|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Mei lager lavkarbojulGodteri er viktig for meg i jula og nå når kroppen min har funnet ut at den trives best med lavkarbo ligger det an til forandringer i juletradisjonene når det kommer til akkurat godis. For å huske oppskriftene til neste år – og kanskje inspirere noen andre? – legger jeg dem ut her. Dette er hva jeg har laget til nå; Sist redigert av Mei : 10-12-11 kl 21:23. Årsak: Nye oppskrifter |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Mei lager lavkarbojulVaniljefugde:
|
|
|
#5 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Mei lager lavkarbojulKokoslapper (til kakao, f eks):
|
|
|
#6 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Mei lager lavkarbojulForøvrig, *SPAMMER*, lagde jeg en fantastisk god versjon av Waldorfsalat her om dagen!
10.09 01.13 Sist redigert av Salt : 03-12-11 kl 00:57. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mei lager lavkarbojulHer skal jeg følge med! Jeg lever ikke ketogent for tiden, og spiser litt mer karbohydrater enn hva jeg og kroppen trives med. Så det blir nok en jul med rom for utskeielser. Jeg har dog planer om en slags gylden middelveivariant, med bakst av fruktose og spelt. Jeg leter febrilsk etter oppskrift på pepperkakene vi laget i 2007 av spelt og fruktose. De var gode.
|
|
|
#8 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei lager lavkarbojulOooooh, her var det mye som gjorde at jeg fikk vann i munnen!
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei lager lavkarbojulWow! Imponert! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Mei lager lavkarbojul*har ikke flotte bidrag, men følger gjerne med* |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Sv: Mei lager lavkarbojulJeg fikk med ett en julegaveidé, og følger med her. Hvor kjøper dere sukrin?
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Mei lager lavkarbojulHer var det litt godsaker, ja! Jeg spiser jo ikke lavkarbo, men siden jeg ikke tåler sukker er det greit med godtealternativer uten det. Følger med!
|
|
|
|
#14 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Mei lager lavkarbojulallium: En del Meny-butikker har også sukrin, nå! Sukrin og Sukrinmelis er forøvrig samme produkt, bare at melisen er finmalt. Jeg foretrekker sukrinmelis, for den gir ikke et så "knasende" resultat.
|
|
|
#17 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Mei lager lavkarbojulDet er bedre mot knasingen i allefall, ja. Jeg bruker som regel litt mindre sukrin enn det som står i oppskriften, da iser det ikke så mye.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Mei lager lavkarbojulOK, takk! Jeg brukte også alltid mindre, men syntes det ble litt ubehagelig likevel. Nå søter jeg stort sett kun med ren vanilje og kardemomme der det passer, men i noen ting er det jo greit med en sukkererstatning.
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mei lager lavkarbojulEn mix av sukrin og stevia er perfekt synes jeg. Passe søtt og ikke isende eller bittert. Etter ett år på lavkarbo har smaksløkene mine forandret seg veldig ifht søtt. Der det før var melkesjokolade som gjaldt er det helt uaktuelt nå, alt for søtt. 86% sjokolade er plutselig helt i orden, det samme med mye mindre sukker i mat. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mei lager lavkarbojulJeg har gitt opp sukrinen, jeg. Synes den er ekkel uansett hva jeg måtte lage med den. Har prøvd meg på splenda også, men den synes jeg smaker rart. :vanskelig: Det kan være at jeg prøver meg på en blanding av sukrin og fruktose på noe av det jeg måtte finne på å lage til jul.
|
![]() |
|
|