Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gulv! Internett-sider med tips?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 03:01   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Gulv! Internett-sider med tips?

Jeg er sykelig opptatt av gulv som en viktig del av interiøret, og er allerede i full gang med å planlegge gulv i vårt fremtidige hjem i Nederland eller Norge da vi kommer hjem fra Karibien om et par år.

Er det noen som vet om det finnes nettsider med forskjellige typer gulv, renovasjon av tregulv, parkett osv. ?

Jeg tror jeg antakeligvis ikke vet om noe kjedeligere enn lys eikeparkett, og faren er allikevel stor for at man ender opp i et slikt hus ettersom det er SVÆRT vanlig har jeg funnet ut.... finnes det noen måte man kan pusse ned slik parkett og lakke i andre farger for eksempel?

Her er eksempler på hva jeg synes er nydelige gulv:

Dette er et beiset massivt tregulv.


Alle tips mottas med takk.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 21-03-07 kl 03:19.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:19   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv! Internett-sider med tips?

www.nettoparkett.com har dei litt å velge i. Og golvet du viste var berre nyyyydeleg!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:41   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv! Internett-sider med tips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.


Her er eksempler på hva jeg synes er nydelige gulv:

Dette er et beiset massivt tregulv.

Akkurat sånn har vi på soverommet. Han har laget en ramme rundt rommet, med plankene, og lagt resten rett inni den. Det ble veldig fint! Så beiset, og lakket vi gulvet! Er veldig fornøyd! Men jeg tror ikke jeg ville hatt så mørkt i stua, for det må vaskes ofte! På tullas nye soverom valgte vi Hevea (gummitre) http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=10585


Hevea (gummitre) er en tropisk treart som dyrkes i bl.a sør-asia. Trærne hugges ikke før de er for gamle til å produsere gummi, så det er ingen ødeleggelse av regnskogen.. Regnskogsfondet synes det er forsvarlig, i motsetting til andre tresorter som teak, akasia og eukalyptus..Selv om disse produseres på plantasjer, er bygging av disse ofte dumt for lokalbefolkningen (som har tradisjonale rettigheter),og er en direkte drivkraft for å ødelegge regnskogsområder.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 17:40   #4
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Gulv! Internett-sider med tips?

http://www.tarkett-floors.com/floors...7/announce.asp

Her kan du leke deg!

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:34   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv! Internett-sider med tips?

En amerikans venninne av meg laget et kjedelig eikeparkett til noe liknende som det på bildet (som forøvrig er knallfint - jeg hadde valgt noe sånt her hvis ikke det var for at leiligheten allerede hadde flett nytt eikegulv da vi kjøpte ), og det ble behandlet på en eller annen måte og lakket med massevis av lag med lakk. Det ble ganske dyrt og tok laang tid,men ble veldig lekkert.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:52   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulv! Internett-sider med tips?

Det gulvet på bildet du viser er veldig flott, min smak. Hele treplank er lekkert.

www.gulvnett.no

Der kjøpte vi Jatoba-parketten til hele 2 etasje.
Vi har et eldgammelt slitt og ripete eikegulv i stua, så nå ble jeg inspirert...må bare få med mannen på at vi skal prioritere det en gang i løpet av året. Prosjektene står i kø. Det som er deilig med stuegulvet nå er at vi blåser langt i om ungene hiver ting på gulvet eller at det blir dratt ting over, ganske avslappende.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:17   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv! Internett-sider med tips?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En amerikans venninne av meg laget et kjedelig eikeparkett til noe liknende som det på bildet (som forøvrig er knallfint - jeg hadde valgt noe sånt her hvis ikke det var for at leiligheten allerede hadde flett nytt eikegulv da vi kjøpte ), og det ble behandlet på en eller annen måte og lakket med massevis av lag med lakk. Det ble ganske dyrt og tok laang tid,men ble veldig lekkert.

Ja, det er visst mulig å gjøre det, men det tar tid og koster som du også sier. Jeg fant dette:


http://www.ifi.no/main.jsp?content=/...kparkett05.htm

Det er i alle fall klinkende klart at pene gulv skal det bli uansett utgangspunkt! Jeg synes stygge gulv er utrolig ødeleggende for et ellers fint interiør.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no