Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Avgifter på bil

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 11:34   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Avgifter på bil

Nå fikk jeg nettopp telefon fra bilselger om at bilen vår har ankommet butikken og den vil bli klargjort.
Så sier han at avgiftene på bilen vil stige til neste år, så det kan lønne seg å heller betale halv årsavgift i år, enn de økte avgiftene til neste år. Og det er jeg jo helt enig i.

Men så sier en kollega av meg at avgiftene på bilen betales ikke det året den registreres, men det året den importeres. Så nå ble jeg usikker. Lyger selgeren til meg?

Dette gjelder helt ny bil fra fabrikk.
(Som vi ikke hadde tenkt å hente ut før i januar, fordi da går leasingavtalen på bilen vi har nå i dag ut)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:44   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avgifter på bil

Jeg forstår det slik at bilselgeren har rett her, du kan eventuellt ta en tlf til tollvesenet og få det bekreftet. Dersom økningen i avgiftene er større enn en halv årsavgift lønner det seg å få bilen registert før nyttår.

Gammel 05-12-11, 12:00   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får vår bil (forhåpentligvis, den har vært forsinket) nå like før jul, så dette var interessant. Hvor kan man sjekke om årsavgiften vil øke?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:04   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Etter intensiv googling så fant jeg svar her: http://forbrukerportalen.no/klagevei.../318/klageview

Det betales en foreløpig avgift idet bilen importeres, men den endelige settes ikke før bilen blir registrert.

Kokos: Vg hadde en artikkel på dette tidligere i høst da statsbudsjettet ble lagt frem. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikk...artid=10041470

Jeg mente jeg hørte snakk om en nox avgift også, men det finner jeg ikke igjen.

Gammel 05-12-11, 12:05   #5
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Dette har jeg null peiling på, men GRATULERER MED NY BIL!

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:05   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Vår bil får en økt avgift på 5000kr

Gammel 05-12-11, 12:05   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompen, her.

Dette har jeg null peiling på, men GRATULERER MED NY BIL!

Takker og bukker!

Gammel 05-12-11, 12:08   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Det er forslått å øke årsavgiften til 2885,- for bensinbil og dieselbil med partikkelfilter. Har du dieselbil uten partikkelfilter er forslaget 3360,-

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:16   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Importavgiften betales når bilen er registert, så det stemmer som selgeren sier at det lønner seg å registere bilen før nyttår om du har en bil som øker i avgift fra nyttår. Det er billigere å betale halv årsavgift da. Jeg sitter og betaler alle avgiftene til Tollvesenet på hundrevis av biler, så det er jeg sikker på. Kommer til å bli litt av et kjør før nyttår for å få registert ankomne biler før årskiftet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:21   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såpass ja, da håper jeg de får ut fingeren og klarer å levere vår bil som de har lovet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.