|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Rekker man inn til New York fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Hvis man lander på Newark kl. 1310 og skal videre på kvelden 21, rekker man da en tur inn til New York? Eller er det bare å glemme?
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Svaret på spørsmål nr. 2 er i hvert fall et rungende nei.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Det går jo evt. an å fly inn dagen før, og tilbringe et døgn i New York.
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Newark er en stor flyplass med litt å shoppe og spise.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Vi kan dra på Housewifes of New Jersey-sight seeing!
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?De siste rundene har vi gått raskt igjennom sikkerhetskontrollene i Newark, type 45 min. Men jeg har hørt om folk som har stått to timer også..
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Jeg hadde rett og slett ikke tatt sjansen. Jeg brukte 2,5 timer bare på å skifte fly sist jeg landet i Newark, så jeg hadde ikke hatt nerver til å forlate flyplassen. Det er lang tid å vente på flyplassen, og nei, den er ikke så veldig spennende, men den har nå likevel et godt utvalg innen mat og shopping, så man kjeder seg ikke i hjel der (flyplassen i Cleveland, derimot ... :harakiri: )
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Newark er en veldig kjedelig flyplass hvis man sammenligner med større europeiske flyplasser jeg har vært på, selv om det er fullt mulig den er bedre enn andre amerikanske. Jeg synes det å ta en tur i New Jersey høres ut som en god idé - det er flere mindre byer ikke så langt unna, og en hvilken som helst av dem er sikkert et bedre sted å tilbringe noen timer. Eller leie bil og bare kjøre rundt og se hvor mye dere finner av introsekvensen til Sopranos.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Ja, det hadde jammen jeg gjort. Lei en taxi og si "show me the highlights of New Jersey!"
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Jeg har gjort det og fikk et par timer i NY. Det skal sies at jeg kom fra et annet sted i USA og slapp immigrasjonskontrollen, samt at jeg har vært i NY før og visste hva jeg ville gjøre med den lille tida jeg fikk der. Å være på den flyplassen i så mange timer høres i hvertfall kjedelig ut når man ser Manhattan skyline ut fra vinduene. Toget fra Newark til Penn.station tar under 30 min og på Penn.station er det oppbevaringsbokser hvis du har litt bagasje og ikke får sjekket den inn videre så tidlig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Mannen har bodd i New York og vi ville nok hatt en plan altså. F.eks. gå i den ene lekebutikken, se det huset, spise der eller noe sånt. Men en trash-runde i New Jersey høres ganske morsomt ut, egentlig. Det spørs om familiens yngste medlem er enig, men å kunne dra inn til nærmeste tettsted og gå på en cafe, er jo bedre enn å sitte på en kjedelig flyplass.
|
|
|
#13 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Er Newark en grei flyplass? Eg hadde sikkert for store forventningar men det var jo virkelig ingenting der utenom en kiosk og en bar.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?
Det har jo knapt noen amerikanske flyplasser, syns jeg.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?
Haha, nå kom jeg på slutten av den Tom Hanks-filmen, The Terminal, når han treffer en russisk drosjesjåfør som kan alt om Amerika.
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Eg har tydeligvis gått feil.
|
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Jeg har kun vært på terminal B og C, og det går tog i mellom disse to. Klarer helt fint og slå ihjel timer der. Heller der enn heseblese rundt NY. Hvilke forventinger har man egentlig til en flyplass? Newark er bedre enn f.eks. Kastrup.
|
|
|
#18 |
|
Textrovert
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Jeg var i alle fall innom mange butikker og lurte fælt på hvilken av de mange spisestedene jeg skulle velge, så jeg og Tussa har tydeligvis ikke vært på samme del av flyplassen.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Jeg husker ikke hvilken terminal vi var på, men der var det i alle fall bare en kiosk og en bar. Hadde vi visst at vi skulle bli der i timevis kunne vi kanskje utforsket andre deler av flyplassen, men flyet ble utsatt i inkrementer på en halvtime av gangen, så det var ikke så gjennomførbart.
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Sv: Rekker man inn til New York Fra Newark med 7-8 timers mellomlanding?Da har vi muligens vore i samme delen, Skilpadda. Og så lærte eg meg et nytt ord; inkrementer.
|
|
![]() |
|
|