente.

Gammel 16-11-11, 18:34   #2
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Julepresang til småtrolla

Hadde absolutt gått for lekekjøkken ja Det er noe både gutter og jenter liker, og de har det i mange år.
Har du Ikea i nærheten så har de gått utvalg både av lekekjøkken og tilbehør.
Har ikke personlig erfaring med OBH Nordica, men vet at mange klager over at det bråker (du kan skru på en eller annen lyd på stekeplatene).

Gammel 16-11-11, 18:59   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Lekekjøkken er bra, men gå for noe i tre, ikke plast. (Har det fra OBH Nordica selv). Vårt er stygt, papplatene som er satt inn faller ut og det bråker (men det er mulig å ta ut batteriene).

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:18   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Du vil ikke ha det fra OBH Nordica. Det er en grunn til at det er 3-årsgrense på det, maken til raklete og bråkete greier, med smått og elendig plast-tilbehør. Vi skulle kjøpe IKEA-kjøkken til jul, men fikk dette i gave. Dessverre er det ikke helt kassabelt ennå. Vi kjøper nok Brio-deler i stedet. IKEA-kjøkkenet kan kjøpes uten topp, da, det er ikke like dyrt da.

Gammel 16-11-11, 19:21   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det er en veldig fin rød komfyr fra Brio tror jeg det var, som ikke kostet så himla mye heller. Tror jeg så det til 299,- i en katalog her i dag jeg, men minsten har adoptert katalogen så jeg får ikke lov til å sjekke nå.
Jeg tror vi kommer til å kjøpe det, og så skaffe tilbehør fra Ikea, enkelt å ønske seg fra andre også.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:36   #6
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har det lille røde Brio-kjøkkenet og det blir brukt mye. Jeg fant det meget pent brukt på finn. Tilbehør har vi fått i gaver, både ordentlige saker og plast-ræl som gikk i oppløsning med en gang.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:38   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har brio komfyr, poden synes det er kjedelig. Hna ønsker seg stadig ett nytt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:40   #8
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et pent brukt Smobykjøkken med litt redskaper og lekemat som dine søte små kan få mot porto hvis du vil. Det er noen år gammelt, men ikke akkurat oppbrukt av mine to. Nå har minsten mistet interessen og det står bare i veien.

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 16:19.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:40   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Brio komfyr er ofte mer enn nok.
Maten fra Ikea er veldig fin, samme med resten av kjøkkenutstyret.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 19:44   #10
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Med dårlig råd så hadde jeg handlet på ebay eller biit.no.
Jeg har spart veldig mye på å handle julegavene derfra.

Ellers så har lekekjøkken vært en slager både for storebror og lillesøster her.

Det som har blitt mest brukt av jenta mi av det hun fikk i bursdagsgave er ei lita trille til dukkene og bamsene hennes. Kostet rundt 200kr. Har sett sånne veldig billig på biit.no.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 20:06   #11
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min erfaring er at det ikke spiller noe rolle hvordan kjøkkenet er, billig er like bra som dyrt. Vi har, grunnet plassmangel, et bitteliten sak som kostet rundt 300. Det er godt brukt og stadig i sving enda.
Maten og kjøkkenutstyret (kopper og kar) fra ikea er supert og heller ikke så dyrt.

Gammel 16-11-11, 20:27   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøkkenet fra Fischer Price er ofte på tilbud før jul. God kvalitet til plast å være! Brio-komfyren er også fin.

Gammel 16-11-11, 21:40   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi har denne til jenta vår. Ikke så alt for dyr, og den er veldig robust og fin. Passer bra siden hun f.eks synes det er den naturligste ting i verden å krype inn i komfyren.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 22:31   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har et rødt og grått lekekjøkken fra Smoby som eldste fikk til 2-årsdagen. Det er godt brukt av henne og brukes nå mye av yngste. Kostet bare et par hundrelapper. Det er i plast, men holder godt og er ikke slitt. Så har vi supplert med diverse fra Ikea og billig lekemat fra Toys R Us. Anbefaler det absolutt til barn, for min erfaring er at mange liker å leke med det.

Har du sjekket finn.no for lekekjøkken?

Gammel 16-11-11, 22:46   #15
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille Ville fikk lekekomfyr fra Brio da hun var to. Hun syntes det var gøy, men det tok ikke helt av før hun var nærmere tre. Tilbehøret - kopper, gryter, tallerkner osv - var helt topp med det samme. Jeg har ikke tall på hvor mange kopper med "te" og "kaffe" hun har servert oss. Hva med å kjøpe ett sett med gryter o.l. og ett sett med tallerkner og kopper? Man er ikke nødt til å kjøpe dyre gaver til egne barn.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 22:51   #16
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jenta mi fikk Briokomfyr forrige jul da hun var 20 mnd, men har enda ikke lekt noe særlig med den. Mulig den blir poppis når vi finner den frem etter flytting nå.

Når de er så små, er det vel ikke så farlig med gaver. De får jo sikkert mange gaver fra andre. Min ville vært superlykkelig for en pappeske og en gammel mobil uten batteri og simkort i fjor

Gammel 16-11-11, 23:08   #17
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vi kjøpte Briokomfyren til han brukt for ikke lenge siden, skulle egentlig kjøpe til jul, men kom over den. Veldig stas. Så fikk vi plutselig et lekekjøkken med vask etc. Det var nok mer stas... Lekemat må til, de har masse superbillig på www.amazon.uk.co, med fri frakt. Kommer til å handle der. Kjøpte 3 julegaver der i forrige uke, til 174 kr... Man må lete litt og være obervant så man får gratis frakt, men da er det kjempe billig.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 09:39   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa her liker veldig godt Duplo. Vi kjøper ikke gigagaver til ungene våre enda, for også storebror ønsker seg enkle små ting. Duplo kan du få for 200-400.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:16   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også et Smobykjøkken i plast, og dersom du passerer Oslo kan du få det mot henting... Jeg fikk noia av plastkjøkken, og ville gått for en trevariant, enten Brio eller Ikea, avhengig av økonomi. Brio er en del på tilbud.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 10:36   #20
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Kan godt hende jeg er rar, men jeg syns ikke det gjør noe om slike ting er kjøpt brukt, hvis det ellers er i god stand. Mye brukte ting er som nye - det er i grunnen mer rart at ikke flere gjør det. Fordelen er jo at man også slipper montering så lærer ungene om økonomiforvaltning samtidig. Men mora mi er vokst opp i en annen tid, hun føler nok det er "fattigslig". Jeg syns det er bærekraftig og kult.

Mitt barn fikk sykkel kjøpt brukt til bursdagen og var strålende glad - sykkelen var så pent i orden, at. Har man noen duster i familien kan jo barna få gaven før de kommer

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.