Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

[Hjelp-en-noob]Hva gjør tørt hår mykt og fint?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 23:28   #1
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

[Hjelp-en-noob]Hva gjør tørt hår mykt og fint?

Jeg har veldig tørt hår, har alltid hatt det, kommer alltid til å ha det.
Det er også altfor stort, jeg har volum for fem eller noe.
Jeg trenger noe som gjør det mykt, fint, ikke poffete og alt det der. Jeg aner ikke hva jeg ser etter.
Jeg ser ut som trollmors rufsete stesøster og håret har ikke blitt langt nok til at jeg kan gjemme det i en hestehale helt enda.

Send hjelp!

Gammel 13-12-11, 23:30   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [hjelp-en-noob]Hva gjør tørt hår mykt og fint?

Redken All Soft (shampo, balsam og hårkur) gjør hestehåret mitt mykt og litt levende.

Gammel 13-12-11, 23:32   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker litt olje.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:33   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Redken :noterer:

Olje? Som i det-jeg-finner-i-skapet?

Gammel 13-12-11, 23:36   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Moroccan oil, tror jeg.

Edit: Jeg tror det er det andre bruker.

Fake it 'til you make it

Sist redigert av Kaprifol : 14-12-11 kl 00:16.
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:36   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Olivenolje gir sikkert også mindre krusete hår. Men hold det unna hodebunnen...

Fake it 'til you make it
Gammel 13-12-11, 23:38   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du kan bruke det, men de du kjøper i frisørsalongen lukter bedre (og er ofte laget av mer tyntflytende oljer enn de man bruker i maten). Min favoritt er fra Davines. Jeg går for de som er rene oljer, uten silikon. Du kan også prøve big sexy shine, den er ikke like tung.

Jeg bruker ikke moroccan oil. Den stinker, er fra Israel og full av silikon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:13   #8
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg har denne mot tørt hår, mitt hår er ikke så fryktelig tørt, men trenger å bli mykere.

Fake it 'til you make it
Gammel 14-12-11, 00:17   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne balsamen/kuren syns jeg er veldig god. Men mitt hår er ikke ekstremtørt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:22   #10
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Mitt er skogbrannfarevarsel-tørt.

Gammel 14-12-11, 09:55   #11
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Hiver meg på Redken-anbefalingen.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 10:04   #12
Kosmokula
Øyert

Kosmokula sin avatar

Hvor: Trondheim
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker disse fra Joico: http://www.blivakker.no/product/harp...-har-2-x-300ml

Det temmer ihvertfall mitt brusete sauehår.

Gammel 14-12-11, 14:30   #13
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Er håret ditt naturlig tørt? Eller har det blitt tørt etter bleking, føning, glattetang?
Hvis det er naturlig tørt, så er jeg helt enig med scilla og Niobe, All soft er helt suveren på tørt hår.Så er jeg veldig glad i Silkeoljen. I tillegg er veldig viktig med hårkur, minst 1 gang i uka.

Gammel 14-12-11, 14:48   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Redken All Soft (shampo, balsam og hårkur) gjør hestehåret mitt mykt og litt levende.

Jeg bestilte shampo og balsam på nett for under 200 kr.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 18:37   #15
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Kan jeg snike inn et spørsmål om hva man kan bruke for fett hår? Eller det er ikke mye fett men syns det har blitt så teit/ekkelt etter jeg begynte å føne og glatte det hver dag...

Har brukt Moroccan oil før håret ble litt fettet og teit, hjalp veldig på meg da. Men ikke nå lengre...

Gammel 15-12-11, 00:12   #16
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Håret mitt blir veldig fort fett, jeg har prøvd shampo og kurer for fett hår, men synes ikke at det hjelper. Så da ender jeg opp med å vaske håret stort sett hver dag, som frisør skal jeg ikke anbefale det.
Men vis du glatter håret så kan det være lurt å tupere det litt, så at det ikke ligge helt flat inntil hodebunnen. Så bruker du en tørr spray som ikke er for stiv der du har tupert.
Dust it til osis, funker som nødhjelp synes jeg. Den tørker ut litt i hodebunnen, og det blir bra med volum. Men håret kjennes ut som det er full av styling. Noen elsker den, andre hater den....

Gammel 15-12-11, 13:10   #17
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Redken All Soft på vei til meg. Jeg har trua.

Gammel 15-12-11, 13:21   #18
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Det er bare å prøve seg fram. Bodyshop har noen rike tunge balsamsorter, men man bør helst bruke shampoen som hører til, i hvert fall en som passer.

På den andre side kostholdet virker sterkt inn på slikt også; omega 3, mer grønsaker og slikt, tang som kosttilskudd...Hamp olje; men ikke finn på å røyk det, det gir brusete hår og veldig tørr hud

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 18:03   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Silkeolje

Gammel 15-12-11, 18:11   #20
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hjelp-en-noob]Hva gjør tørt hår mykt og fint?

Biosilk!

Noen dråper i vått hår etter man har dusjet eller å stryke igjennom tørt hår.
HA brukt den i sikkert 8 år nå og det er en av mine musthaves.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.