Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hrmf.. Når posten gjør feil, og jeg får regningen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-11, 21:03   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hrmf.. Når posten gjør feil, og jeg får regningen

Teit overskrift.

Her om dagen sendte jeg avgårde en pakke. Den veide rett under 500 gram, og ble veid inn over skranken på posten i nabolaget.
Den ansatte sa jeg skulle betale 67 kr, så da gjorde jeg det.

Men hva skjer? Etter en drøy uke får jeg giro i postkassa mi fra Posten (Bring eller hva de nå kaller seg) med en giro på 81 kr.

Det viser seg at jeg skulle betalt formattillegg på 22 kr.

Siden jeg lyttet til postdamen, så betalte jeg ikke det. I tillegg til de 22 kr, kommer det diverse i tillegg pga fakturering og papirflytting, og vips: 81 kr.

Jeg har selvsagt klaget. Men har det noe for seg tro?
Burde jeg insistert på å betale mer i porto?

Gammel 23-11-11, 21:11   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hrmf.. Når posten gjør feil, og jeg får regningen

utrolig frekt, rett og slett. Klart du må klage, og ikke gi deg!

Gammel 23-11-11, 21:15   #3
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Den hadde jeg klaget på. Man stoler jo på postens ansatte.

Gammel 23-11-11, 21:16   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Selvsagt skal du klage.
Om man ikke kan stole på at de ansatte gjør riktig , hva skal man gjøre da?
Det er ikke sånn at alle kan alle reglene som gjelder for pakker og man regner da med at de som jobber der sier korrekt beløp.

Gammel 23-11-11, 21:36   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er frekt. Jeg vet ikke om de har loven på sin side, men det høres tvilsomt ut. Når det er Posten - og ja, de driver jo i servicenæringen - som gjør feil, så skal da ikke kunden måtte betale for det? Det høres virkelig helt urimelig ut.

Gammel 23-11-11, 21:37   #6
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg har klaget på detsamme, to ganger faktisk. Posten trakk tilbake regningene uten diskusjoner.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:39   #7
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Evnt levere regningen der du leverte pakken. PiB skal ta på seg regningen når de ansatte gjør feil.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:43   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har flere ganger fått regning på forsendelser som post-i-butikk har gjort noe feil med.
Sist klaget mannen til butikksjefen på Kiwi,
og i går (som var sist vi fikk regning ) ringte han til Posten, som tok ref.nr. på regningen og sa de skulle slette hele greia.

Gammel 23-11-11, 21:52   #9
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det hadde jeg klaget på.

Gammel 23-11-11, 21:54   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Jeg har klaget på detsamme, to ganger faktisk. Posten trakk tilbake regningene uten diskusjoner.

Samme her, to ganger. Null problem.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:59   #11
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Oppmuntrende lesing.

Dette var prikken over en ellers dårlig dag. Klart jeg kunne bare betalt, men pokker heller, det er jo ikke min feil.

Men da får vi se hva som skjer. Jeg sendte mail i ettermiddag.

Gammel 23-11-11, 22:03   #12
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg ringte posten og forklarte problemet, da jeg opplevde det samme.
De slettet hele purringen uten diskusjon.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 21:20   #13
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg får ingen tilbakemelding på mailen jeg sendte. Så jeg har sendt på nytt, samt en til "Bring".
Så prøvde jeg å sende en til posten fra hjemmesiden deres, men den er helt på tur så jeg får ikke funnet ut av noe der.

Gammel 30-11-11, 21:22   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det samme skjedde meg og jeg ringte posten og de sa at jeg skulle glemme fakturaen jeg hadde fått.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 21:24   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg får ringe da. Æsj, hadde håpet å slippe.

Gammel 30-11-11, 21:37   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har klaget på en tilsvarende sak, og slapp selvfølgelig å betale fakturaen.

Gammel 30-11-11, 21:37   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg får ringe da. Æsj, hadde håpet å slippe.

Neida, de har kontaktskjema på hjemmesiden sin, så du slipper å ringe. Bare oppgi fakturanummeret.

Gammel 30-11-11, 21:45   #18
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Postens hjemmeside er helt på tur, så de fleste linker og kontaktinformasjon funker ikke.

Gammel 03-12-11, 18:01   #19
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Send en mail hvor du bestrider kravet og sier det er urettmessig.

Du har betalt for en tjeneste hos en av deres ansatte.
Hva dem gjør etter dette kan ikke du stå ansvarlig for.

Eller så kan du gjøre som en jeg kjenner gjorde da han mottok en regning til enkeltpersonforetaket sitt med faktureringsgebyr.
Han sendte en regning tilbake tilsvarende faktureringsgebyret + et faktureringsgebyr.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 19:44   #20
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg har helt glemt å oppdatere.

Jeg fikk en veldig ydmyk mail fra kundeservicedamen, som skrev at fakturaen var slettet og for slikt skulle ikke skje når man leverte over disk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.