Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må/bør man gå på julebord?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 15:21   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må/bør man gå på julebord?

I år skal bedriftens julebord være på en lørdag. Det skal være på en svært god restaurant og jeg jobber med koselige folk, men allikevel har jeg ikke noe lyst til å gå. Jeg har mer lyst til å være hjemme enn å tilbringe fritiden min sammen med kolleger.

De nærmeste kollegene mine skjønner ikke dette, og maser på at jeg må være med. Jeg var også av de som maste før jeg fikk barn, men nå mener jeg at dette er noe man selv må kunne velge.

Synes du at man er forpliktet til å stille å bedriftens julebord?
Hvorfor/hvorfor ikke?

Gammel 17-11-11, 15:24   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må/bør man gå på julebord?

Nei, man må ikke. Julebord er slett ikke for alle.

Gammel 17-11-11, 15:25   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det må man ikke. Det sorterer i den gruppen sosiale events jeg gjør om jeg har lyst, og ikke noe jeg føler at jeg må.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:27   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes en kan stille på bedriftens julebord med mindre det ikke er noe annet som kommer i veien eller en ikke har barnevakt. Det er en gang i året dere har julebord, og det er da med kollegaene dine? Da synes jeg en kan prioritere denne ene gangen i året foran familien så lenge det ikke er noe spesielt. Sånn tenker jeg i alle fall, men det er jo fullt lovlig å ikke dra om en ikke vil, men hvis du trives med kollegaene dine så kan det være fint å få en sånn happening utenom arbeidstid også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:28   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er absolutt ikke noe man må, hyggelig om man har lyst og anledning, men jeg synes ikke man bør føle noe press på slikt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:30   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må absolutt ikke, selv om jeg i ett firma med få personer ville følt en større forpliktelse til å gå enn i mitt firma med over 800.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:31   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper alle de hyggelige kollegaene kommer!

Gammel 17-11-11, 15:32   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss regnes det som en pålagt oppgave. Det er imidlertid alltid på en torsdag, og i forbindelse med firmakonferanse, slik at de aller fleste uansett må overnatte.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:35   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er frivillig i min verden. Det oppfordres til å komme, men ingenting med. Vi er ca 100 personer på jobben min.

Gammel 17-11-11, 15:36   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt farget av stort firma, og det faktum at jeg nesten alltd går på alt. Men det er fordi jeg vil, ikke fordi jeg må.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:38   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt man ikke, men hvis alle tenker at sosiale aktiviteter med jobben kommer lengst nede på prioriteringslisten, blir det vel så som så med arbeidsmiljøet, tenker jeg. En tommelfingeregel hvis man lurer på hva som er en "bør-ting" og ikke, er å tenke på konsekvensene av at alle skulle handlet på samme måte. Ville det vært uheldig for klassemiljøet hvis ingen så poenget med å stille som klassekontakt? Ville det vært dumt for nabolaget hvis ingen stilte på dugnad? Man kan kanskje ikke sammenligne en utelukkende sosial ting med dugnad, men litt i samme bane er det, eller? Jeg synes ikke at man alltid må gå (og jeg har selv droppet julebordet noen ganger) men sånn generelt er vel julebord en positiv ting for arbeidsplassen. I alle fall er det det hos oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:39   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke veldig lyst selv i år heller. Men synes jeg bør.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:42   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selvsagt man ikke, men hvis alle tenker at sosiale aktiviteter med jobben kommer lengst nede på prioriteringslisten, blir det vel så som så med arbeidsmiljøet, tenker jeg.

Enig. Dette er nok veldig avhengig av typen arbeidsplass også, sikkert. Vi er bare sju ansatte (selv om det er 20 gjester på det ene julebordet (sammen med naboen) og 30+ på det andre inkl. styret og følge), og da blir det jo veldig "sårbart" hvis noen velger å ikke komme. Jeg må nok innrømme at jeg hadde stusset litt hvis noen av kollegaene mine åpent sa at de ikke gadd å komme på julebordet. Det har foreløpig ikke skjedd.

Vi har ingen obligatoriske sosiale arrangementer på jobben, men julebordene er nok det som kommer nærmest.

Gammel 17-11-11, 15:42   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes en kan stille på bedriftens julebord med mindre det ikke er noe annet som kommer i veien eller en ikke har barnevakt. Det er en gang i året dere har julebord, og det er da med kollegaene dine? Da synes jeg en kan prioritere denne ene gangen i året foran familien så lenge det ikke er noe spesielt. Sånn tenker jeg i alle fall, men det er jo fullt lovlig å ikke dra om en ikke vil, men hvis du trives med kollegaene dine så kan det være fint å få en sånn happening utenom arbeidstid også.

Enig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:44   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Nei, man må ikke. Men det er litt sært å la være hvis man ikke har noen spesiell grunn.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:54   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må si meg enig med rine.
Jeg personlig ville i allefall ikke meldt avbud med mindre det var en spesiell grunn til det, og har heller ikke opplevd at andre har gjort det.

Om du velger å ikke gå ville jeg i allefall funnet på en unnskyldning, for jeg syns ikke det tar seg ut å være ærlig om at man ikke gidder.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 16:11   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo ingen jobb, og ingen julebord der.
Mannen sin jobb tror jeg heller ikke skal ha, og det er helt greit (for meg).
Men jeg har som regel strukket meg langt for å dra på julebord. Man må ikke "ta den helt ut" av den grunn, men det er jo noe med det å treffes utenfor jobbens fire vegger også

Men å dra fordi du føler du MÅ, om du ikke har NOE lyst, er jo sjelden mye vits i.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 16:11   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen god grunn, men neste uke skal jeg tilbringe 4 kvelder sammen med kollegene mine. Både teambuilding, middager og kundearrangementer. Så det er jo ikke slik at jeg aldri ser dem på kveldstid.

Jeg har allerede fortalt at grunnen er at jeg ikke vil fordi jeg synes det er så mye nå.

Gammel 17-11-11, 16:14   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er ingen god grunn, men neste uke skal jeg tilbringe 4 kvelder sammen med kollegene mine. Både teambuilding, middager og kundearrangementer. Så det er jo ikke slik at jeg aldri ser dem på kveldstid.

Jeg har allerede fortalt at grunnen er at jeg ikke vil fordi jeg synes det er så mye nå.

Skjønner deg godt jeg, og som du sier, dere møtes jo på kveldstid ellers. Kos deg med et glass vin hjemme du.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 16:40   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes julebord er en helt frivillig greie.
Hos meg forventer ingen at alle skal komme.
På mannens jobb derimot tror jeg det forventes at alle stiller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.