|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() JulenisseFor første gang skal vi ha en nisse som kommer utenfra familien - en nabo skal være nisse. Dette tror jeg blir bra, da storesøster har sluttet å tro på julenissen (ifølge hun selv). Det jeg lurer på er hvordan vi skal gjøre det. Vi har pleid å legge julegavene under treet natt til julaften, så har julenissen (som alltid har blitt avslørt av mine barn) hatt med en gave til alle fra ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() Sv: JulenisseHer setter vi ut grøt til nissen på lille julaften sammen med strømpene til ungene. Nisse kommer iløpet av natten og spiser maten, fyller opp strømpene til ungene.
![]() |
#3 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: JulenisseJøss, hadde aldri betalt så mye for en nisse!! Regner med at denne nissen godtar en god flaske rødvin som betaling |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: JulenisseVi legger alle pakkene fra kjente og kjære under treet, også kommer nissen på kvelden med gaver fra nissen. Nissen har med én gave til alle som er der.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulenisseJepp, nissen har med en gave til alle som er i selskapet.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulenisseVi har alltid en pakke fra nissen, men han deler ut pakker fra alle han. Det ligger ikke pakker under treet da. Det gjør det når vi ikke har nisse, dvs, det gjorde det i årene mellom at vi sluttet å ha det for meg og min bror, og at vi begynte igjen for våre barn.
![]() |
#7 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: JulenisseHos mamma og pappa hvor vi er hundreogørten mennesker, har nissen hatt med en pakke til hvert barn fra nissen. Jeg er litt usikker på hvordan det skal gjøres i år... Vi skal "bare" være seks voksne og to barn hjemme hos oss selv for første gang.
![]() |
#8 |
Einsam
|
![]() Sv: JulenisseNissen pleier å ha med en pakke til hver, fra noen som ikke er der vi feirer.Da har han såklart vært innom dem for å hente dem først |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: JulenisseVi har ofte hatt ekstern nisse. Særlig når vi har feiret jul hos faren min. Han har masse naboer/kompiser som bare synes det er kjempestas. Vi har gjort det sånn at vi legger nesten alle pakkene under treet, og så tar vi ut noen få pakker som nissen kommer med. Gjerne pakker som vi vet hva inneholder og som er litt kule å få.
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: JulenisseAlle pakkene fra familien legges under treet. Nissen har med en egen pakke - fra Julenissen - til hver av ungene. Hvis min mor har orget nisse får ofte alle i rommet pakke fra Julenissen.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julenisse
Helt enig. Våre barn er 23,20 og 8, men nisse må vi ha. Her legges alle gavene under treet, bortsett de fra nissen. Alle får gave fra nissen, store som små. De årene vi hadde gjester med hund, så var det også nissegave til de firbente. Ingen blir glemt i julen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: JulenisseJeg driver og planlegger gavene fra nissen nå. Det er så koselig.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulenisseNissen hos oss kommer med en pakke som er fra julenissen. En til hver som er i selskapet. Alle menn får sånn rund boks med opptenning til ovn, damene får moccabønner og ungene får en liten leketing! Det samme hvert år til de voksne, ungene får alt etter alder men som regel ganske lik gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: JulenisseAh, der kom jeg på at jeg må ha pakker fra nissen også.... Vi hadde nisse da eldste var nesten to år. En person han hadde sett på dåpsdagen sin og på ettårsdagen. Han avslørte mannen så etter det har vi ikke hatt nisse inne. Men fjøsnissen som er vikar for den ordentlige nissen, siden det er så mange barn og selv om nissen er magisk er det mest praktisk at fjøsnissen som bor her hjelper julenissen. Så hver julaften kommer han over jordet med nissesekken og legger den igjen på tunet. Guttene ser han komme og er helt i ekstaste, fullt troende på at dette er virkelig. Vi har hatt litt forskjellige mennesker til oppgaven. I år tenker jeg det blir pappaen om han må jobbe på julaften. Eller så får vi se. Nissen har da bare en pakke eller to små med til hver av guttene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|