|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Avgifter på bilNå fikk jeg nettopp telefon fra bilselger om at bilen vår har ankommet butikken og den vil bli klargjort.
|
|
|
|
#2 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avgifter på bilJeg forstår det slik at bilselgeren har rett her, du kan eventuellt ta en tlf til tollvesenet og få det bekreftet. Dersom økningen i avgiftene er større enn en halv årsavgift lønner det seg å få bilen registert før nyttår.
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Avgifter på bilVi får vår bil (forhåpentligvis, den har vært forsinket) nå like før jul, så dette var interessant. Hvor kan man sjekke om årsavgiften vil øke?
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Avgifter på bilEtter intensiv googling så fant jeg svar her: http://forbrukerportalen.no/klagevei.../318/klageview
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Avgifter på bilDette har jeg null peiling på, men GRATULERER MED NY BIL!
|
|
|
#8 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Avgifter på bilDet er forslått å øke årsavgiften til 2885,- for bensinbil og dieselbil med partikkelfilter. Har du dieselbil uten partikkelfilter er forslaget 3360,- |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Avgifter på bilImportavgiften betales når bilen er registert, så det stemmer som selgeren sier at det lønner seg å registere bilen før nyttår om du har en bil som øker i avgift fra nyttår. Det er billigere å betale halv årsavgift da. Jeg sitter og betaler alle avgiftene til Tollvesenet på hundrevis av biler, så det er jeg sikker på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Avgifter på bilSåpass ja, da håper jeg de får ut fingeren og klarer å levere vår bil som de har lovet.
|
![]() |
|
|