Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Egypt i vinterferien - ville du turt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Ville du reist til Egypt ( Hurghada) i vinterferien?
Jeppsipepsi - hvorfor ikke!? 4 6,90%
NixPix. For usikkert. 51 87,93%
Jo, nå skal du høre.... ( sjekk innlegget mitt...) 3 5,17%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 23:45   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Egypt i vinterferien - ville du turt?

Spørsmålet har dukket opp - Egypt i vinterferien? Det er snakk om chartertur og små barn.

Kjenner jeg er litt skeptisk ifht situasjonen der nå. UDs reiseråd er at man skal være aktsom, særlig i Kairo, og unngå Tahrir- plassen - særlig på fredager.

Well,well - det hjalp jo ikkeno, så man må sjekke ut FP- meningen....

Sist redigert av Charlie : 22-11-11 kl 00:03.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 23:51   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?

UD er så konservative, mens amerikanerne er overforsiktige. Jeg stemmer for å sjekke deres britiske motpart, ikke at jeg på stående fot husker hva de heter, og gjøre det de anbefaler (og for å være "aktsom" i Nord-Afrika når som helst).

Gammel 22-11-11, 00:00   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke dratt. Det finnes mange flotte og sikrere plasse å dra til.

Gammel 22-11-11, 00:02   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

UD er så konservative, mens amerikanerne er overforsiktige. Jeg stemmer for å sjekke deres britiske motpart, ikke at jeg på stående fot husker hva de heter, og gjøre det de anbefaler (og for å være "aktsom" i Nord-Afrika når som helst).

Fantastisk godt råd, veldig utfyllende råd på

British Foreign and Commonwealth Office!!!!

Sist redigert av Charlie : 22-11-11 kl 01:46.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 00:03   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Tenker som Tinkadott, hvorfor gidde dra dit akkurat nå når det er så mange steder å reise.

Gammel 22-11-11, 01:29   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor ikke, man trenger jo ikke akkurat dra til kairo. Jeg hadde glatt dratt til sharm, dahab eller lignende, kanskje ikke kairo.

Gammel 22-11-11, 08:54   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke vært veldig redd for å reise, men siden det finnes så mange andre steder å velge, så hadde jeg nok heller gjort det.

Gammel 22-11-11, 09:16   #8
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg hadde hatt mulighet, så hadde jeg valgt et annet reisemål. Spesielt dersom jeg hadde hatt med meg barn.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:18   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke reist. Å bestille billetter nå er risky, nå er jo situasjonen skikkelig tilspisset, og det kan være helt krise i Egypt innen februar.

Sist redigert av Pepper Lemon : 22-11-11 kl 09:38.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:35   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Broren min med familie, 1år,3år og to større barn, var der i fjor høst og han sa at de bodde på et sånt stort resort og gikk ikke utenfor porten på anlegget på kveldene. De likte ikke å gå gatelangs der på dagtid heller..... Aner ikke, jeg.
Vi liker å leie bil og kjøre rundt og titte så jeg tror ikke det ville vært reisemålet for oss.

Gammel 22-11-11, 09:42   #11
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville nok valgt et annet reisemål i disse dager,ja. Ville ikke tatt sjansen på Egypt akkurat nå,etter å ha lest om de siste dagers nye opptøyer. Det kan jo ikke være spesielt koselig å være på ferie og være redd for om noe skjer.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:21   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi er på ferie så liker vi å kunne bevege oss rundt som vi vil. Selv om jeg alltid har hatt utrolig lyst til å reise til Egypt, så velger jeg andre reisemål som føles sikrere. Jeg gidder ikke å ta noen sjanser med familien min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:27   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har familie på ferie i Egypt nå og de gjør sitt beste for å bagatellisere situasjonen pr tlf. Jeg tenker at livet byr på nok farer om man ikke absolutt skal oppsøke dem også. (men så er jo jeg en person som heller reiser til Lofoten og en real vinterstorm enn til Egypt også da).

Gammel 22-11-11, 10:37   #14
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Min søster er gift med en mann fra Hurghada og er der nå. Det er helt rolig i Hurghada og har vært det hele tiden. De merker absolutt ikke noe av bråket i Kairo annet enn ved at turistene svikter. Det i seg selv er jo alvorlig nok for ganske mange og hun sier at det merkes at en del mennesker er desperate av mangel på arbeid, penger osv. Hun sier hun har blitt langt mer forsiktig med å gå utendørs alene på kveldstid, men har ingen problemer med å farte rundt på dagtid alene.

Min søster er i Egypt 7-8 ganger i året og har ingen problemer med å anbefale barnefamilier å reise nedover nå heller så fremt de holder seg i Hurghada og omegn og ikke oppsøker områdene i Kairo der det er bråk. Ellers er jo håpet at det kommende valget skal gi en løsning, men jeg forstår at optimismen blant egypterne ikke akkurat er stor.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 11:00   #15
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ved Rødehavet er de muligens forskånet fra de verste urolighetene, men jeg hadde vært skeptisk til å reise uansett.
Foreldrene mine var i Egypt under urolighetene i vinter, og de ble stuck noen ekstra dager i Luxor, da de ikke kunne reise hjem fra Kairo, som planlagt. De hadde det helt fint der de var, men det var guffent med den uavklarte situasjonen. Spesielt for oss her hjemme. De endte opp med å busse til Hurghada, og fly hjem derfra.

Gammel 22-11-11, 13:34   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok valgt et annet reisemål hvis jeg kunne, men om billettene allerede var bestillt hadde jeg sikkert reist, med mindre situasjonen blir en annen enn det den er nå.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:41   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske trygghetssøkende, og hadde nok valgt et annet reisemål.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:51   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne nok dratt uten barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:05   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Tenker som Tinkadott, hvorfor gidde dra dit akkurat nå når det er så mange steder å reise.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:42   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville ikke dratt til Egypt nå, men jeg er kanskje litt farget av at jeg ikke ville dratt til Egypt uansett.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.