Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jippi - vi har fått nytt bad!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 19:42   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Jippi - vi har fått nytt bad!

Endelig - etter seks uker totalt kaos i huset, kan vi ta i bruk nybadet vårt. Stort og fint, lyst og rent, varme i gulvet og downlights i taket. Min kjære og jeg har alvorlige planer om å innvie badekaret med rødvin og levende lys en kveld gutta er i køya.

Man kan trygt si at badet trengte en oppgradering. Baderomspanelet var originalt fra 1974, med de hakk, hull og sår dette innebar. Baderomsindredningen var like original - bortsett fra at tidligere eiere hadde tatt med seg noen skap - derav hull i veggene etter disse - og så hadde dører ramlet av de gjenværende skapene, både her og der.

Jeg vil anta at dusjkabinettet var vel så originalt fra den gang huset var nytt. Det var skakt og rælete, og plastveggene var sprukket - og tapet sammen med gaffa. Lækkert - bærre lækkert.

Vi hadde separat bad og toalett, med en liten gang i mellom dørene. Dette er nå slått sammen til et, mye større rom. Da snekkerne reiv toalettet, fant de faktisk at luftekanalen bak do, var et tomrom på 1.5 x 1.5 meter. Snakk om bortkasta gulvplass!

I tillegg var Lillemann sin stellebenk plassert i andre enden av rommet i forhold til vaskeservant og vann - kjempepraktisk, ja.

Så - skryt kommer her - først noen før-bilder:

Det gamle toalettet. Legg merke til det lekre tapetet og gulvbelegget.

Stellebenk, skap uten dører - og baderomspanel ala 1974.

Av en eller annen grunn innbød ikke rommet til ryddighet.

Den alltid like delikate dusjen.

Og så - totalforvandlingen!

Badekarkroken. Her mangler vi en glassvegg som skal være mellom badekaret og Lillemann sin stellebenk. Det var søren meg ventetid på den veggen.

Dobbelt servant, så Ernie og jeg slipper vaske oss i kø på morgenkvisten. Skap med speil og belysning. Toalettet er vegghengt.

Lillemann sin stellekrok - nå i nærhet av vannet. I taket har vi skinner og heis, så vi kan seile Lillemann fra senga si og inn på badet. Han kan også senkes ned i badekaret. Vi må få hengt opp persienner eller gardiner av noe slag i vinduet. Akkurat nå har jeg bare en "film" fra Ikea, for å hindre innsyn. Den nekter å henge på vinduet, så den er tapet fast.

Vi har brukt baderomspanel på veggene - fant ut at vi ville spare rundt 70 000 kroner på å ikke ha flis, slik vi egentlig ønsket. Vi har flis med varmekabler på gulvet.

Rimelig fornøyd, nå!

Sist redigert av Inagh : 30-11-11 kl 19:48.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.