Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Frankrike

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 18:01   #1
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Frankrike

Vi skal på sommerferie til Frankrike i sommer. Etter planen skal vi leie bil, og jeg lurer da på om det er noen som vet om jeg bør ha med bilsete til 9 måneder gammel baby, eller om det er greit å leie.

I tillegg har jeg tenkt at vi må ha en litt lettere vogn. Er det noen som vet om det er noe å spare på å kjøpe vogn i Frankrike?

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:11   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frankrike

Med en på 9 mnd kan du bruke babysete (kl 0), ikke sant?
Da ville jeg kanskje tatt med, med mindre du da får altfor mye bagasje.
Et babysete kan du bære barnet i, og man får som oftest lov til å ha med setet til gate'n. Med litt flaks får du eget sete til babyen, og da kan babyen ligge i bilsete i setet. (med mindre du reiser med ryanair, da ... )

Hvis du leier bil hos en seriøs utleier, så er det nok ikke noe problem. Ikke helt sammenlignbart, men når vi har leiet bil hos Hertz i Norge har vi leiet sete (IZI-sete) Ring til bilutleieren i så fall. Det ka jo alltid bli et problem at de faktisk ikke har setet inne når du kommer - jeg har aldri opplevd det , men jeg ser at det teoretisk kan skje ...

Det er nok litt å spare på vogn, ja. Merkevognene har (stort sett) standardiserte priser i EU, og disse er jo lavere enn i Norge, og man kan jo være helig å finne tilbud., feks. fjorårets modeller. Det er en fordel å finne en butikk og en vogn på forhånd, slik at du ikke står der uten vogn.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:15   #3
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Frankrike

Takk. :blid:

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:14   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frankrike

Vi har vært i Frankrike noen ganger med små barn og har alltid leid barneseter med bilen. Bare husk å si fra når dere bestiller bilen slik at de har barneseter inne. Setene vi har fått har vært helt fine,-godkjente og alt mulig . Har forøvrig leid både av Avis og Europcar (tror jeg det het).
God tur !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:36   #5
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Frankrike

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Vi har vært i Frankrike noen ganger med små barn og har alltid leid barneseter med bilen. Bare husk å si fra når dere bestiller bilen slik at de har barneseter inne. Setene vi har fått har vært helt fine,-godkjente og alt mulig . Har forøvrig leid både av Avis og Europcar (tror jeg det het).
God tur !

Da tror jeg vi leier sete. Det blir nok uansett nok å drasse med seg på tur.

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:07   #6
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frankrike

Vi skal til Frankrike i juni og har tenkt til å leie bil med sete. Kasper er 3 år og jeg skal gjøre alt jeg kan for å få bakovervendt sete. Kommer nok til å stikke innom en Avis eller lignende her i byen for å bestille og sørge for at vi får et bra og riktig sete.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:31   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Vi skal til Frankrike i juni og har tenkt til å leie bil med sete. Kasper er 3 år og jeg skal gjøre alt jeg kan for å få bakovervendt sete. Kommer nok til å stikke innom en Avis eller lignende her i byen for å bestille og sørge for at vi får et bra og riktig sete.


Det prøvde vi også å gjøre i Frankrike for to år siden. Komplett umulig å oppdrive bakovervendt sete, vi prøvde i flere måneder på forhånd. Jeg tror det skal godt gjøres, om det i det hele tatt KAN gjøres, å få et bakovervendt sete til treåring.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 18:53   #8
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det prøvde vi også å gjøre i Frankrike for to år siden. Komplett umulig å oppdrive bakovervendt sete, vi prøvde i flere måneder på forhånd. Jeg tror det skal godt gjøres, om det i det hele tatt KAN gjøres, å få et bakovervendt sete til treåring.

Hm. Ok. Kanskje jeg må nøye meg med et forovervendt den uken vi er der da. Kasper vil være nesten 3,5 år på den tiden. Er litt "redd for" å ta med setet som står i bilen vår. Tror ikke Sterling (eller andre flyselskaper for den del) er særlig forsiktige med spesialbaggasjen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:04   #9
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frankrike

Kom to ganger.....

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no