|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Vaskerom og klesoppbevaringVi skal bygge hus, og hittil har vi tenkt at vi ville ha en ekstra inngang rett inn i vaskerommet så vi kan få tatt av skitne dresser, sko osv med en gang uten å skitne til hovedinngangen. Men så har jeg kommet på at det må da være utrolig upraktisk å feks tørke og stryke rene klær i samme rom som de skitneste dressene og skoene skal tas av og henges opp?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi har inngong rett inn på vaskerommet, og har ikkje hatt noko problem med at reine klær vert skitne. Det kjem vel i grunn ann på kor stort vaskerom ein har, og om ein har mogeleghet for knagger rett ved døra t.d.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi har vaskerom med egen inngang, og den brukes i det daglige. Genialt, sand og skitt holdes stort sett i dette rommet. Jeg har klessjakt fra badet og ned på vaskerommet, skittentøy havner rett i et skap, hvor det sorteres i trådkurver under. Vaskes fortløpende, og bæres så opp i 2 etg for tørking på kontoret/gjesterommet, hvor også stryking foregår. Da har jeg kort vei til alle skap hvor det skal ligge.
![]() |
#4 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi har plannlagt å bygge på å bygge om,da skal vi ha bad,vaskerom og "kles kott" vegg i vegg. Ha dør fra badet rett inn på vaskerommet. og dør fra vaskerommet og ut for eventuelt gå rett inn på vaskerommet eller rett ut fra vaskerommet med klær for utetørking. Ikke at jeg tørker noe spesielt mye ute. Så skal vi ha dør inn på klesrom rett utfor baddøra. Der skal hele familiens klær være.(ikke ute klær som brukes der å da) dette er i 1 etg ikke så langt fra yttergang.Mens vi har soverom og et annet bad oppe.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringHar prøvd å tegne et bilde i paint av hvordan det blir med oss.
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi har bygget på egen inngang som er hverdagsinngang og den vi bruker i det daglige. Mye av grunnen var at jeg ikke vil ha møkkete sko, sand og møkk inn på et vaskerom som jeg regner som et rent rom.
![]() |
![]() |
#7 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringTakk for innspill. Ja, jeg er helt enig i at vaskerom skal være et "rent" rom. De skitne tingene er i baljer/kurver mens de rene henger til tørk osv. Da må det være gjennomtenkte løsninger så det ikke blir baksing med våte og skitne klær oppi det rene - at ungene ikke holder seg i de rene klærne mens de tar av seg gjørmestøvlene osv.
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi har et stort langt vaskerom/teknisk rom med ytterdør. Ytterdøren er på ene kortveggen, og dør inn til gangen er på andre kortveggen. I praksis har vi da delt vaskerommet i to. Ved ytterdøren er det knagger og skostativ til møkkete klær, og på andre siden av rommet er vaskemaskin/tørketrommel med skap og benkeplass, og klesstativ for tørking av reine klær. (Rommet er vel 6*2,5 eller noe sånt)
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi har egen inngang til vaskerommet, og det rommet er langsmalt og på en måte delt på midten av varmtvannstank og dør til kjøkkenet. Den innerste delen er til vaskemaskin og tøytørk, den ytterste er til å spyle av skittent og tørk av vått.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringOm du ser på tegningen vår så er det tilbygget en egen inngang til hverdags med skittene sko, barnedresser, vogn osv. Her oppbevarer vi alt vårt yttertøy i tillegg. SÅ kommer man inn i det som er vaskerommet vårt. Med andre ord kort vei å frakte møkke når den skal fraktes men delt i det daglige.
![]() |
![]() |
#11 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringJa, dette er jo en ganske vanlig løsning.
![]() |
#12 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi bygger hus, som du veit
![]() |
#13 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Vaskerom og klesoppbevaringVi prøver vi også, selv om det tar tid...
![]() |
|
|