Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Peppermyntegodis

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 19:16   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.659
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Peppermyntegodis

Jeg har nå tragant og peppermyntedråper i hus. Er det for tidlig å lage peppermyntekonfekt til jul nå? Hvordan er det best å lagre det for at de skal holde seg gode?

Noen som har god oppskrift som de vil dele kanskje?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:34   #2
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Jeg har de i norgesglass. Legger mellomleggspapir mellom hvert lag, ellers kleber de seg sammen.
Hvor lenge de holder seg vet jeg ikke, da de slipper lang holdbarhet i huset her.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 19:47   #3
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Jeg har laget disse: http://camillaskakedesign.blogspot.c...t-konfekt.html

De ble farlig gode.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:34   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har laget disse: http://camillaskakedesign.blogspot.c...t-konfekt.html

De ble farlig gode.

Hvilken sjokoldae brukte du da, Kula?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 20:48   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.659
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Så veldig lekre ut!!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 23:50   #6
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Vanlig melkesjokolade. Jeg liker ikke mørk sjokolade. Karamellene ble også farlig farlig gode. Jeg rullet noen av de til kuler og dyppet de i sjokolade.

Jeg puttet også bakte hasselnøtter i karamellkulene og dyppet de i sjokkis. Jeg må lage flere posjoner før jul. Det er hull i godiskrukkene.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 12:25   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Jeg reagerte på hva apoteket skulle ha for peppermynte og tragant. 119 kr tror jeg det var for en pitteliten flaske med peppermyntedråper! Og over 100 kr for tragant også.
Jeg fant karameller i den bloggen Kula linker til i innlegg 3. Det var glukose i de. Over 100 kr for en liten boks på 100 g. Små forpakninger, sabla dyrt.

Det er så mange apotekkjeder, mulig at noen er billigere? Er dette lønnsomt å kjøpe i utlandet?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 12:29   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.492
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Hvis det er peppermynteolje så er det ikke mye du trenger av gangen, den er rimelig drøy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 09:22   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis det er peppermynteolje så er det ikke mye du trenger av gangen, den er rimelig drøy.

Nei det er sant. Holder det seg til neste jul hvis jeg ikke bruker noe i år?

Det er slikt som jeg sikkert får lyst til å lage når apotekene er stengt, så jeg trenger det "bare i tilfelle".

Jeg skal få noen til å handle for meg i Sverige neste uke. Vet noen om svenske dagligvarebutikker har tragant og peppermyntedråper i det vanlige bakesortimentet?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 09:43   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.492
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Nei det er sant. Holder det seg til neste jul hvis jeg ikke bruker noe i år?

Jeg har en to år gammel en i kjøleskapet som jeg bruker fremdeles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 15:06   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peppermyntegodis

Innerst i skapet, sammen med konditorfarger og essenser, dukka det opp en flaske Japansk Pebermynteolie. Det står Pharma på et lite merke, så den er sikkert kjøpt på apotek Gud-vet-når.

Man vet jaggu ikke hva man har.
Ut å kjøpe tragant imorra. Hvis ikke jeg har tragant også? Sannelig ikke godt å vite. Lete litt mer i kveld.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no