Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Virus?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-11, 08:55   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Virus?

Hver gang jeg går inn på FP eller skifter side her inne, får jeg beskjed om at viruskontrollen min har fjernet en trojaner (Trojan script 475646). Det begynte nå i morges, og skjer bare når jeg er inne på FP.Hvor ligger problemet - hos meg eller på FP?

Gammel 15-12-11, 08:59   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Virus?

Jeg har samme problemet, og surfer fra annen pc enn jeg pleier. Kan FP være infisert?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 09:09   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det kan høre sånn ut ja, Kaprifol. Har restartet maskinen to ganger, og det er helt påfallende at med en gang jeg går inn på FP får jeg beskjed igjen. Lar være FP ei stund nå, tror jeg.

Gammel 15-12-11, 09:14   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke noe slik beskjed. Og jobbvirusprogrammet lukter trojanere på mils avstand.

Gammel 15-12-11, 09:20   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får samme, har innrapportert saken og bedt HP se på det.

Gammel 15-12-11, 09:28   #6
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk det tidligere denne uken,tror det var på tirsdag,men idag har jeg ikke fått det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 09:33   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde en tråd om noe lignende tidligere i uken, men jeg skulle nok ha lagt den her istedenfor i HPs vevstue.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 10:48   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

På hvilken side kommer det?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 10:56   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg ikke får noe varsel så er det sikker på husmorforumet eller håndarbeidsforumet.

Gammel 15-12-11, 12:56   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får varsel når jeg skifter side på FP. Og så får jeg varsel når jeg bruker lap-topen min, men ikke nå når jeg skriver fra stasjonær jobb-pc.

Nå ville lap-top'en restarte for å kvitte seg med virus. Håper jeg har back-up av artikkelen jeg er i ferd med å ferdigstille.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:57   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Siden jeg ikke får noe varsel så er det sikker på husmorforumet eller håndarbeidsforumet.

Jeg får på Det Hyperinterllektuelle Dybdeforumet og på Det Superkule In-forumet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 15-12-11, 12:57   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken side bytter du til når varselet kommer? Hvilken tråd?

Gammel 15-12-11, 13:02   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvilken side bytter du til når varselet kommer? Hvilken tråd?

HVis jeg logger meg på forsiden til FP, kommer den. Når jeg klikker på "forum" kommer den, og når jeg går til bloggforsiden. Jeg skal sjekke ut mer etterpå, men må i et møte nå, og måtte slå av lap-topen fordi den ba om det.

Gammel 15-12-11, 13:03   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opplever ikke det her?

Gammel 15-12-11, 13:05   #15
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

HVis jeg logger meg på forsiden til FP, kommer den. Når jeg klikker på "forum" kommer den, og når jeg går til bloggforsiden. Jeg skal sjekke ut mer etterpå, men må i et møte nå, og måtte slå av lap-topen fordi den ba om det.

Jeg ser ingenting galt på FP. Får du samme varsel i en annen nettleser?

Gammel 15-12-11, 13:18   #16
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Har dere en mer detaljert rapport fra antivirusprogrammet?

Gammel 15-12-11, 13:34   #17
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Problemet er borte hos meg, jeg har F-secure. Jeg hoppet mellom ulike underforum i dag morges, gikk via uleste innlegg, derfor husker jeg ikke helt hvor jeg var...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 13:35   #18
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Problemet er borte hos meg, jeg har F-secure. Jeg hoppet mellom ulike underforum i dag morges, gikk via uleste innlegg, derfor husker jeg ikke helt hvor jeg var...

Har F-Secure en logg der du kan sjekke meldingen fra sist gang?

Gammel 15-12-11, 13:38   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det også borte. Og jeg finner ikke igjen loggen på F-secure. Den fant ingen treff på malware-listen når jeg ba om mer info.

Gammel 15-12-11, 13:39   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Har F-Secure en logg der du kan sjekke meldingen fra sist gang?

Ja. Høyreklikk på F-secure-ikonet og "Vis flygebladliste".Men "noen" har slettet loggen sin, tydeligvis.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.