|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Ville du reist til Egypt ( Hurghada) i vinterferien? | |||
| Jeppsipepsi - hvorfor ikke!? |
|
4 | 6,90% |
| NixPix. For usikkert. |
|
51 | 87,93% |
| Jo, nå skal du høre.... ( sjekk innlegget mitt...) |
|
3 | 5,17% |
| Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Egypt i vinterferien - ville du turt?Spørsmålet har dukket opp - Egypt i vinterferien? Det er snakk om chartertur og små barn. Sist redigert av Charlie : 22-11-11 kl 00:03. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?UD er så konservative, mens amerikanerne er overforsiktige. Jeg stemmer for å sjekke deres britiske motpart, ikke at jeg på stående fot husker hva de heter, og gjøre det de anbefaler (og for å være "aktsom" i Nord-Afrika når som helst).
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?
Fantastisk godt råd, veldig utfyllende råd på Sist redigert av Charlie : 22-11-11 kl 01:46. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Jeg hadde nok ikke vært veldig redd for å reise, men siden det finnes så mange andre steder å velge, så hadde jeg nok heller gjort det.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Om jeg hadde hatt mulighet, så hadde jeg valgt et annet reisemål. Spesielt dersom jeg hadde hatt med meg barn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Jeg ville ikke reist. Å bestille billetter nå er risky, nå er jo situasjonen skikkelig tilspisset, og det kan være helt krise i Egypt innen februar. Sist redigert av Pepper Lemon : 22-11-11 kl 09:38. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Broren min med familie, 1år,3år og to større barn, var der i fjor høst og han sa at de bodde på et sånt stort resort og gikk ikke utenfor porten på anlegget på kveldene. De likte ikke å gå gatelangs der på dagtid heller.....
|
|
|
|
#11 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Jeg ville nok valgt et annet reisemål i disse dager,ja. Ville ikke tatt sjansen på Egypt akkurat nå,etter å ha lest om de siste dagers nye opptøyer. Det kan jo ikke være spesielt koselig å være på ferie og være redd for om noe skjer. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Når vi er på ferie så liker vi å kunne bevege oss rundt som vi vil. Selv om jeg alltid har hatt utrolig lyst til å reise til Egypt, så velger jeg andre reisemål som føles sikrere. Jeg gidder ikke å ta noen sjanser med familien min. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Jeg har familie på ferie i Egypt nå og de gjør sitt beste for å bagatellisere situasjonen pr tlf. Jeg tenker at livet byr på nok farer om man ikke absolutt skal oppsøke dem også. (men så er jo jeg en person som heller reiser til Lofoten og en real vinterstorm enn til Egypt også da).
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Min søster er gift med en mann fra Hurghada og er der nå. Det er helt rolig i Hurghada og har vært det hele tiden. De merker absolutt ikke noe av bråket i Kairo annet enn ved at turistene svikter. Det i seg selv er jo alvorlig nok for ganske mange og hun sier at det merkes at en del mennesker er desperate av mangel på arbeid, penger osv. Hun sier hun har blitt langt mer forsiktig med å gå utendørs alene på kveldstid, men har ingen problemer med å farte rundt på dagtid alene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
nye muligheter
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Ved Rødehavet er de muligens forskånet fra de verste urolighetene, men jeg hadde vært skeptisk til å reise uansett.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Jeg hadde nok valgt et annet reisemål hvis jeg kunne, men om billettene allerede var bestillt hadde jeg sikkert reist, med mindre situasjonen blir en annen enn det den er nå. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Jeg kunne nok dratt uten barn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Egypt i vinterferien - ville du turt?Ville ikke dratt til Egypt nå, men jeg er kanskje litt farget av at jeg ikke ville dratt til Egypt uansett. |
|
|
|
![]() |
|
|