Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp/innspill til kakepynt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-11, 13:27   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp/innspill til kakepynt?

Heisan,

jeg skal lage denne kaken til lørdag - dog uten de to personene oppå. Jeg vurderer å bytte dem ut med en astronaut med hjelm eller en alien, vi får se hvor langt jeg kommer

Noen innspill på hvordan jeg løser vingene? Jeg har tenkt å lage _bløtkake_ (for I suck på sjokoladekake, resultatet blir aldri bra) med vanilje og banan og baileys og marsipanlokk. For den kan jeg og den blir alltid knallgod.
Bunnen lager jeg i langpanneform tenker jeg, har på fyll og krem og klin og trekker den med _hvitt_ marsipantrekk fra Cacas (altså ikke mandelfarget, men hvitfarget).
Så bruker jeg spisbar tusj og lager strekene.

Men vingene og halen?? Får jeg sånn hvit marsipan til å sitte hvis jeg satser på å kle f.eks papp med det? Bruke eggehvite eller
Skal jeg satse på å bare la hale og vinger være i papp og ferdig med det, lsm? Ellers så er det jo lettere å jobbe med fondant, så kanskje jeg skal trekke de og lage alle detaljene på romskipet (og astronauten) i fondant? Og jeg kjøper ferdig, jeg har laget MMF-fondant, men vil heller kjøpe ferdig og få det fint enn å få det klinete og så blir det en stri.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:31   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp/innspill til kakepynt?

Jeg skal forøvrig lage en slik en også, så det blir spennende (red velvet cake m. sjokolade og smøreost-krem)
Sånn på utsiden (tror jeg)

Og sånn på innsiden, og kanskje pyntet med noe bringebær her og der. Wish me luck

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:32   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp/innspill til kakepynt?

Vingene kan jo bare ligge nedpå. Trenger ikke støtte, om du lager dem i papp kledd med marsipan. Halen må du kanskje stikke et sånn trespyd i sånn at det står, samt klemme de to motorene (?) inntil slik at det gir ekstra støtte. I tillegg finnes det spiselig lim å feste med. Jeg har festet relativt tunge marsipangreier med den.

Kul kake!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.