Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Isbitformer

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 00:33   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Isbitformer

Det skal jeg ha flere av. Bl.a. til å lage kakao på pinne i, men da må rommene være store nok. Mange isbitformer lager altfor små biter..

Hvor store blir egentlig hjertene på denne fra Ikea?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:03   #2
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Isbitformer


Jeg har tenkt å kjøpe denne til samme formål, men har ikke sett den "live".
http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=651726

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:40   #3
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Isbitformer

Jeg har en sånn med hjerter fra Ikea.

Hvordan vil du at jeg skal måle?
Mengde det er plass til oppi hvert hjerte?
Lengde, bredde og høyde i cm?
Bilde sammen med en fyrstikkeske?

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:56   #4
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Isbitformer

Det er plass til ca 12 ml oppi dem.
De er 4.5 cm på det bedeste, 3 cm fra spiss til spiss og 1.8 cm dype.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 11:02   #5
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Isbitformer

Hva er kakao på pinne?

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:09   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isbitformer

Takk, Stompen!

Litt usikker på om de blir dype nok, men det er verdt forsøket.. baare jeg kjenner noen som skal på Ikea snart nå så...

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Hva er kakao på pinne?

Hvis du googler, finner du oppskrift. Men kort sagt: mørk sjokolade, blandet med kakao og melis, som stivner med en pinne oppi. Røres ut i varm melk, så får man kakao

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:12   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isbitformer

Dette vil jeg også prøve i år, men har heller ikke funnet en god løsning på dette. Kan slike engangs aluminiumformer være noe, eller er de for små?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:15   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isbitformer

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Dette vil jeg også prøve i år, men har heller ikke funnet en god løsning på dette. Kan slike engangs aluminiumformer være noe, eller er de for små?

Tror de blir for små. Jeg har brukt et isterningsbrett jeg har, som har rimelig firkantede former, de er såpass dype at de går, men de kan nok ikke bli så veldig mye mindre enn den formen..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:16   #9
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isbitformer

Vet du hvor mye de må romme for at det skal bli nok?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:19   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isbitformer

Nja..

Et kjapt mål på den jeg har viser 3 cm dyp, 3,7 * 2,5 i bredde, men med litt skrå sider...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:26   #11
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Isbitformer

Det er nok ikke umulig at jeg skal på Ikea en tur før jul...
Og det er ikke sikkert du bor så altfor langt unna meg heller

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:29   #12
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbitformer

Vi lagde sånne i fjor, og kom frem til at de ikke er store nok til en vanlig kopp kakao. Jeg mener jeg fant en form på cacas-butikken i Oslo som kunne ha funka, men da kjøpte jeg den ikke siden jeg allerede var ferdig med produksjonen. Vå løsning ble å bruke to pinner til en vanlig kopp, forresten.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 14:33   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbitformer

Ellers hadde jeg forresten tenkt til å kjøpe sånne til formålet, innbiler meg at de er kule og store nok, men har glemt å bestille dem. Men om de egner seg til å gi bort vet jeg ikke, det kommer litt an på om man får plassert andre pinner i sporet i grunnen.





http://www.ebay.com/itm/370458372907...84.m1423.l2649

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no