|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Må/bør man gå på julebord?I år skal bedriftens julebord være på en lørdag. Det skal være på en svært god restaurant og jeg jobber med koselige folk, men allikevel har jeg ikke noe lyst til å gå. Jeg har mer lyst til å være hjemme enn å tilbringe fritiden min sammen med kolleger.
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Nei, det må man ikke. Det sorterer i den gruppen sosiale events jeg gjør om jeg har lyst, og ikke noe jeg føler at jeg må.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg synes en kan stille på bedriftens julebord med mindre det ikke er noe annet som kommer i veien eller en ikke har barnevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Det er absolutt ikke noe man må, hyggelig om man har lyst og anledning, men jeg synes ikke man bør føle noe press på slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Man må absolutt ikke, selv om jeg i ett firma med få personer ville følt en større forpliktelse til å gå enn i mitt firma med over 800.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg håper alle de hyggelige kollegaene kommer!
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Hos oss regnes det som en pålagt oppgave. Det er imidlertid alltid på en torsdag, og i forbindelse med firmakonferanse, slik at de aller fleste uansett må overnatte.
![]() |
#9 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Nei, det er frivillig i min verden. Det oppfordres til å komme, men ingenting med. Vi er ca 100 personer på jobben min.
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg er nok litt farget av stort firma, og det faktum at jeg nesten alltd går på alt. Men det er fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Selvsagt må man ikke, men hvis alle tenker at sosiale aktiviteter med jobben kommer lengst nede på prioriteringslisten, blir det vel så som så med arbeidsmiljøet, tenker jeg. En tommelfingeregel hvis man lurer på hva som er en "bør-ting" og ikke, er å tenke på konsekvensene av at alle skulle handlet på samme måte. Ville det vært uheldig for klassemiljøet hvis ingen så poenget med å stille som klassekontakt? Ville det vært dumt for nabolaget hvis ingen stilte på dugnad? Man kan kanskje ikke sammenligne en utelukkende sosial ting med dugnad, men litt i samme bane er det, eller? Jeg synes ikke at man alltid må gå (og jeg har selv droppet julebordet noen ganger) men sånn generelt er vel julebord en positiv ting for arbeidsplassen. I alle fall er det det hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg hadde ikke veldig lyst selv i år heller. Men synes jeg bør.
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?
Enig. Dette er nok veldig avhengig av typen arbeidsplass også, sikkert. Vi er bare sju ansatte (selv om det er 20 gjester på det ene julebordet (sammen med naboen) og 30+ på det andre inkl. styret og følge), og da blir det jo veldig "sårbart" hvis noen velger å ikke komme. Jeg må nok innrømme at jeg hadde stusset litt hvis noen av kollegaene mine åpent sa at de ikke gadd å komme på julebordet. Det har foreløpig ikke skjedd.
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Enig.
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Nei, man må ikke. Men det er litt sært å la være hvis man ikke har noen spesiell grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg må si meg enig med rine.
![]() |
#17 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg har jo ingen jobb, og ingen julebord der.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Det er ingen god grunn, men neste uke skal jeg tilbringe 4 kvelder sammen med kollegene mine. Både teambuilding, middager og kundearrangementer. Så det er jo ikke slik at jeg aldri ser dem på kveldstid.
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
Skjønner deg godt jeg, og som du sier, dere møtes jo på kveldstid ellers. Kos deg med et glass vin hjemme du.
![]() |
#20 |
Ferdig!
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg synes julebord er en helt frivillig greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|